Strona 1 z 1
Most z blokadą
: 2009-05-16, 22:45
autor: Adrian
Mam pytanie, mam most od rozbitego ex, na załączonym obrazku, z powodu że w nowym nie mam blokady to się zastanawiam nad podmianą. Teraz pytanie czy będzie to działać? W jaki sposób taka blokada działa, jest załączana jakoś elektrycznie, czy po prostu sobie jest, może mi to ktoś łopatologicznie wytłumaczyć?
Re: Most z blokadą
: 2009-05-16, 23:20
autor: Jankes
To jest po prostu blokada LSD - Limited Slip Diferential - jakich wiele w naszych explozjach.
po naszemu blokada z tarczkami ściernymi, które umożliwiają uślizg koła. Napęd przekazywany jest na oba koła - tarczki umożliwiają uślizg jednego z kół np. w zakręcie lub przy stracie przyczepności przez drugie koło.
Sprawdź czy nie masz tego w swoim... bo mozesz mieć. Masz to w kodzie tylnego mostu - jeśli to europejczyk to pod maską a jak hamerykanin to na drzwiach.
Re: Most z blokadą
: 2009-05-16, 23:41
autor: Adrian
To jest po prostu blokada LSD - Limited Slip Diferential - jakich wiele w naszych explozjach.
po naszemu blokada z tarczkami ściernymi, które umożliwiają uślizg koła. Napęd przekazywany jest na oba koła - tarczki umożliwiają uślizg jednego z kół np. w zakręcie lub przy stracie przyczepności przez drugie koło.
Sprawdź czy nie masz tego w swoim... bo mozesz mieć. Masz to w kodzie tylnego mostu - jeśli to europejczyk to pod maską a jak hamerykanin to na drzwiach.
to wiem, bardziej mnie interesuje czy jak przełączam z "Auto" na "4x4" to coś się dzieje z mostem dodatkowo. W moim jestem pewien że nie ma.
Re: Most z blokadą
: 2009-05-16, 23:44
autor: yony
Nic się nie dzieje.
Re: Most z blokadą
: 2009-05-16, 23:47
autor: Adrian
Nic się nie dzieje.
Dzięki i to chciałem widzieć;)
Re: Most z blokadą
: 2009-05-17, 00:06
autor: Jankes
i nic ci się nie załącza, nie zapina, nic z tych rzeczy - sprawa kompletnie automatyczna, jedziesz, napędzana jest tylna oś, robisz zakręt 90 stopni i wtedy jedno z kół robi mniejszy krąg... LS pozwala wtedy na uślizg jednego z kół (jedno kręci się szybciej) poprzez tarczki sprzęgłowe w moście... to samo kiedy jedno z kół traci przyczepność, kiedy palisz gumę... drugie po prostu stoi w miejscu (tarczki )... ot, cała polityka. Można zestaw zastosować w twoim jeśli tego nie masz. Masz wtedy jakby pewniejszy napęd bo na oba tylne koła... z limitowanym poślizgiem po prostu.
Re: Most z blokadą
: 2009-05-17, 07:24
autor: Adrian
Dzięki chłopaki teraz już wszystko wiem.
[ Dodano: 2009-05-17, 07:28 ]
Jeszcze chciałem zapytać, gdzie jest umiejscowiony na moście czujnik prędkości, obawiam się przy przekładce o to ze w względu na to że ten 99' na reduktorze już go nie ma a 97' - do końca nie pamiętam chyba jeszcze miał, więc tym te mosty się mogą różnić.
Re: Most z blokadą
: 2009-05-17, 10:35
autor: Jankes
twój czujnik to nic innego jak czujnik ABS na moście... niczym się nie różnią...
znajdziesz go z tyłu mostu (czyli z przodu jeśli patrzysz w kierunku jazdy)... na górze, po środku, nad talerzem przekładni. Wtyczka elepstryczna do niego idzie więc napewno go nie przegapisz.