Strona 1 z 1
przpływomierz,silniczek krokowy
: 2009-04-07, 14:36
autor: chil1
Witam serdecznie po dłuższej nieobecności

W tym czasie zamieniłem Explo na Lincolna Town Car aczkolwiek jeden potworek jak i drugi to Fordy w związku z czym pozwolę sobie zasięgnąć porady szanownych kolegów i koleżanek w kwestii nurtującego mnie problemu. Mianowicie kiedy przepływomierz jest podłączony i uruchamiam samochód - zapali i od razu gaśnie. Kiedy uruchomię auto przy odłączonym przepływomierzu zapali i chodzi lekko nierówno - jak wepnę przepływomierz od razu gaśnie

. Natomiast na gazie jest inna bajka. Uruchamiam go na benzynie (przepł. odłączony) i przełączam na gaz. Auto chodzi idealnie równo. Bez problemu można podpiąć przepływomierz i również chodzi idealnie. Pomiar napięć na przepływomierzu jest książkowy. Czy może być to wina krokowca - w którymś poście było napisane że lubi się zapaskudzić od gazu. Proszę o poradę.
Re: przpływomierz,silniczek krokowy
: 2009-04-07, 14:47
autor: nemrod
odłącz krokowca,
profilaktycznie wyjmij go, nalej acetonu lub innego świństwa potem wyczyść małą szczoteczką.
Czyszczenie powtórzyć.
potem ja jeszcze podpinam 12V sprawdzam czy chodzi (otwiera / zamyka) i dopiero zakładam do samochodu.
Czy pomoze niewiem ale możesz sprawdzić.
Re: przpływomierz,silniczek krokowy
: 2009-04-07, 16:19
autor: RADAR
Jesli nie pomopomoze to musisz sprawdzić uszczelki kolektora ssacego.
u mnie jak nierówno chodził to czyszczenia nie pomagały a uszczelki owszem,zostały wymienione pod kolektorem i pod podstawą kolektora i teraz jest super.
Re: przpływomierz,silniczek krokowy
: 2009-04-07, 18:00
autor: starwind
tylko przy czyszczeniu uważaj te elementy wewnątrz krokowca są bardzo kruche (przynajmniej w Exie

)
Re: przpływomierz,silniczek krokowy
: 2009-04-07, 18:05
autor: adriano89
chil1, ja miałem w swoim expo to samo, wymieniony został silniczek krokowy sonda lambda ogólnie porządek z LPG robiłem i teraz ładnie chodzi
Re: przpływomierz,silniczek krokowy
: 2009-04-07, 18:21
autor: MCX
Filtr paliwa mozna sprawdzic

Re: przpływomierz,silniczek krokowy
: 2009-04-07, 20:22
autor: chil1
Serdecznie dziękuję. W piątek zabieram się do roboty
ps. filtr paliwa i powietrza oraz świece i kable są nowiuteńkie
Re: przpływomierz,silniczek krokowy
: 2009-04-07, 20:28
autor: benchi
Zapewne masz tam silnik 3.8 V6 o mocy 155KM (czy jakoś tak).
W tym silniku, jak już zostało zasugerowane, częstą usterką jest silniczek krokowy i na niego bym stawiał.
Występują 3 główne usterki silniczka:
- zabrudzenie tłoczka regulującego,
- uszkodzenie cewki silniczka,
- skrzywienie prowadnicy (ośki) tłoczka na skutek wybuchu gazu.
Ostatnia awaria obiawia się inaczej, więc zacząłbym od wyczyszczenia.
Tego typu nagary dobrze rozpuszcza poczciwy WD40, a przy okazji smaruje prowadnicę (ośkę).
Ewentualnie podjedź gdzieś do spcjalistów to ci się wepną do kompa i jest możliwość sprawdzenia poprawności działania krokowca.
Re: przpływomierz,silniczek krokowy
: 2009-04-07, 20:33
autor: MCX
Chili 1 ma raczej 4.6 v8

Re: przpływomierz,silniczek krokowy
: 2009-04-07, 20:44
autor: chil1
210 KM z napędem na tył

i super "płynie" na trasie

Re: przpływomierz,silniczek krokowy
: 2009-04-07, 21:44
autor: benchi
Chili 1 ma raczej 4.6 v8

A wystarczyło przeczytać opis...

Re: przpływomierz,silniczek krokowy
: 2009-04-26, 17:47
autor: chil1
Jesli nie pomopomoze to musisz sprawdzić uszczelki kolektora ssacego.
u mnie jak nierówno chodził to czyszczenia nie pomagały a uszczelki owszem,zostały wymienione pod kolektorem i pod podstawą kolektora i teraz jest super.
RADAR twoja diagnoza okazała się słuszna - trafione są uszczelki kolektora ssącego. Obecnie pilnie ich poszukuję. Dziękuję za pomoc.