Strona 1 z 1

4x4 Auto

: 2008-12-18, 09:02
autor: piotrek
Panowie poczytałem już chyba wszystko co mogłem na forum a propos załączania przodu w warunkach poślizgu tylnych kół i dalej jestem w lesie ponieważ mój smok wyprzedza tyłem przód zawsze kiedy dodam gazu wyjeżdżając na poprzeczne mokre skrzyżowanie a bączki to mogę kręcić na okrągło i nawet nie wiem gdzie jest ten sławetny brązowy kabelek do rozłączania elektromagnesu...Bardzo Was proszę o pomoc bo zima za pasem a trochę zaczęło mnie to już denerwować ciągłe kontrowanie kierownicą i straszenie innych kierowców...
Po załączeniu 4x4 H przód ciągnie idealnie Low też działa...
A może moja wersja ma coś zmotane i to auto to jest tylko wirtualne 4x4 Auto ???
Bardzo proszę o pomoc Piotrek ___Explozja Maj 1996 na przełączniku są trzy pozycje a pierwsza to 4x4 Auto...

Re: 4x4 Auto

: 2008-12-18, 09:10
autor: Rad-T
za zalaczanie przodu odpowiada zdaje sie czujnik na moscie tylnym - chyba nawet ten sam co od ABS-u (jesli sie myle to mnie poprawcie) - moze upierdzielil sie kabelek albo wtyczka nie styka.

Re: 4x4 Auto

: 2008-12-18, 09:25
autor: Dawid
piotrek, w naszych rocznikach zalaczanie przodu jest na 4x4auto.Na 2wd masz naped tylko na jedna os.

Re: 4x4 Auto

: 2008-12-18, 09:36
autor: Rad-T
ale piotrek napisal ze ma 4x4 auto i na tej pozycji mu przodu nie dopina... chyba ze ma pokretelko z nowszej wersji :D

Re: 4x4 Auto

: 2008-12-18, 09:45
autor: kasper3211
Za załanczanie przodu odpowiada ten sam czujnik co abs jednak gdyby tam coś szwankowało to by wywaliła kontrolka od abs-u. Jeżeli masz możliwosc wjedz na rolki w stacji diagnostycznej i sprawdz dpkładnie napedy,albo w garażu jedna strona expl w góre/przód i tył/ z drógiej strony kliny pod koła dla pewności włanczasz bieg i widzisz co i kiedy się załancza.Odnosnie sławnego brązowego kabelka to idzie od sterownika za radjem przy samej poduszca pasażera aż do reduktora w momencie załanczania przodu dostaje napięcie 5,5v.

Re: 4x4 Auto

: 2008-12-18, 09:47
autor: Rad-T
no z brazowym kabelkiem to roznie jest... nie zawsze jest on brazowy i nie zawsze jest tam gdzie by sie wydawalo ze powinien byc :D jak znajde link to zapodam dokladna instrukcje.

Re: 4x4 Auto

: 2008-12-18, 10:29
autor: Dawid
ale piotrek napisal ze ma 4x4 auto i na tej pozycji mu przodu nie dopina... chyba ze ma pokretelko z nowszej wersji
na to wyglada.Ja mam 2wd 4x4auto 4x4low.
Z tymi przejsciowkami roznie bywa,ale za to naprawde sa wytrzymale :mrgreen:

Re: 4x4 Auto

: 2008-12-18, 13:24
autor: piotrek
Panowie czyli dalej nie bardzo wiem o co chodzi...ABS jest raczej OK pedał stuka przy hamowaniu na śliskim , kontrolka jakoś zapala się przy włączonym zapłonie a potem gaśnie więc działa, podnosić się chyba nie opłaca bo wiem kiedy się załącza i nie jest to wtedy kiedy tył się kręci jak oszalały a przód zero. Bezpieczniki wszystkie w porządku, więc może sam przełącznik coś fiksuje albo jakaś elektryka ale nie wiem gdzie szukać...
Pozdrawiam Piotrek
P.S.
Jak przełączam w pozycję 4x4 H to zapina mi się na sztywno przód bez automatyki .
Według numeru pojazdu jest to amerykaniec wyprodukowany w maju 96

Re: 4x4 Auto

: 2008-12-18, 17:20
autor: Jankes
No tak ale w dalszym ciągu nie wiemy czy masz AWD czy 4WD Auto 4WD Manual

różnica jest taka, ze przy wersji AWD napęd masz na wszystkie koła cały czas - 4WDAuto - masz napęd tylko na tylną oś z załączaniem przodu kiedy trzeba (jak tył się ślizga) - 4WD Manual zapinasz sam kiedy potrzeba - sam się nie zapnie.

Brown wire mod (brązowy kabelek) to opcja dla tych co mają Auto zapinanie przodu - po prostu eliminujesz to Auto zapinanie i zapinasz sam kiedy chcesz.

Musisz nam więc wyjaśnić jaką masz wersję...

Co masz na pokrętle do włączania napędów?

Re: 4x4 Auto

: 2008-12-18, 18:37
autor: piotrek
Na pokrętle jest Auto,High,Low a nad wszystkim kreska spinająca pozycję od jeden do trzy z napisem 4x4
Pozdrawiam Piotrek

Re: 4x4 Auto

: 2008-12-18, 19:15
autor: Jankes
Na pokrętle jest Auto,High,Low a nad wszystkim kreska spinająca pozycję od jeden do trzy z napisem 4x4
Pozdrawiam Piotrek
Czyli napęd przedni powinien dołączać się automatycznie... coś jest nie teges z kompem 4X4. Gdzieś wystąpił błąd - droga od czujnika ABS do kompa 4X4. Sprawdź w pierwszym rzędzie czy kostka na reduktorze jest wpięta należycie no i czy przekaźnik Auto4X4 jest w porządku. Zobaczymy co by tu jeszcze sprawdzić jak to zawiedzie.

Re: 4x4 Auto

: 2008-12-18, 20:20
autor: piotrek
Dzięki bardzo za dwa dni będę miał trochę wolnego więc skorzystam z rady bo choć jestem elektronicznie trochę kumaty to bez podpowiedzi albo najlepiej schematu w temacie samochodu jestem cienki...
Bardzo proszę Panowie jeszcze o jakieś podpowiedzi, sugestie i pomoc bo chciałbym się z tym uporać.
Pozdrawiam serdecznie Piotrek

Re: 4x4 Auto

: 2008-12-18, 20:46
autor: Rad-T

Re: 4x4 Auto

: 2008-12-18, 21:09
autor: piotrek
Bardzo wielkie dzięki, a tak dziwny w ogóle jest ten świat jedni wyłączają to czego drugim brakuje...
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki!!!