Strona 1 z 2

polecane silniki, skrzynie i reduktory w explorerze II

: 2008-11-15, 10:56
autor: freex
Witam

mam zamiar kupic Explorera II. jakie polecacie silniki, skrzynie, reduktory, wyczytalem ze sa rozne silniki....z ktorych rocznikow sa najbardziej polecane?, ponoc sa 3 rodzaje skrzyn biegow...to samo pytanie co z silnikiem?...4-ro czy 5-cio biegowa?..jak rozpoznac w ktora auto jest wyposazone? czy sa skrzynie manualne??.jesli tak to z jakimi silnikami polaczone? sa rozne typy reduktorow? czytalem ze sa explorery z napedem tylko na 1 os?.generalnie fajnie aby powstalo takie jakby faq dot. expolorera II i zostalo przeniesione do bazy informacji :) potrzebuje auto glownie do jazdy po gorach i pociagniecia ciezkiej lawety...sprowadzam auta ze szwajcarii i moje auto z napedem rwd nie zawsze daje rade z laweta w gorach..szczegolnie w zimie :)

za wszelkie info z gory wielkie THNX

pozdr.

Re: polecane silniki, skrzynie i reduktory w explorerze II

: 2008-11-15, 18:01
autor: luk_jag
potrzebuje auto glownie do jazdy po gorach i pociagniecia ciezkiej lawety...sprowadzam auta ze szwajcarii i moje auto z napedem rwd nie zawsze daje rade z laweta w gorach..szczegolnie w zimie

To szukaj kolego innego auta.
Brutalna ale niestety prawda :cry:

Re: polecane silniki, skrzynie i reduktory w explorerze II

: 2008-11-15, 18:47
autor: chevidan
laweta i góry to nie dla automatu,obojętnie jakiej marki.ex w manualu można upolować ale to rzadkość,zwłaszcza w nowszych modelach.

Re: polecane silniki, skrzynie i reduktory w explorerze II

: 2008-11-15, 19:16
autor: Krzysztof Kurek
Ładna Pani na obrazku, jak już musisz to kup sobie Disco z 300TDi pojeździsz po górach i pociągniesz lawetę, na haku ma 3500kg. Odsyłam do Landklinika.pl

Re: polecane silniki, skrzynie i reduktory w explorerze II

: 2008-11-15, 20:17
autor: basstian
freex, EX nie do lawety !!! to auto do rekraacii i dowozu dzici do szkoły :-) ... no fakt niektórzy jeżdżą do szkółek leśnych ;-) dopiero po mocnych przeróbkach możemy porozmawiać o ciężkich warunkach w których możesz sie poruszać EX ... to moja opinia na podstawie doświadczeń z motoryzacją .

Re: polecane silniki, skrzynie i reduktory w explorerze II

: 2008-11-15, 21:54
autor: grabasz
napisaliście sporo ale konkretów żadnych.
ja się mało znam ale napisze co wiem:
były tylko 4,0 - dwa rodzaje różnią sie mocą i konstrukcją (szczegółów nie znam)
większość to automaty - nie polecane do lawet, też były 2 rodzaje 4 i 5-cio biegowy
były też 5-cio biegowe manuale ale to rzadkość
jeśli chcesz ciągać lawety to szukaj wersji z jak najkrótszym przełożeniu (np. ja mam 3,27 i to sie do lawety nie nadaje).

do lawety bardziej polecił bym nissana terrano 2,7 td w wersji long.

(kolegów znających więcej szczegółów proszę o uzupełnienie tematu bo ja wiem że dzwon bije, ale nie mam pojęcia gdzie.

Re: polecane silniki, skrzynie i reduktory w explorerze II

: 2008-11-15, 22:28
autor: Krzysztof Kurek
Można niby ciągać ciężkie przyczepy ale raczej wersją na Europę, gdyż ma dodatkową chłodnicę oleju skrzyni biegów, którą widać z przodu auta po lewej stronie za atrapą.
Jeśli chodzi o motory to rzeczywiście były dwa 4,0 z czego na Europę szedł w EX II SOHC czyli ten mocniejszy ok. 207KM oraz 5,0 V8 tylko na Stany.

Re: polecane silniki, skrzynie i reduktory w explorerze II

: 2008-11-16, 11:01
autor: freex
witam

dzieki za odpowiedz. czyli pewnie w szwajcarii beda same sohc..czyli te ktore sie psuja :(

co do ciagania lawety automatem..hmm..zazwyczaj ciagalem manualem...ale 230tys km zrobilem mercedesem V 280 automat i nic sie nie zepsulo. uwazam ze automatem trzeba umiec jezdzic, nie pozwalac na czeste samoistne redukcje (przed gorka wczesniej zejsc bieg nizej) oraz bardzo delikatnie ruszac (tak samo przy zwyklej skrzyni..jak ciagnie sie lawete to przy probie szybkiego startu mozna spalic sprzeglo 1 startem)

co do propozycji kupna innego auta..hmm..tez chcialbym nissana patrola, mitsubishi pajero lub cos podobnego...ale to sa 5x lub 10x drozsze auta. ja potrzebuje jakas terenowke aby kobieta miala czym wozic dziecko do przedszkola i czasami pociagnac ciezka lawete...normalnie jezdze zestawem po 3 auta...jak trzeba pojechac po 1 lekkie auto to jade bmw...ale niekiedy potrzebuje przewiezc cos ciezszego...i wtedy musi jechac terenowka :)

chevidan: te automaty ex II rzeczywiscie tak nie nadaja sie do lawety?

pozdr.

Re: polecane silniki, skrzynie i reduktory w explorerze II

: 2008-11-16, 12:00
autor: fotomysz
freex, jak uzywałeś automatu z lawetą to umiesz to robić z głową i nie zajeździsz explozji :P,
a co do silnika to raczej szukalbym do tego celu 5.0 V8, w szwajcarji jest tego sporawo, wkońcu to USA w Europie :D
a skrzynjkę jak zabezpieczysz dodatkową chłodnicą oleju i wstawisz wskaźnik temp. oleum w skrzynce to bedziesz go kontrolował to nic złego się nie stanie :D

Re: polecane silniki, skrzynie i reduktory w explorerze II

: 2008-11-16, 21:07
autor: freex
fotomysz: 5.0 nie widzialem w szwajcarii...jest za to sporo 4.0 ohv z padnieta skrzynia biegow za super pieniadze :)

Re: polecane silniki, skrzynie i reduktory w explorerze II

: 2008-11-16, 23:48
autor: Alan
fotomysz: 5.0 nie widzialem w szwajcarii...jest za to sporo 4.0 ohv z padnieta skrzynia biegow za super pieniadze :)
to znaczy za jak super bo moze bylbym zainteresowany jakims nawet bez silnika i skrzyni ...

Re: polecane silniki, skrzynie i reduktory w explorerze II

: 2008-11-17, 06:32
autor: basstian
jest za to sporo 4.0 ohv z padnieta skrzynia biegow
no to masz odpowiedz a pytania !.....

Re: polecane silniki, skrzynie i reduktory w explorerze II

: 2008-11-17, 11:30
autor: freex
alan: sa kompletne..niekiedy jezdzace (mozna wracac na kolach) za ok 2000-3000 frankow.

pozdr.

Re: polecane silniki, skrzynie i reduktory w explorerze II

: 2008-11-17, 16:19
autor: fotomysz
freex, bo w szwajcarji większość to amerykany i nie mają chłodnicy do asb :P
a góry są nie małe :D

Re: polecane silniki, skrzynie i reduktory w explorerze II

: 2008-11-17, 19:15
autor: EX 5.0
freex, bo w szwajcarji większość to amerykany i nie mają chłodnicy do asb :P
a góry są nie małe :D
Nie wiem jak inne amerykany ale mój 5.0 V8 EDDIE BAUER ma oryginalną chłodnice do asb.
A do końca listopada cena mojego bajera bez targowania wynosi tylko 19 tyś zł.
Mam inny poj. na oku. (ogł. w dziale sprzedam)

PZDR