Strona 1 z 1
błedy
: 2007-10-24, 11:31
autor: wajc83
Witam koledzy mam następujący problem
jak odpalam silnik to nierówno pracuje potrafi nawet zgasnąć. po jakimś czasie zaczyna szarpać nim.i przestaje.
czytałem błędy i wyskoczyło mi błąd 565 długa przerwa potem 1 i po 4sekundach 177 178 czu to nie jest sonda lambda?
Re: błedy
: 2007-10-24, 12:04
autor: Boni
No jakby lambda, te 177/178. Są niewielkie inne możliwości, ale trzeba zacząć od sprawdzenia lambdy (elektryka, potem ew. podmianka).
Re: błedy
: 2007-10-24, 12:06
autor: manius
177 to ze lambda nie pracuje (lub za bogata mieszanka)
178 lambda pracuje za wolno
565 Purge control solenoid valve or circuit - to wyglada na usterke w zaworze EGR/EVR
(chociaz inne zrodlo podaje: 565 Schaltkreisfehler Kraftstofftankbelüftungproblem blad w ukladzia odpowietrzania zbiornika paliwa)
typuje na EGR/EVR bo ma wplyw na jakosc mieszanki a co za tym idzie lambdy
Mika mial ostatnio jakies problemy z EGR/EVR
proponuje sprawdzic EVR, tam jest elektrozawor ktory powinien miec 20-70 Ohm
opornosci
Re: błedy
: 2007-10-24, 12:33
autor: nemrod
typuje na EGR/EVR bo ma wplyw na jakosc mieszanki a co za tym idzie lambdy
Ale czy Wajc nie ma przypadkiem EXplo I?
A tam chyba EGR niema.
...ale moge się mylić

Re: błedy
: 2007-10-24, 12:44
autor: manius
....ale moge się mylić

no
ty tez masz

zerknij pod maske

Re: błedy
: 2007-10-24, 12:48
autor: nemrod
...boże broń

...poszukam.
Re: błedy
: 2007-10-24, 13:04
autor: manius
to lepiej nie otwieraj
Re: błedy
: 2007-10-24, 13:57
autor: chevidan
nie maniuś expo 1 to porządne auto i nie ma psujących się zbędnych zaworków takich jak EGR.wajc też nie ma ma expo 1.rozmawiałem dzisiaj z nim i się okazało że pękła membrana podciśnieniowa w skrzyni biegów sterowana podciśnieniem z kolektora ssącego i silnik wyciąga oliwę ze skrzyni i ją spala.z tąd pewnie nierówna praca na wolnych i błędy sondy.ostatecznie nawet expo 1 ma za dużo zaworków.hehe.
Re: błedy
: 2007-10-24, 14:08
autor: manius
he
no to zwracam honor,
czlowiek sie uczy cale zycie
bazowalem na silniku OHV (z explo II)
i szczerze mowiac bylem świecie przekonany ze poza malymi modyfikacjami
w sterowaniu te silniki sa identyczne
tym bardziej ze informacje ktore podalem odnosza sie do silnika od 11/1994 do 08/1996
Re: błedy
: 2007-10-24, 15:14
autor: Boni
Dla naszych zabytków kod 565 to nie EGR, tylko ten drugi co podałeś, purge valve czy tam inszy kraftstofftankbeluftung, czyli odpowietrzanie filtra par paliwa, ekologia, nic ważnego

Re: błedy
: 2007-10-24, 15:24
autor: nemrod
he
no to zwracam honor,
czlowiek sie uczy cale zycie
no choć raz mogłem błysnąć

Re: błedy
: 2007-10-24, 15:26
autor: wajc83
tak jak powiedział Daniel , mam olej w kolektorze ssącym i zaczne od wymiany zaworka w skrzyni juz czesci zamówiłem 100zł