Strona 1 z 1

Check Engine po raz drugi

: 2009-01-14, 11:51
autor: siris
Szukam powodu dlaczego kontrolka Check Engine nie zapala się po przekręceniu kluczyka... i nie świeci się w żadnej sytuacji...

1. Sprawdziłem żarówki - wymieniłem przepalone.
2. Przy zmianie gazu - sprawdziłem wszystkie kabelki z komputerka (część z nich była podłączona do sterownika gazu)...
3. OBD2 wyrzuca informację, że kontrolka jest OFF - tzn nie ma żadnego błędu który by ją zapalał.

4. OBD2 wyrzuca informację " Service Engine Soon light (MIL) output fault indicated = FAULT", czyli jak rozumiem - komputer stwierdza, że kontorlka jest uszkodzona...

5. Jak wyjąłem wyczkę od czujnika masy powietrza OBD2 wyrzuca informację o błędzie i daje komunikat "MIL requested to be on" = ON - czyli, żepowinna się świecić, a się nie świeci...

6. OBD2 wyrzuca informację " Service Engine Soon light (MIL) output fault indicated = FAULT" bez zmian...

7. W gnieździe żarówki w tablicy nie ma napięcia... przy błędzie (pkt.5)


Chętnie bym sprawdził, w gnieżdzie liczników (któreś z trzech z tyłu) oraz na wyjściu z komputera, tylko nie wiem jaki to kabelek... może po drodze jest jeszcze jakaś kostka?
Przepuszczam, że albo jest wlutowany opornik gdzieś po drodze, albo chamsko ucięty kabelek... Może ktoś się orientuje jakie kabelki i złącza sprawdzić???

M.

Re: Check Engine po raz drugi

: 2009-01-14, 11:53
autor: basstian
JAK dla mnie to gazowcy beszczelnie obcieli kabel zeby sie nie palia przypadkiem ;-)

Re: Check Engine po raz drugi

: 2009-01-14, 11:56
autor: siris
też tak sądzę, tylko gdzie mogli uciąć? Który kabelek? Gdzie szukać?

Re: Check Engine po raz drugi

: 2009-01-14, 11:59
autor: basstian
uuuu a to juz ciezej stwierdzić :-) potrzebne albo schematy zeby dowiedziec sie jaki kolor kabla i przez ktore kostki przechodzi albo miernik, dobre kropelki :-) i dużo wolnego czasu
mogli go przeciąc właściwie wszędzie , ale zacząłbym od wiązki przy samym sterowniku pod maską , tam teoretycznie najłatwiej sie dostać i cos zmajstrowac , nalezy ja rozizolowac i zobaczyć na czym polegają ich ingerencje.

Re: Check Engine po raz drugi

: 2009-01-14, 12:06
autor: siris
w tym miejscu kabelkó dużo było cietych przez gazowników, bo własnie przy strowniku podłaczali się do układów wtrysków... teraz przy wymianie instalacji LPG podłączyliśmy na nowo wszystkie kabelki i jestem w dużej mierze przkonany, że zrobiliśmy to OK... Jednak żaden nie został tam ucięty :-( było by widać... no chyba, że wyjęli cały kabel z wtyczki do komputera (nie wiem, czy by im się chciało)