Strona 1 z 1

Engine Coolant (ECT)

: 2009-07-21, 11:16
autor: ŁYSY
Mam problem z odpalaniem silnika. Zaskakuje za drugim, trzecim razem i to wtedy kiedy jest chłodny. Wydaje mi się, że jest gorzej kiedy jest rozgrzany. Dławił się trochę na benzynie, a po przeskoczeniu na gaz było dobrze. W trakcie wakacji jakoś nie było to szczególnie uciążliwe. Check zapalał się. Sczytałem błędy i wyszedł ten o nr 116 lub 117, czyli problem z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego. W niedzielę zrobiłem postój w trakcie prawie 500 kilometrowego powrotu z wakacji i chciałem ruszyć w dalszą podróż, a silnik nie zaskakiwał. Wizja powrotu na lawecie była całkiem bliska. Nie poddałem się i zacząłem sprawdzać połączenia, wtyczki po za tym zrestartowałem komputer i czekałem aż ostygnie. Udało się za 3, 4 razem i po przeskoczeniu na LPG jechał normalnie. Gdzie znajdę ten czujnik w komorze silnika? Nie chciałbym domyślać się. Po za tym łatwy do kupienia w PL?

Re: Engine Coolant (ECT)

: 2009-07-21, 19:27
autor: wajc83
czujnik płyna chłodzacego masz 2 sztuki jeden do wskaznika a drugi do kompa , pewnie ten drugi nawala . czujniki sa przy termostacie . jak cos to mam na zbyciu taki czujnik :-D

Re: Engine Coolant (ECT)

: 2009-07-22, 10:35
autor: ŁYSY
Wajc, jak nie pomoże jakieś czyszczenie to będę wymieniał. Masz nówkę? Daj na PW cenę.

[ Dodano: 2009-07-24, 15:55 ]
Wykręciłem ten czujnik i nie było co czyścic. Na wygląd ok. Nie mierzyłem nic ( V i opornść), bo nie znam się na tym. Różni się on jednak od tego jaki powinien być według opisu wskazanego przez Mikę ( na naszej drugiej stronie) ze strony Usautopark http://usautopark.istore.pl/cgi-bin/sho ... ang=pl-pln . Ja mam ten, który kosztuje u nich 60zł, a jest przeznaczony do Ex od 95 r. Dopiero ten drugi z 90zł dedykowany jest do mojego. Chyba, że jest jakiś błąd u nich na stronie. Nawiasem mówiąc nie zamierzam go u nich go kupować, aby nie mieć problemów ze ewentualnym zwrotem ( o swoich kłopotach z ta firmą już pisałem ). Niestety jak na razie nie znalazłem nowego gdzie indziej w PL . Może ktoś wskazać jakieś inne źródło. Jeśli nie znajdę, to chyba trzeba będzie ratować się używką.
Wciskanie gazu w podłogę w momencie odpalania nic nie daje. Jak już odpali, to dławi się przez jakiś czas na benzynie. Na gazie problemu nie dostrzegam. Może ktoś ma jakieś sugestie. Nie wspomniałem jeszcze o błędzie 617 tj. (M) Transmission shift failure (1/2 shift) - Transmissions, ale to chyba jednak jest taki mój / nasz stary problemik z którym jakiś czas żyjemy ( ja i Ex).