Strona 1 z 1
PROBLEM Z ZAWIESZENIEM
: 2009-07-16, 23:04
autor: gregorian
Witam,mam explo 2 rocznik 95,auto przestało przez okolo tydzień,i mam problem od dzisiaj jak zacząłem jeżdzic,przy jeżdzie na nierównościach dobiega z przedniego zawieszenia skrzypienie,co zrobic że by temu zaradzic,pomocy.
Re: PROBLEM Z ZAWIESZENIEM
: 2009-07-16, 23:19
autor: adam533
gregorian, zacznij od sprawdzenia tulei gumowo metalowych w wahaczach
Re: PROBLEM Z ZAWIESZENIEM
: 2009-07-16, 23:26
autor: gregorian
moglo się coś zapiec przez tyle czasu stania auta w wys temp?
Re: PROBLEM Z ZAWIESZENIEM
: 2009-07-17, 06:30
autor: Rad-T
nie tyle zapiec co dobrze wyschlo

popsikaj WD40 po kolei po jednym i przejedz sie kawalek zeby znalezc winowajce i bedziesz wiedzial co sie szykuje do zrobienia.
Re: PROBLEM Z ZAWIESZENIEM
: 2009-07-20, 01:55
autor: fotomysz
Rad-T, lepiej niech nie psika WD- 40 bo rozskrzypie sie wszystko co popsika
lepiej silikon w spraju do uszcelek

Re: PROBLEM Z ZAWIESZENIEM
: 2009-07-20, 15:58
autor: gregorian
Użyłem wd-40 i na nic,jest tak samo albo nawet troche gorzej,dzwięk dobiega z pod wahacza,przy gumowych uszczelkach.
Re: PROBLEM Z ZAWIESZENIEM
: 2009-07-20, 16:35
autor: kasper3211
Potrzebne są dwie osoby,jedna kołysze samochodem za dach na boki a druga osoba szyka która tuleja wydaje dziwne dzwięki.
Następna operacja to telefon do sklepu i wymiana.
Żadne srodki nie pomogą,no chyba że doraznie na jeden dzień.
Re: PROBLEM Z ZAWIESZENIEM
: 2009-07-20, 18:58
autor: Rad-T
Użyłem wd-40 i na nic,jest tak samo albo nawet troche gorzej,dzwięk dobiega z pod wahacza,przy gumowych uszczelkach.
No jesli pod wahaczem to tuleje sie skonczyly i czas na ich wymiane, swiezo przerabialem temat u siebie. Musisz odkrecic amorek, dolny swozen, koncowke drazka kierowniczego, laczniki stabilizatora, oslone od srub regulacji drazka sprezynujacego, i caly drazek - sciagnij to sobie razem z wahaczem dolnym i potem zostaje posilowanie sie z wycisnieciem albo wybiciem starych tuleji i wstawienie nowych.
Re: PROBLEM Z ZAWIESZENIEM
: 2009-07-20, 21:11
autor: gregorian
Czy może byc kosztowna taka wymiana tych tulei? jeśli chodzi o warsztat,robocizna+cena tulei.
Re: PROBLEM Z ZAWIESZENIEM
: 2009-07-20, 21:32
autor: grabasz
w aso powiedzieli by tak:
to dobrze że skrzypi - znaczy że nie stuka czyli nie ma luzów.
Re: PROBLEM Z ZAWIESZENIEM
: 2009-07-20, 21:52
autor: gregorian
ile pi razy drzwi może kosztowac taka wymiana z robocizną w zwykłym warsztacie? ,nie w aso
Re: PROBLEM Z ZAWIESZENIEM
: 2009-07-21, 09:13
autor: Rad-T
dolne tuleje sa w roznych cenach w zaleznosci od producenta, od 40 pln za sztuke (sa potrzebne po dwie na strone) do 120 bodajze nawet za spicer'a. A cene montazu to musi sie jakis mechanik wypowiedziec ile za to bierze

Re: PROBLEM Z ZAWIESZENIEM
: 2009-07-21, 09:40
autor: adam533
sama wymiana tulei dolnego wahacza to 150pln za stronę
Re: PROBLEM Z ZAWIESZENIEM
: 2009-07-21, 10:37
autor: gregorian
Już po klopocie,wystarczyło strzykawką wstrzyknąc troche oliwki do sworzni,teraz wszystko wróciło do normy

Re: PROBLEM Z ZAWIESZENIEM
: 2009-07-21, 19:32
autor: wajc83
Już po klopocie,wystarczyło strzykawką wstrzyknąc troche oliwki do sworzni,teraz wszystko wróciło do normy

sworznie powinny mieć miejsce na smarowanie kalamitki jeżeli takich nie masz to twoja naprawa jest baaaaaaaaaaardzo krotko dystansowa ponieważ sworzeń pracuje na sucho.
sworzeń wygląda tak ze kola ślizga sie po gnieździe teflonowym i jeżeli jest brak smarowania to teflon ginie w oczach