Strona 1 z 2

TPS- położenie przepustnicy

: 2007-09-19, 20:38
autor: mika
Sprawdzałem dzisiaj moj czujnik - TPS

mam piny A B C

pin A + B = 4 kΩ (4000 Ω)

pin B + C= 3,2 kΩ przy zamkniętej przepustnicy

pin B + C= 0,35 kΩ przy maksymalnie otwartej przepustnicy

Informacje zawarte na TPS:
CTS
F37F 9B(lub 8 ) 989
BA 4L09B

- czy ktos moze mi powiedziec czy sa to prawidłowe wartosci czy złe? Moim zdaniem jest walnięty.

#####################################################
podany sposób sprawdzenia przez chevidana:

aby sprawdzić czujnik należy odpiąć wtyczkę i sprawdzić oporność miernikiem.(są dwa typy czujników,niestety nie mam oznaczeń)

typ 1
piny 1&2...........3000Ω
piny 1&3...........3000Ω-przy zamkniętej przepustnicy
piny 1&3...........1000Ω-przy maksymalnie otwartej przepustnicy

typ2
piny 1&3.............3000Ω
piny 1&2.............3000Ω-przy zamkniętej przepustnicy
piny 1&2.............1000Ω-przy maksymalnie otwartej przepustnicy

Re: TPS- położenie przepustnicy

: 2007-09-19, 20:59
autor: manius
a mozesz pomierzyc napiecia?

napiecie wyjsciowe
0,65V przy zamknietej klapie
4,5V przy pelnym otwarciu

1) 5V stale
2) sygnal
3) masa

Moim zdaniem jest walnięty.
raczej nie bo ten sygnal jest rowniez wykorzystywany przez PCM,
no i skrzynia by strasznie wariowala

Re: TPS- położenie przepustnicy

: 2007-09-19, 22:16
autor: Rad-T
mika czy ty masz taki TPS jak na schemacie maniusia ? mam taki w bagazniku jak Ci juz pisalem - dawaj adres to Ci wysle to sobie sprawdzisz i bedziesz mial jedna ewentualnosc z glowy....

Re: TPS- położenie przepustnicy

: 2007-09-19, 22:21
autor: Boni
Proponuję a) zawsze mierzyć napięcie, i nie zawracać sobie zbytnio głowy opornością, EEC "widzi" czujniki TPS, ACT i ECT jako napięcia a nie jako opory b) jeśli się da, to mierzyć na końcówkach EEC a nie na czujnikach, bo to są niskie sygnały w ekranowaniach i kable/wiązki potrafią oszukać, więc TPS na przykład na pinach 46 i 47 EECIV, a nie tylko na czujniku c) TPSa trzeba sprawdzać dokładnie na liniowość, bo czy na skraju ma idealne wartości to jedno, i tak wewnętrzna rozdzielczość pomiaru i obliczeń nie jest lepsza niż 10%, ale jak ten potencjometr "trzeszczy" i ma nieliniowości, to robi się nieciekawie. No i zawsze zaczynać od sprawdzenia na ile 5V zasilania sensorów przypomina 5V...

Re: TPS- położenie przepustnicy

: 2007-09-19, 22:21
autor: mika
moim zdaniem to nie jest to samo patrz photo mojego TPS'u wydaje mi się że mam inna wtyczkę nie mam jej zdjęcia

Re: TPS- położenie przepustnicy

: 2007-09-19, 23:01
autor: chevidan
masz taką samą wtyczkę jak ja(identyczna jest np.przy fieście)radek ma inną wtyczkę.

Re: TPS- położenie przepustnicy

: 2007-09-20, 10:22
autor: mika
mam już ta nowa wtyczkę

Re: TPS- położenie przepustnicy

: 2007-09-20, 10:47
autor: Rad-T
mika tak wlasnie przegladam hamerykanskie forum i wynika z niego ze 95 mialo owszem gniazdo OBD II pod kierownica - ale jest ono dummy :) i w tym roczniku jeszcze bylo OBD I wiec tym skanerem/interfejsem ktory mam nic nie zdzialamy bo to OBDII - moze kolesie ktorzy chcieli sie u Ciebie wpinac tez probowali tylko OBD II.

Re: TPS- położenie przepustnicy

: 2007-09-20, 12:35
autor: mika
Czesc, probowali rowniez pod maska - bez powodzenia brak polaczenia przy pracujacym silniku.

Daniel czy twoj skaner jest do OBD I ?

Re: TPS- położenie przepustnicy

: 2007-09-20, 12:53
autor: Boni
Przecież do OBD1 w Fordzie wystarczy LED plus opornik, na co komu skaner? :shock:

Re: TPS- położenie przepustnicy

: 2007-09-20, 13:29
autor: manius

Re: TPS- położenie przepustnicy

: 2007-09-20, 14:20
autor: chevidan
chodzi o to że on ma expo 2 ale jeszcze ze starym systemem.nie ma pod maską wtyczki obd1 tylko w aucie obd2 jednak nie połączy się ze skanerem obsługującym nowsze expo.tam jest chyba protokół ISO.ostatnio co walczyłem z tym expo ze spalaniem to też jest rocznik początek 95 i się połączyłem.nowsze expo mają zdaje się protokół CAN,i pewnie tym sprawdzali w serwisie bez rezultatu.

Re: TPS- położenie przepustnicy

: 2007-09-20, 14:28
autor: Boni
chevidan, teraz kumam. Głowy nie dam, ale mam silne wrażenie, że na tej fordowskiej "przejściowej" wtyczce niby-obd2 są też sygnały obd1, czyli test i wyjście żarówy. Tylko nie pamiętam gdzie widziałem ten diagram, a na papierze to te rzeczy mam w garażu...

Re: TPS- położenie przepustnicy

: 2007-09-20, 14:37
autor: chevidan
bardzo możliwe,ale nie mam schematu podłączenia.

Re: TPS- położenie przepustnicy

: 2007-09-20, 14:41
autor: Boni
Zdaje się że chodzi o to, fizycznie OBD2, po fordowskiemu DLC, a tak naprawdę zworka i żarówa:

http://www.fordscorpio.co.uk/star.htm