Strona 1 z 2

przeróbki a strona prawna(przeglądy)

: 2009-05-27, 21:53
autor: julek1270
Witam. Przymierzam się do liftu EX-a 1 :-D i tak sobie pomyślałem jak to póżniej wygląda na przeglądach czy czasem nie wołają na te przeróbki jakiejś homologacji , ostatnio również zainteresował mnie temat obrysówek na dachu :-D .Mam niestety złe doświadczenia np. posiadam motocykl z wózkiem bocznym (wojskowy)zamontowałem szperacz i na przegłądzie facet dopiero po zdemontowaniu podbił dowód (wyjaśnił że tylko pojazdy specjalne mogą takowy posiadać)Więc jak to jest , czy później (po przeróbce) nie będzie trzeba kombinować z przeglądami , że takie "wyliftowane" jeżdżą to widzę ,czy ktoś może się już spotkał z jakimiś problemami .
Jeżeli temat umieściłem nie w tym dziale to prosiłbym o przeniesienie do odpowiedniego.

Re: przeróbki a strona prawna(przeglądy)

: 2009-05-27, 22:03
autor: Dawid
Ja osobiście spotkałem się z problemem wystających kół poza obrys auta i halogenów na dachu.Po dłuższej rozmowie :mrgreen: z diagnostą dostałem przegląd.

Re: przeróbki a strona prawna(przeglądy)

: 2009-05-27, 22:30
autor: julek1270
No i właśnie :-/ , zamierzam przy okazji remontu blacharki na jesień dość mocno zmienić wygląd mojego EX-a :-D tj. lift na zawieszeniu około 10 cali, felgi 16 ET -45 ,opony jeszcze nie wiem jakie 32 lub 33 no i teraz jeszcze doszły te obrysówki na dachu + halogeny , więc zapowiada się niezły potworek :roll: i tak sobie myśle że przeglądy będą kapkę droższe ;-) :-D

Re: przeróbki a strona prawna(przeglądy)

: 2009-05-27, 22:40
autor: Dawid
lift na zawieszeniu około 10 cali,
:shock:
kapkę droższe
no raczej.. :mrgreen:

Re: przeróbki a strona prawna(przeglądy)

: 2009-05-27, 22:44
autor: benchi
...lift na zawieszeniu około 10 cali...
To jest możliwe?

Re: przeróbki a strona prawna(przeglądy)

: 2009-05-27, 22:48
autor: Hubi
przede wszystkim do obrysówek nie powinni się czepić. Wiele aut jest w nie fabrycznie wyposażone i takiej wersji należy się trzymać (ważne, żebyś przypadkiem ich niebieskich czy też czerwonych nie robił)

Halogeny... wydaje mi się, że był ten temat już wałkowany na forum, ale w skrócie - jeśli będą posiadały światło "postojowe" to nikt nie powinien się do nich czepiać.
Jeśli nie mają postojowego, to na zwykłej drodze i na przegląd musisz założyć pokrowce lub jakieś osłony.
Dodatkowo halogeny dachowe muszą mieć oddzielny wyłącznik wewnątrz kabiny i kontrolkę sygnalizującą ich użycie (jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi)

Wystające poza obrys koła - to oczywiste złamanie kodeksu drogowego, jednak wystarczy "poszerzyć" nadkola np. gumą z taśmy transmisyjnej ta aby wystawały poza szerokość koła.

Co do liftu... to pewnie już zależy od indywidualnej oceny diagnosty. Nie wiem jak jest w tej sytuacji z kwestią wysokości zderzaka. Tylko zgaduję, że mogą być jakieś wymogi, takie jak dla ciężarówek, które mają dodatkową belkę zabezpieczającą samochód biorący udział w kolizji przed wjechaniem pod ciężarówkę / przyczepę - ale tylko tak sobie zgaduję ;)

no i jakbyś się już rozkręcił z tymi przeróbkami, to bądź przygotowany na to, że jeśli zdecydujesz się na motanie własnego zderzaka, to też z tego względu mogą czekać ciebie problemy na przeglądzie. W sumie nawet o zmotany bagażnik mogliby się doczepić, bo każdy sprzęt musi posiadać homologację

Re: przeróbki a strona prawna(przeglądy)

: 2009-05-27, 23:20
autor: julek1270
najwięcej obaw to mam co do wysokości zderzaków i lamp przednich :-/
...lift na zawieszeniu około 10 cali...
To jest możliwe?
No ;-) ,resory na most + dłuższe wieszaki z przodu ale na pewno zweryfikują to koła :grin: , jak już je będe miał z oponami :-D

Re: przeróbki a strona prawna(przeglądy)

: 2009-05-28, 06:54
autor: Hubi
najwięcej obaw to mam co do wysokości zderzaków i lamp przednich :-/
a zaglądałeś do kodeksu drogowego? :roll:

Re: przeróbki a strona prawna(przeglądy)

: 2009-05-28, 11:36
autor: Iommi
W kodeksie jest wymieniona dopuszczalna liczba lamp i ich wzajemne usytuowanie względem fabrycznych świateł mijania.

Re: przeróbki a strona prawna(przeglądy)

: 2009-05-28, 16:21
autor: miki4x4
dłuższe wieszaki z przodu
z przodu nie ma wieszaków...

10 cali to kosmos...Wszystko jest do zrobienia, ale jaki to ma sens ? Środek ciężkości wyżej o jakieś 30 cm ( 10 cali + podwyższenie na oponie) Ja miałem kiedyś patrola hiszpana podniesionego za mocno (ale na pewno nie 10 cali), musiałem obniżać bo waliłem boka za bokiem w lesie...

5 cali to już jest dużo, nic więcej nie potrzeba.

Re: przeróbki a strona prawna(przeglądy)

: 2009-05-28, 21:41
autor: julek1270
OK. kodeks kodeksem , wiadomo , spora częśc aut jeżdżących po naszych drogach nie powinna być dopuszczona do ruchu ;-) , trochę źle zostałem zrozumiany , konkretnie chodziło mi o sytuacje np. kontroli drogowej i na samych przeglądach (czy jadąc na przegląd zakładacie długie chlapacze , zakrywacie lampy na dachu itp). Bardzo mi sie podoba wysokość liftu EX-a Jankesa , tyle że On ma zmotanego do ciężkiego terenu a ja do terenu mam inny pojazd(też ma 4 koła ale jeździ na 3 :-D ) a forda chce zmotać na "podniesionego klasyka" tak jak to nie raz widać na amerykańskich filmach 8-) .

Re: przeróbki a strona prawna(przeglądy)

: 2009-05-28, 21:44
autor: Dawid
forda chce zmotać na "podniesionego klasyka" tak jak to nie raz widać na amerykańskich filmach
spoko.Mnie jak zatrzymali to tylko z ciekawości.... :-D

Re: przeróbki a strona prawna(przeglądy)

: 2009-05-28, 22:17
autor: jarek5.4
mam kolegę w przeglądach to mogę się coś dokładnie dowiedzieć,jak oni to interpretują itd.

Re: przeróbki a strona prawna(przeglądy)

: 2009-05-28, 22:23
autor: chevidan
z tego co mi wiadomo to chlapacze nie są już wymagane w samochodach(chyba że się coś zmieniło).kiedyś trzeba było mieć chlapacze jak od tylnego koła do końca auta było mniej niż 50cm i chlapacz musiał zakrywać 3/4 widocznej z tyłu opony (między zderzakiem a ziemią).

co do halogenów to tez mam na dachu ale narazie się nikt nie przyczepił(oczywiście nie wolno ich używać na drogach publicznych).na przegląd jadę dopiero we wrześniu więc się okaże.na wszelki wypadek w bagażniku wożę kratki ochronne na chalogeny które dostałem w komplecie ale zamontowałem w nich plastikowe przesłony.chodzi o to że jak je założe na halogen to nie widać kloszy lamp.

" Zgodnie z przepisami dozwolone jest wyposażenie pojazdu w światła przeciwmgłowe przednie. Światła te umieszcza się w taki sposób, aby wysyłane światło nie olśniewało użytkowników ruchu bezpośrednio lub przez odbicie od elementów pojazdu, nie dalej niż 40 cm od bocznego obrysu pojazdu, nie niżej niż 25 cm i nie wyżej niż światło mijania.

Z powyższych przepisów wynika, że niedopuszczalne jest montowanie świateł przeciwmgłowych na dachu pojazdu"

jeżeli chodzi o lift to możesz podnosić auto o tyle na ile Cię stać,lub ile chcesz zainwestować.policjant ani diagnosta się nie przyczepi bo niby skąd oni mają wiedzieć czy to jest oryginalne rozwiązanie czy opcjonalne,a może na specjalne zamówienie.jaden jak i drugi może tylko sprawdzić czy w tym zawieszeniu nie ma luzów i czy działają hamulce.

Re: przeróbki a strona prawna(przeglądy)

: 2009-05-29, 12:17
autor: Iommi
Z powyższych przepisów wynika, że niedopuszczalne jest montowanie świateł przeciwmgłowych na dachu pojazdu"
Tak bogiem a prawdą to kompletnie kumam sensu montowania przeciwmgłowych na dachu, biorąc pod uwagę charakterystykę ich świecenia...