Strona 1 z 1

EGR

: 2008-12-16, 23:12
autor: Karpiu
Może są gdzieś zdjęcia, a jeśli nie to czy możecie podesłać fotkę/i jak połączony jest oryginalnie EGR - o ile u kogoś przeżył :) od kolektora wydechowego dalej... Poprawiałem to po kimś i do końca nie wiem czy te połączenia sa ok... :)
Z góry dzięki

Re: EGR

: 2008-12-17, 07:46
autor: Jankes
Tu masz szkic jak to powinno wyglądać...

Re: EGR

: 2008-12-17, 10:12
autor: mika
tu masz manuala

Database of vehicle repair information with model/manufacturer/year information, and detailed pictures:

http://search.ebscohost.com/Login.aspx? ... ype=ip,uid

User ID: rrcc
Password: rebsco

Second choice:
User ID: lib
Password: access

plik PDF - omawia cala procedure logowania

Re: EGR

: 2008-12-17, 10:37
autor: Rad-T
mika rozumiem ze sa to Twoje loginy, ktore przekazales koledze zeby rowniez mogl skorzystac z tej wiedzy .... ;-)

Re: EGR

: 2008-12-17, 12:35
autor: Karpiu
Jest spoko... tylko moja wyobraźnia jest zbyt krótka aby to wszytko objąć hehe... :) powiedzmy tak: zrobię kilka fotek to pomożecie mi w realu bo inaczej poddaje sie hehe... odma z pod korka od oleju też jest dla mnie zagadką... u mnie kończy się 20cm poniżej korka :mrgreen: co dalej :?: wieczorkiem wrzucę zdjęcia to jakoś to razem opanujemy :lol: z rysunków dużo widać, tylko że u mnie chyba jakoś to jest poprzestawiane :cry:

[ Dodano: 2008-12-17, 18:07 ]
Na ostatnich 3 zdjęciach widać EGR. A raczej co z niego zostało... Stara rurka była przejarana i "pierdział". Wymieniłem na nową z kwasówki ale... chyba powinna mieć dojście gdzieś indziej? Poprostu kończy się na prostym odcinku. Idą tylko dwa przewody gumowe do jakiegoś - mam wrażenie czytnika spalin??? :?: albo coś takiego. Co dalej nie wiem...
Jeśli sie ktoś czuje na siłach ;-) to nich mi podpowie czy tak w ogóle można jeździć :-D

Pierwsze dwa zdjęcia to odma z pod korka oleju. Prowadzi tam wężyk długości ok 30cm do... nikąd :-D dajcie znak gdzie to powinno prowadzić. normalnie ta rura biegnie na dół w okolice miski ale... nie mogłem tam nic znaleźć :lol:
Dzięki

Re: EGR

: 2008-12-17, 18:38
autor: mika
Znak zapytania na twoim zdjeciu - to miejsce zaworu EGR Valve, ktory to jest sterowany (zielona rurka) przez (EVR) Solenoid

Tu jest wszystko dokladnie opisane:

http://www.explorerclubpolska.com/forum ... hlight=egr

EGR Systems

sklada sie z

EGR Valve - metalowa rurka idzie do kolektora ssacego

DPFE Sensors

EGR Electronic Vacuum Regulator (EVR) Solenoid - doprowadzone sa dwie czarne rurki o roznych srednicach

[ Dodano: 2008-12-17, 18:42 ]
mika rozumiem ze sa to Twoje loginy, ktore przekazales koledze zeby rowniez mogl skorzystac z tej wiedzy ....
Radek to sa informacje ktore podalem juz bardzo dawno

link do bazy informacji

http://www.explorerclubpolska.com/forum ... php?t=1621

Re: EGR

: 2008-12-17, 20:15
autor: Karpiu
Ok z grubsza to opanowałem... zawór EGR chyba wcieło :-D ale DPFE sensor jest :) i nawet dobrze podłączony hehe... W sumie to nie wiem czy mam się cieszyć czy płakać hehe... chodzi ok więc co będzie to będzie... chyba że macie inne zdanie???
Na zdjęciu EGR 2, po lewej stronie od grzybka od gazu na silniku jest przymocowany jakiś element opaskami elektrycznymi - ktoś mi podpowie co to jest? Chwilowo to dla mnie jeszcze zagadka :) jest też tam chyba (o ile się nie mylę) silniczek krokowy - na wejściu kolektora ssącego, na którym jest czarne pokrętło - co to za pokrętło? Do czego służy?

No i odma... co z tym dalej???

Re: EGR

: 2008-12-17, 20:36
autor: Jankes
Widzę, że masz dobrze pokręcone... wygląda na to, że wszystko masz ale ktoś to po prostu pozakładał gdzie się dało... wygląda na to, że silnik był wyciągany i osprzęt zmieniany... masz też gaz, prawda?

muszę więc zrobić zdjęcie pod maską i podesłać... a EGR możesz nie mieć bo zazwyczaj przy rozkręcaniu wydechu do wyjęcia silnika to jest pierwsza rzecz, która nie wychodzi w całości... :(

Re: EGR

: 2008-12-17, 20:47
autor: chevidan
to przymocowane opaską do silniczka krokowego to elektrozawór sterujący EGR którego nie masz i nie będziesz miał ponieważ masz założony kolektor ssący od ex I i nie ma w nim wejścia dla rurki z zaworu EGR.w ex II kolektor powinien być plastikowy(czarny).odma z wlewu oleju "idzie"do dolotu powietrza za przepływomierzem ale dolot masz założony również od exI a w nim jest tylko jeden otwór na właśnie odmę a teraz zamontowany masz w tym miejscu czujnik temperatury zasysanego powietrza.przy tym rozwiązaniu powinieneś ten czujnik zamontować w kolektorze ssącym w jego oryginalnym miejscu(exI) które jest teraz chyba zaślepione wężem lub ktoś tam coś podłączył(widać to miejsce na zdjęciu "3" po prawej stronie urządzonka o które pytałeś).w tym miejscu nie zamontujesz jednak tego czujnika bo w ex I jest inny i musiałbyś taki sobie skołować.czujniki w exI i exII są takie same jeżeli chodzi o zasadę działania,oporność itd ale różnią się kształtem i wtyczką(do opanowania)
poprostu masz zmote po wystrzale gazu.

Re: EGR

: 2008-12-17, 21:01
autor: chevidan
porawka-dolot powietrza masz od ex II a ori miejsce czujnika zasysanego powietrza masz zaślepione czymś żółtym bliżej kolektora ssącego.

Re: EGR

: 2008-12-17, 21:12
autor: mika
fota silnika ohv

Re: EGR

: 2008-12-18, 08:03
autor: Karpiu
Ok... troszkę przejaśniało :) pozostaje odwieczne pytanie: da się tak jeździć bezpiecznie???
Dwa razy mi strzelił (raz gaz do d... raz świece miałem przejarane) ale po strzale nic mi się nie stało :) wszystko jest na swoim miejscu :) EGR chyba tak do końca to nie jest potrzebny... w końcu to tylko ekologia - tak zrozumiałem artykuł od Mika czy Jankes... Tak w ogóle, mechanicy twierdzili że silnik nie był ruszany (wyjmowany), czy to możliwe że oryginalnie był na nim założony metalowy kolektor i taki dopływ powietrza? Wajc mówił że pierwszy raz widział takie rozwiązania tzn silnik OHV 156KM a np skrzynia 5-tka od ExII. Ale... nie widać żeby ktoś przy tym manipulował :?:

Re: EGR

: 2008-12-18, 09:14
autor: Szarbia
EGR wplywa na obnizenie tmp. spalania w srednim zakresie obrotow. Przy gazie ta temp. jest wyzsza (podobno o 300 st.) wiec kto wie czy EGR przy okazji nie oszczedza tez troche silnika wtedy.

Re: EGR

: 2008-12-18, 10:17
autor: mika
System recyrkulacji spalin

http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin

cytat" Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) – spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie."