Strona 1 z 1

Przedni most

: 2008-11-12, 22:46
autor: kasper3211
Czytam tematy odnośnie napędów ,mostów i głupieje.Robiąc przedzimowy przegląd dołu explo zauważylem że przy przednim moście nie mam żadnego sterowania blokadą,cały most obmacany jak panienka /Xlat wstecz/.Zainteresowało mnie to bo piszecie o załanczaniu elektrycznym lub podciśnieniem a tu nic,więc wychodzi na to że mam zwykły mechanizm różnicowy bez blokady. :-/

Re: Przedni most

: 2008-11-12, 22:52
autor: alban
na 99,9999999999% tak jest że nie masz blokady...
nie spotkałem seryjnego ex z blokadą przedniego mostu...
więc dont paniken :-D

Re: Przedni most

: 2008-11-14, 00:41
autor: fotomysz
w 98 nie ma juz wolno biezki i jak tylko reduktor zaczie dawać napęd na przedni wał to już wsio rabota :P

Re: Przedni most

: 2008-11-14, 11:07
autor: Dawid
fotomysz, powiedz mi Kolego na jakiej zasadzie dziala wolnobiezka?

Re: Przedni most

: 2008-11-14, 23:08
autor: kasper3211
W takim razie można jeżdzic z zapiętym 4x4H po czarnym bo reduktor daje napędy po równo na osie a wszystkie różnice w obrotach i naprężeniach powinny niwelowac dyfry.Chyba że ja żle rozumuje. :?

Re: Przedni most

: 2008-11-14, 23:11
autor: Jankes
No nie za bardzo. Zważywszy, że masz stały napęd na tylną oś a przód tylko dopinany to jazda ze stałym napędem na 4 koła na czarnym nie jest zalecana. Jedynie skrajne warunki drogowe mogą taką jazdę motywować - deszcz, śnieg, błoto... teren napewno. Czarne nie ze względu na szybkie zużycie przedniego napędu i opon.

Re: Przedni most

: 2008-11-14, 23:17
autor: kasper3211
Ruszyłem temat może i dla teog żechodzi mi po łbie zmotanie stałego napędu nacztery popcie,może ktoś coś podpowie. :-P

Re: Przedni most

: 2008-11-15, 09:00
autor: Boni
W zasadzie żeby zrobić stałkę 4WD to brakuje tylko jakiegoś dyfra/sprzęgła między osiami, jak go gdzieś upchniesz, to jesteś w domu. A jak wymyślisz wiskozę, torsena czy podobny to masz w ogóle fajoskie AWD.

Kiedyś myślałem o takich rzeczach i chyba najtaniej to przyjrzeć się różnym audi quattro, tam masz w miarę "wyjmowalne" kluczowe elementy i zrobione na torsenie międzyosiowym, czyli ideolo rozwiązanie (zresztą z tego quattro słynie i mają na to patent), kwestia jak to dopasować fizycznie no i jak to zaprojektować, bo dość trudno się dowiedzieć, jakie parametry ma taki zespolony dyfer od audi (te które rozważałem to były typu zespolony dyfer tylny z wbudowanym torsenem międzyosiowym), oni jakoś niechętnie ujawniają co tam jest, po co i jakie ma parametry.

Albo przejrzeć różne fordy, nissany i itp, bywały suvy i pickupy AWD, i coś da się dobrać. Tylko czy warto, np. o ile pamiętam kwity o fordowskim AWD, np. z Explo V8, to jest takie AWD w dużym cudzysłowie, w porównaniu np. z Audi quattro czy AWD Subaru.

Re: Przedni most

: 2008-11-15, 16:34
autor: Jankes
ale można zaadoptować system AWD a Explo. Nie trzeba wtedy kombinować. System AWD był też stosowany w innych SUV - zaadoptowanie jednak może być kłopotliwe ze względu na elektronikę. Były jednak też i takie bardzo proste rozwiązania jak GAZ... :-/

Re: Przedni most

: 2008-11-15, 17:46
autor: Boni
Fakt, pseocyłem, że mowa o Ex2 ;) na pewno >98 były co najmniej dwa transfery AWD, wiskoza i jakiś drugi, o działaniu bliżej mi nieznanym. Jak ktoś chce, można motać, jakbym motał to tylko czysto mechaniczny, najlepiej torsen albo wiskoza, bo po co brać se na łeb garść dodatkowych czujników i komputrów.

Re: Przedni most

: 2008-11-16, 19:12
autor: yony
Chyba, żeby zakombinować coś na NP249 jeepowym...

Re: Przedni most

: 2008-11-16, 20:26
autor: Dawid
.....hello!!!!...powie mi ktos jak dziala ta wolnobiezka w moim modelu? :roll:

Re: Przedni most

: 2008-11-16, 20:39
autor: fotomysz
Dawid, no ja niestety nie zgłebiałem tego tematu, bo w zadnym z moich to cudo :D nie występuje :P

Re: Przedni most

: 2008-11-16, 21:09
autor: Dawid
No dobra Slawku-wybaczam :mrgreen: ;-)