Strona 1 z 4

Klimatyzacja

: 2009-07-04, 15:46
autor: hercula
Jakiś czas temu pisałem jaki jestem zadowolony że mi padła klima, że wiecej mocy , mniej spalania itd.

A teraz jak mam w wozie 53 stopnie, muchy w zębach, pot leje mi się , wiadomo gdzie , to mam dość.

Sprężarę już mam od nieocenionego Albana, ale pojawiło się mi pytanie.

Czy są sposoby by sprawdzić przed napełnieniem, czy klima jest szczelna, bo po co ja ładowć jak zaraz czynnik wyleci i znowu zatrę sprężarką od klimy.

Mam EX I

Re: Klimatyzacja

: 2009-07-04, 16:08
autor: luk_jag
Nie zatrzesz sprężarki nawet jeśli nie ma gazu (czujnik ciśnienia). Ten kto ma napełniać ma stację(pompę próżniową) i niech zrobi próżnię w układzie a wszystko się wyjaśni. Do sprężarki pamiętaj aby nalać olej np. PAG. Do całkowicie wyczyszczonego układu należy wpuścić ok 220ml. oleju. Czynnik r-12 i lepiej żeby on faktycznie taki był bo spotkałem się już z serwisantami którzy r-22 sprzedają jako r-12 bo klient i tak się nie kapnie a później dupa.

Re: Klimatyzacja

: 2009-07-04, 16:19
autor: hercula
Dzięki z info Luk.

Ale tak mi przeszło do głowy, że ja mogę mieć czynnik w klimie , a sprężara się zatarła bo nie miała smarowanie olejem?

Re: Klimatyzacja

: 2009-07-04, 16:33
autor: luk_jag
Nie. Chyba że ktoś wymieniał sprężarkę i nie zalał olejem. (trafiło mi się już tak)

Re: Klimatyzacja

: 2009-07-04, 16:38
autor: hercula
Jest git.

Dalej nic nie wiem, prawdopodobnie czeka mnie :
- wymiana sprężarki
- wymiana czynnik w klimie


Jak bym o czymś zapomniał to napiszcie o czym.

Re: Klimatyzacja

: 2009-07-04, 17:25
autor: luk_jag
Za daleko mieszkasz bo zrobiłbym Ci to w 40 minut.
1) podłącza się gość z manometrem i już widzi czy gaz jest czy nie
2) jeżeli jest ściąga gaz do pustej butli i przy okazji waży ile zeszło
3) ze starej spręzarki wylewamy olej (zeszło 50ml-wlewamy 80-100ml.)
4) montujemy sprężarkę i robimy próżnię
5) jeżeli jest szczelne ładujemy co wcześniej ściągneliśmy i dopełniamy do stanu
6) cieszymy się chłodnymi jajkami :-P

Re: Klimatyzacja

: 2009-07-04, 17:54
autor: hercula
Daleko, 270 km.

Ale chylę czoła dla wiedzy kolegi.

Re: Klimatyzacja

: 2009-07-05, 11:20
autor: benchi
...Czynnik r-12...
Ja mam EX1 z 1994 i na przewodach mam napisane R134a zamiast R12.
Ktoś to przerabiał czy jest to możliwe, że w 1994 był już R134a.
Miałem wcześniej Windstara z 1995 i normalnie był R134a.

Re: Klimatyzacja

: 2009-07-05, 17:30
autor: Boni
Możliwe że masz R134a, wtedy właśnie była wymiana czynników na eko, wozy z 1994 są łaciate w wielu koncernach, w Fordzie, w GM, trafiają się jeszcze stare i już nowe.

Re: Klimatyzacja

: 2009-07-05, 18:38
autor: luk_jag
Ktoś to przerabiał czy jest to możliwe, że w 1994 był już R134a.
Jest możliwe. Jeżeli końcówki diagnostyczne są na zatrzask to bankowo r-134 jeżeli natomiast są z gwintem to r-12.
Jak będziesz miał jeszcze jakieś pytania to zrób foto sprężarki i odwadniacza. ;-)
pozd

Re: Klimatyzacja

: 2009-07-05, 18:56
autor: benchi
...odwadniacza...
A które to to ustrojstwo?

Re: Klimatyzacja

: 2009-07-05, 19:05
autor: luk_jag
Czarna bańka po lewej stronie ;-)

klima

: 2009-07-09, 21:43
autor: gregor-ros1
R-12 miały do pierwszej połowy 93, to co młodsze to miało już R-134A. W tym mogę pomyłkę zrozumieć bo temp. odparowania różni się tylko o 1 stopień, ale co za "talent" pomylił R-12 z R-22??? Węże są inne no i oleje też. Zmiana gazu jest możliwa, ale opłacalna przy walniętych wszystkich wężach co rzadko kiedy się zdarza.

Re: Klimatyzacja

: 2009-07-09, 21:54
autor: luk_jag
ale co za "talent" pomylił R-12 z R-22??? Węże są inne

Nie wprowadzaj ludzi w błąd. R-22 nie jest gazem stosowanym klimatyzacjach samochodowych a złącza na r-12 i r-22 są takie same 8-)

Re: Klimatyzacja

: 2012-04-27, 18:14
autor: lekwp
Czyli że co można wszystkie zalewać-R-134A ?

Czy do wymiany oleju w sprężarce muszę ją zdemontować ?