Strona 1 z 2
kręci nie pali
: 2009-01-23, 09:16
autor: piotrek16v
dziś rano kreci nie pali kreci normalnie szybko jedyne co zaobserwowałem to kontrolka imo po zamknięciu samochodu z pilota strasznie szybko miga poza tym żadnych innych objawów
napiszcie co i w jakiej kolejności sprawdzić \
Re: kręci nie pali
: 2009-01-23, 09:29
autor: wariot
fachowcem nie jestem ale miałem ostatnio tak samo i okazało sie że mam z mało paliwa w baku. Auto stało nowe w dół i pompa nie podawała paliwa. Po dolaniu 10 litrów odpalił!
A może jak imo mruga to odcina coś ?
[ Dodano: 2009-01-23, 09:29 ]
upss miało być nosem a nie nowe:)
Re: kręci nie pali
: 2009-01-23, 09:34
autor: misza SG
kontrolka imo po zamknięciu samochodu z pilota strasznie szybko miga
w pierwszej kolejności sprawdziłbym właśnie immo
Re: kręci nie pali
: 2009-01-23, 09:49
autor: piotrek16v
a mało paliwa to ile wiecej niż rezerwa bo mam dużo więcej auto stoi przodem do dołu na dosyć pochyłym podjeździe ale mimo to nie zapala się check gaugage
zacząć od sprawdzenia imo
czyli co zrobić ?\\
narazie kleme odkręciłem zobacze poczekam 20 min jakieś
\
[ Dodano: 2009-01-23, 10:44 ]
a więc już zgłupiałem
klema na ponad 30 min nie pomogła
paliwa dolałem ale że już żona wymęczyła aku rano to starczyło pradu na 3 zakręcenia niezadługie
pytanie czy długo trzeba kręcić jak benzyny ewentualnie wcześniej nie było ?
kolejne czy słychać pompe paliwa po przekręceniu kluczyka ? gdzie nasłuchiwać ewentualnie ona jest w baku ?
no i jeśli jednak to nie paliwo to co dalej
czy ktoś może pomóc ?
co do kontolki imo to chyba zachowuje się normalnie ale w sumie to już nie wiem
napiszcie jak powinna się zachowywać ?
czyli co się z nią powinno dziać jak kręcę rozrusznikiem ?
i czy pomoże próba z innym pilotem ?
Re: kręci nie pali
: 2009-01-23, 11:00
autor: kra
policz czestotliwosc z jaka mryga dioda immo w momencie kiedy teoretycznie powinien zapalic
i podaj ten cykl
ten komp ma swoje kodowanie bledow i czestotliwosc diody moze ci powiedziec co padlo
Re: kręci nie pali
: 2009-01-23, 11:07
autor: piotrek16v
no ale jakto wtedy jak kręcę rozrusznikiem mam liczyć czy jak?
Re: kręci nie pali
: 2009-01-23, 11:16
autor: kra
[shadow=red]jesli zakladajac ze padlo immo[/shadow] i masz taki model jak mysle to:
otwierasz samochod z pilota i masz odblokowane immo - mozesz wtedy odpalic - to jesli jest wszystko ok
natomiast przykladowo:
jesli otwierasz z pilota i chcesz odpalic a nie chce sie silnik uruchomic tylko kreci
to dioda powinna ci nieco inaczej mrygac
nie musisz krecic w tym momencie, policz po prostu impulsy (cykl) ktory sie powtarza
w rezultacie dostaniesz kod bledu
Re: kręci nie pali
: 2009-01-23, 11:33
autor: wariot
hmm ? z tym paliwem to już nie wiem skoro masz więcej niż rezerwa to pewnie coś innego..

Ale jak koledzy z forum juz nie raz ostrzegali nie wolno jeździć na rezerwie ! bo sie pompa spie.. zepsuje
Re: kręci nie pali
: 2009-01-23, 11:41
autor: piotrek16v
nie no to wiem na LPG latam nie od wczoraj zawsze mamy więcej niż 1/4 baku a często połowę
ostatnio tylko oczywiście kochanie moje poleciało na benzynie a ta szybko ubywa
ale sprawdziłem było paliwo dolałem tak profilaktycznie 10 litrów i pokazuje teraz na dużym spadku prawie połowę więc to nie paliwo
proszę od alsze wskazówki zaraz obadam to mryganie diody imo
Re: kręci nie pali
: 2009-01-23, 11:46
autor: kra
skup sie na diodzie
np. blysk przerwa blysk blysk przerwa blysk =
121
kod powinien byc 3 cyfrowy, potem cykl sie powtarza lub gdy jest wiecej bledow wystepuja one kolo siebie - potem cykl sie powtarza
good luck
Re: kręci nie pali
: 2009-01-23, 12:15
autor: piotrek16v
jakbyś zgadł odczytałem wyswietla 121 kod co to ?
Re: kręci nie pali
: 2009-01-23, 12:22
autor: kra
Połączenie między modułami - wegfahrsperre (vim) i sperrmodul - kraftstoffpumpe (PSM) uszkodzone
[ Dodano: 2009-01-23, 12:24 ]
mozliwe (podejrzewam), ze siadlo ci ustrojstwo na baku - mozliwe ze bedzie trzeba tam zajrzec czyli opusic bak
[ Dodano: 2009-01-23, 12:30 ]
vim to skrzynka od immo na pace
a to drugie to bedzie wlasnie to dziadostwo na baku paliwa (na polski to modul blokujacy pompe paliwa
- tak mysle
Re: kręci nie pali
: 2009-01-23, 12:34
autor: piotrek16v
to co radzicie, w jakiej kolejności zacząć sprawdzanie?
czy od razu przystąpić do opuszczenia baku?
Re: kręci nie pali
: 2009-01-23, 12:38
autor: Jankes
a spróbuj zrobić tak:
wsiądź, włóż kluczyk do stacyjki, przekręć jakbyś odpalał... nie odpali... w porządku, wyjm kluczyk, wciśnik przycisk na piolcie tak jakbyś zamykał auto - wciśnij po kilku sekundach znowu jakbyś je otwierał... włóż kluczyk i spróbuj znowu... ja ostatnio tak miałem w dwóch oddzielnych dwójkach - z jakiegoś powodu nie chciały odpalić, lampka szybko mrugała... tak jakby IMMO się blokował jak po otwarciu drzwi odczekam chwilę z odpalaniem.
Mówię tu o pilotach wersji z jednym przyciskiem.
powodzenia,
Re: kręci nie pali
: 2009-01-23, 12:49
autor: kra
nie no, od razu baku nie spuszczaj, zobacz ten modul w bagazniku, obejrzyj kabelki
zobacz jeszcze (bo nie wiem czy ma to polaczenie) przycisk odcinajacy paliwo w nogach pasazera z przodu - jak odcina zaplon to mozna krecic ale tez nie pali
[ Dodano: 2009-01-23, 13:04 ]
ale po krotkich przemysleniach obstawiam 2 rzeczy (moge sie o piwko zalozyc, ze to ktores z nich):
1. uszkodzony gdzies kabel, wtyczka, brak styku pomiedzy tymi dwoma modulami
2. uszkodzony modul na zbiorniku
