Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
sylwia
Posty: 275
Rejestracja: 2007-09-14, 21:06
Lokalizacja: Poznań

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-12, 21:26

Fynn, mojego mężczyznę oczywiście też kocham :)

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-12, 21:26

no to drukowac ulotki i za wycieraczke :)))))

http://www.explorerclubpolska.com/forum ... .php?t=327
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
sylwia
Posty: 275
Rejestracja: 2007-09-14, 21:06
Lokalizacja: Poznań

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-12, 21:28

Sylwia zaufaj Maniusiowi.
Moj tez jazgotal z przodu i z tylu. Po wymianie napinaczy,
wlozeniu patyczka, wymiane filtra i oleju na 5w30
wszystko sie uspokoilo.
I tak zrobię.
Maniusia (jako eksperta forum) męczyłam już pytaniami przed zakupem.
Tak to już z nami kobietami jest :shock:
Ostatnio zmieniony 2007-10-12, 21:28 przez sylwia, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fynn
Posty: 583
Rejestracja: 2007-07-22, 12:19
Lokalizacja: pomorze

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-12, 21:28

tuniu a ktos Ty? Nie znam Cię :-D .
Fynn-Ginn a'la Bazgrow tudzież Fynn-landia :D

podpis autorstwa: basstiana, norbi73 i nemroda

tuniu

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-12, 21:50

tuniu a ktos Ty? Nie znam Cię
Jestem szczesliwym posiadaczem expo w ktorym sie zakochalem ;-)
Kupilem go dwa miesiace temu i tez klekotal, stukal i wyl.
Po wizytach w warsztatach sie zalamalem.
Dalem za niego 1300 funtow, a mechanicy chcieli za doprowadzenie go do
porzadku 2000f. Ale znalazlem to forum i teraz jest wszystko OK za tylko 400f.
To znaczy ze trzeba ufac forumowiczom :-D

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-12, 22:01

Oni na tych napinaczach niewiele sie znają. Jak zagadałam na początku to mówili, że silnik muszą mi wykręcic by to sprawdzić :eek:
Nie no ja wymiękam. To jak to mają być te renomowane warsztaty co się znają i robią drogo ale dobrze, to ja po prostu pier... Przecież NIE UWIERZĘ że ktoś kto nie wie gdzie i jakie są napinacze, czy nie umie zdiagnozować spryskiwacza, umie za to dobrze rozebrać/złożyć silnik z osprzętem i zrobić rozrząd taki jak SOHC, już nawet pomijając dymanie klientów na cenach.

manius

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-12, 22:02

zaraz zaraz,
dzieki forum zaoszczedziles 1600f, :eek:
no to polowa do kasy ECP
:mrgreen: :lol: :mrgreen:

Awatar użytkownika
mysioo
Posty: 158
Rejestracja: 2007-07-20, 21:27
Lokalizacja: Legnica

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-12, 22:08

tuniu szkoda że nie jesteś z Amsterdamu.....jakoś byśmy sie rozliczyli ... :D
pozdrawiam Jarek

manius

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-12, 22:12

:-D
Załączniki
s23.gif
s23.gif (20.6 KiB) Przejrzano 4083 razy

tuniu

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-12, 22:22

Nie no ja wymiękam. To jak to mają być te renomowane warsztaty co się znają i robią drogo ale dobrze, to ja po prostu pier... Przecież NIE UWIERZĘ
Przyklad:
Cos szumi i wyje z przodu.
1 warsztat: huby do wymiany-1 hub 200f x2 plus robocizna - okolo 650f
2 warsztat: napewno przedni dyfer- naprawa okolo 400-600f
Okazalo sie ze to opony ,a tylko dlatego ze przed naprawami rozwalilem jedna i musialem kupic nowe.

2 przyklad:
Grzechotanie
mechanik- rozrzad do wymiany okolo 1000-1200f
wystarczyly same napinacze i patyczek 120f z robocizna
ale dalem mechanikowi wydruk z http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=33

[ Dodano: 2007-10-12, 22:26 ]
tuniu szkoda że nie jesteś z Amsterdamu.....jakoś byśmy sie rozliczyli ...
nidaleko do londynu
zawsze mozesz wpasc na dobra pianke :lol:

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-13, 14:24

To ja wam cos jeszcze ciekawego napisze ;)

Mialem niedawno taki objaw, ze przy skrecaniu o 90 stopni (np. parkowanie - zjazd z ulicy - powoli bez gazu) zaczelo SZARPAC I TLUC - ewidentnie mozna by podejrzewac lsd albo cos z tylnego mostu). No wiec zaczalem sie interesowac - warsztaty oczywiscie : trzeba most wymienic, itp - kupa kosztownych rzeczy niby do zrobienia.
nowy uzywany - ceny znamy - 1 tys , 2 tys itp.)

A ja tylko zaczalem od wymiany oleju w reduktorze bo okazal sie zuzyty (a 2 late temu mial byc wymienony przez warsztat!!! :eek: przy okazji innych wymian plynow) - te wszystkie objawy ustaly po wymianie oleju w reduktorze!!!!

PO RAZ KOLEJNY TEN SAM WNIOSEK : TRZEBA Z TYMI OLEJAMI UWAZAC W EX II I CO SIE DA ROBIC SAMEMU, A NIE W WARSZTATACH . :roll:

[ Dodano: 2007-10-13, 14:29 ]
aha - koszt "naprawy" - 40 zl za 1,5 litra oleju - robocizna 0 zl :evil: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2007-10-13, 14:26 przez kra, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-13, 14:48

Mialem niedawno taki objaw, ze przy skrecaniu o 90 stopni (np. parkowanie - zjazd z ulicy - powoli bez gazu) zaczelo SZARPAC I TLUC - ewidentnie mozna by podejrzewac lsd albo cos z tylnego mostu). [...] te wszystkie objawy ustaly po wymianie oleju w reduktorze!!!!
Znam akcję gdzie w innym samochodzie w podobnej sytuacji (skręt w prawo tłucze w lewo nie) też już miano wymieniać dyfer, półosie i pól zawiechy, a okazało się że tylko tłumik się obluzował i dobijał do opony przy skręcie w prawo, w lewo miał luzik...

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-13, 17:14

NO :)


Tylko niech mi ktos powie jak ten mechanizm dziala. Czy normalne skrecanie odbywa sie z udzialem reduktora? Jesli jedzic normalne, bez 4x4?

chevidan

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-13, 17:25

reduktor zawsze przcuje obojętnie jak napędy są ustawione.przy załączonym 4x4 low lub low range jest tylko inne przełożenie w reduktorze.to tak jak przerzutka w rowerze.

chevidan

Re: Załamka kompletna....nie wiem co dalej robić....

2007-10-13, 17:27

no i czy skręcasz czy jedziesz na wprost reduktor pracuje tak samo-nie ma to znaczenia.

Wróć do „WARSZTAT”