czy masz tu na myśli duży apetyt Twojego exa na paliwko

Po trosze tak.Do tej pory nigdy nie zwracałem uwagi na obroty i na to na którym biegu aktualnie jadę .Automat to automat on to za mnie miał robić ja tylko patrzyłem na prędkościomierz żeby mandatów nie płacić i na przechodniów bo mam dużo szpachli na masce to by odpadła.Ostatnio jednak jadąc dłuższą trasę ,droga dobra ruch niewielki zacząłem bacznie liczyć biegi i uważać na obroty.Co się okazało? Ja prawie wcale nie jeżdżę na 4-ce. Jak rozpędzam auto do np. 110/h mam obroty 3200-4200 i 2-gi lub 3-ci bieg
zdejmuję nogę z gazy i włącza mi się 4-ty bieg obroty 2100 ,ale jak dotknę pedał gazu tylko po to żeby utrzymać prędkość to skrzynia mi redukuje z powrotem do 3-ki i mam obroty 3000.Pomimo ,że nogę mam naprawdę lekką to bardzo trudno jest mi utrzymać stałą prędkość i stałe obroty. Dlatego zainteresowałem się moim TPS-em. Wygląda to tak:
Przewód nr 1 brązowo-biały /łączy się z pinem C/
stacyjka wyłączona 0,05V
stacyjka włączona 5,22V
Przewód nr 2 szaro-biały / łączy się z pinem B/
przepustnica zamknięta 1,23V
przepustnica max otwarta 4,86V
Przewód nr 3 szaro-czerwony masa/łączy się z pinem A/
stacyjka wył. 0,00V
stacyjka wł. 0,23V
silnik wł. 0,42V
Ponieważ chyba na tym przewodzie nie powinno być napięcia to go podłączyłem dodatkowo do masy i takie zmiany:
przewód 3 0,12V
przewód 2 1,09Vprzepustnica zamk.
4,80V przep. otw.
Kurcze ,chyba źle mierzyłem. Powinienem wyjąć wtyczkę z TPS-a i mierzyć na wtyczce ,a ja mierzyłem dziurawiąc kable z podłączoną wtyczką .Jutro to skoryguję.
Pomiar oporności
A+C 3650Ω
B+C 3030Ω przepustnica zamknięta
B+C 290Ω przepustnica max otwarta
Powiedzcie proszę jak to wygląda.Szukać nowego TPS-a czy samochodu?