Strona 1 z 5
resor i nivo
: 2009-01-26, 14:11
autor: faraon1
witam, exp 2000r. Mam przechył na lewą stronę tył, czy jest to wina resora czy nivo?, myślę że resor ,, siadł, CZY dać resor do wyklepania ? i to załatwi sprawę ? CZY przy okazji dołożyć po piórze - wzmocnić ale jak wzmocnione resory będą się mialy do prawidłowej pracy nivo , i do jazdy ?/ CZY dobrze zrobię wzmacniając resory?? PYT 2. Zauważyłem że z tyłu jest jakiś filtr węglowy i mam go niepodłączony elektrycznie CZY bez tego filtra można jeżdzić ? i do czego on potrzebny? pozdrawiam i proszę odpowiedzcie
Re: resor i nivo
: 2009-01-26, 14:15
autor: Rad-T
ogladales jak wyglada nivo i czy pompuje jak nalezy ? jak obciazysz auto albo po odpaleniu czy rownomiernie podnosi i nie slychac syku z tylu przy amorkach ? moze klapnal jeden bo ma nieszczelnosc ?
przyjrzyj sie dobrze czy napewno tyl siedzi, moze byc ze wyrobiony jest juz drazek skretny i auto poklada sie na jedna strone - ta bardziej obciazona, 90% explo II ma jedna srube od drazkow bardziej wkrecona ze wzgledu na siadanie drazka jednostronnie (bak, kierowca i pare innych rzeczy jest po tej stronie auta).
W ktorym miejscu ten filtr ?
resor
: 2009-01-26, 14:33
autor: faraon1
ten filr był bo go wyciągnołem nad kołem zapasowym , a nad tym filtrem na belce jest kompresor, z tyłu taka plastykowa obudowa z jakąś małą pompką , od tego wychodzą dwie rurki i były połączone dalej złczkami w stronę przodu auta , może do zbiornika -niewiem, ale tam przy filtrze jest ta jakby pompka iii ma wejście na wtyczkę ,, nie była podłączona , ani nie widzę lużnego kabla , ktoś ucioł nie wiem , i stąd moje pyt. czy ma być to podłaczone ? żebym umiał wpisać fote to bym zrobił , póki co nie umiem,
Re: resor i nivo
: 2009-01-26, 14:54
autor: Rad-T
na dole przy pisaniu posta masz opcje dodaj zalacznik i bedzie fotka, albo zaladuj fote na jakis serwer zdjeciowy i wstaw przyciskiem IMG.
z tego co piszesz wyglada jakby kompresor od NIVO mial odciete przewody prowadzace powietrze do amorkow.
resor
: 2009-01-26, 15:00
autor: faraon1
dzieki ale gdzie jest drążek skretny? jak zweryfikować czy to od drążka ,, siedzi, ?? Amortyzatory chyba trzymają bo nie słychać syku powietrza z nich , ponad to jak miałem wypięty kompresor wpompowywałem powietrze w trójnik do amortyzatorów i auto podnosiło się, kompresorek też pompuje,
Re: resor i nivo
: 2009-01-26, 15:02
autor: Rad-T
zmierzyc odleglosc ziemia < - > nadkole z przodu z lewej i prawej i tak samo z tylu okaze sie gdzie siedzi

resor
: 2009-01-26, 15:13
autor: faraon1
przewody sa podpiete od kompresora , i sa całe wyglądaja na dobre . Auto jak stoi nieobciążone lewa strona trochę z tyłu siedzi na oko 5cm, jak napompuje też ta strona jest niżej , i tak myslę czy to nie resor - poza tym jakby jedno pióro jest inaczej zakończone na tej stronie co siedzi, czy to nie wina resoru , a co uważasz z tym wzmacnianiem resorów ??/ czy jak dołoże po piórze to będzie OK, z jazdą i z nivo ??
Re: resor i nivo
: 2009-01-26, 15:17
autor: Rad-T
to juz jak stryjenka woli... ja z nivo w ogole zrezygnowalem, ale to juz inna bajka, pare osob na forum ma nivo i dolozone pioro (plus wyklepane stare) i jezdza. Napewno zmieni sie troche charakterystyka tylu - usztywni sie. Ale jesli klepac to tylko u kowala stara data. Zadne walcowania i inne takie nowe technologie nie daja dobrych skutkow w dluzszym okresie czasu.
dzieki
: 2009-01-26, 15:24
autor: faraon1
a gdzie jest drązek skretny, jak go sprawdzić czy jest dobry? jak zweryfikować czy przypadkiem nie od drążka jeszcze siedzi?? a co z tym wykręconym filtrem z tyłu do czego mi jest potrzebny , czy mogę bez niego jeżdzić / ? pozdrawiam
Re: resor i nivo
: 2009-01-26, 15:49
autor: Pa100
Jeśli tył siedzi ci po jednej stronie 5 cm to drążkiem skrętnym tego nie skorygujesz . Drążek jest z przodu i kręcąc śrubą podnosisz przód auta .
resor
: 2009-01-26, 15:54
autor: faraon1
dzieki, to na to wygląda że może siedzi przez resr? co ty na to/
Re: resor i nivo
: 2009-01-26, 15:58
autor: Pa100
Zwykle tak jest , ze w tych autach tylna lewa strona szybciej siada , większe obciązenie a co za tym idzie szybsze wyrabianie części w tym własnie resora .
resor
: 2009-01-26, 16:08
autor: faraon1
to jutro każe wykrecic resory i czy przy okazji dołożyć może [ wzmocnić] resory? ale jak będzie sie jeżdziło i czy nivo będzie działało?/
Re: resor i nivo
: 2009-01-26, 16:15
autor: Pa100
Z nivo nie powinno być kłopotów , łatwo je wyregulować . Poczytaj trochę na forum tematy o lifcie bo jak już teraz zaczynasz motać to zaraz przyjdzie ci do głowy jak większosci podnieść go o 2" bo mozna powiedzieć to praktycznie nie koszty a przy wyjmowaniu resorów to jedna robota

resor
: 2009-01-26, 16:27
autor: faraon1
to można by przyjąć że wzmocnienie resorów nie powinno zaszkodzić, a czy ten filtr z tyłu musi być i po co on jest czy bez niego można jeżdzić ?