Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Luz wału przy reduktorze II

2009-06-12, 21:15

Cześc znawcy , zauważyłem drgania samochodu więc chop na szarpaki ale nic nie znalazłem , żadnych luzów.Po przyjeżdzie do domu sru pod exa i szukanie co się znowu spsóło i znalazłem luz przedniego wału przy reduktorze ale tylko w jednej pozycji.
Pytanie czy to ustrojstwo jest wymienne jako częśc czy cały wał tżeba wymieniac a jeżeli jest wymienne czy ktoś to kiedyś wymieniał i na co trzeba uważac.
Gdyby co to 609-416-966

Awatar użytkownika
mika
Posty: 585
Rejestracja: 2007-07-22, 23:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Luz wału przy reduktorze II

2009-06-12, 21:44

miałem podobny problem: (moze to cos Tobie pomoże) - dodatkowo patrz plik PDF

Jeżeli podczas zmiany biegów za pomocą dzwigni z P na D lub z R na D słyszalny jest metaliczny dźwięk uderzenia jedną z przyczyn może być zwiększony luz na wielolinie wału napędowego.

Aby go wyeliminować należy wykonać następujące czynności:

zaznaczyć pozycję wał względem reduktora
odkręcić wał przy reduktorze (klucz 12 / nasadka 12-sto kątna ).
zdjąć opaski, przesunąć gumę osłonowe. (dwie opaski 40 mm i 50 mm)
konieczne jest również oznaczenie pozycji wału na wieloklinie (np. lakierem do paznokci) – uwaga: wał jest wyważany w komplecie z wieloklinem. Dopiero wtedy można oddzielić wał od wieloklinu.
wyczyścić elementy
wcisnąć smar litowy ( ja zużyłem jedna tubkę)
wsunąć wieloklin, zgodnie z ustaloną wcześniej pozycją
założyć osłone gumową
założyć opaski (dwie opaski 40 mm i 50 mm)
zamocować wał do reduktora
Załączniki
Driveshaft_Slip_Yoke_Lube.pdf
(636.15 KiB) Pobrany 246 razy
Ostatnio zmieniony 2009-06-12, 21:50 przez mika, łącznie zmieniany 1 raz.
IF YOU CAN READ THIS TURN ME BACK ONTO MY WHEELS
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... stcount=17

EX II - XLT 95 4.0 V6 OHV (LPG) / lift 2" UP /265 75 R16

Wróć do „WARSZTAT”