rozrusznik for dummies ;)
: 2007-10-29, 10:54
1. W razie niespodziewanej awarii rozrusznika nie wpadaj w panikę.
2. skorzystaj z zestawu naprawczego "klucz do kół potocznie zwanego fajką"
3. po przemieszczeniu się poniżej podwozia auta skorzystaj z okazji i przyłóż w rozrusznik posiadanym narzędziem odpłacając się mu za niesubordynację
- sugerowany miejsce uderzenia - obudowa stojana
- przewidywany skutek nadmiernej wylewności uczuć - popękany magnes stojana
4. po ochłonięciu zorganizuj holowanie do najbliższego miejsca parkowania
- sugerowany trawnik pod domem teściowej
- jak najbliżej krawężnika by możliwie w jak największym stopniu utrudnić sobie dostęp do podwozia
5. pozostawić auto samopas by w międzyczasie dojrzeć do rozwiązania problemu
6.przystąpić do demontażu
- sugerowana godzina rozpoczęcia czynności - możliwie jak najpóśniejsza (byle po zmroku)
7. Zaadoptuj dużą powierzchnię papierową z pobliskiego śmietnika w celu ochrony przed bezpośrednim kontaktem z podłożem
-sugerowany kilkukrotnie złożony karton po chłodziarce sklepowej przysposobiony z pobliskiego sklepu spożywczego (grubość kartonu skutecznie uniemożliwi prześliźnięcie się pod silnikiem)
8. Odkręć śruby mocujące rozrusznik (klucz nr13)
czas demontażu rozrusznika
- standardowo max 15-20 minut
- for dummies 1,5-2,0 godz
9. po zdemontowaniu rozrusznika zdejmij pokrywę osłaniającą szczotki odkręcając uprzednio śruby mocujące (klucz nr8 ) i śruby zestawu szczotek (klucz nr6)
10. dokonaj zakupu nowego modułu szczotek
- sugerujemy nie zabierać numeru rozrusznika (niech sprzedawca się pomęczy)
- koszt zestawu szczotek 50pln
11. po udanym zakupie nie wpadaj w zbytnia euforię
- sugerujemy nie myśleć o kolejnej przejażdżce swoim explorerem po udanej naprawie rozrusznika
12. w czasie szybkiego montażu zestawu szczotek sugerujemy nie montować wszystkich części - w szczególności blaszki oddzielającej wirnik od zestawu zębatek...
13. po szybkim montażu i instalacji rozrusznika można przejść do próbnego rozruchu
- sugerujemy nie przejmować się wyraźnym stukotem dochodzącym ze strony rozrusznika, jak również zapachem palącej się instalacji elektrycznej
14. po udanym rozruchu dokonać serii uruchomień
- przewidywany stosunek udanych uruchomień do niepowodzeń - 1/nieskończoność
15. po ponownym demontażu rozrusznika
- usunąć kolejne rozkruszone elementy magnesu stojana
- usunąć połamane zęby mechanizmu
- usunąć wióry miedziane z wirnika
- zamontować element blaszany pomiędzy wirnikiem a zębatkami
- ponownie złożyć rozrusznik
- sugerowana myśl na dziś - wiara czyni cuda
16. powrócić do wykonania punktów 13 i 14
- sugerujemy nie sugerować się sugestią sugerującą nie przejmowanie się stukotem dochodzącym z rozrusznika - tym razem nie powinien się pojawić
17. dokonać serii rozruchów
18. cieszyć się jazdą i poczuć smak ryzyka przy każdym rozruchu
a tak na poważnie to okazuje się , że wymiana szczotek jest banalnie prosta.
Pod warunkiem, że
- auto nie jest zaparkowane w błocie
- nie stoi pomiędzy wysokimi krawężnikami
- jest ktoś kto mógłby ciebie holować w inne miejsce
- masz dość czasu by naprawiać auto przed zapadnięciem zmroku
- nie byłeś na tyle mądry, żeby walić tak mocno w rozrusznik by zniszczyć jeden z magnesów stojana
- klucz 13, 8 i 6 (ewentualnie śrubokręt) to cały zestaw naprawczy
- moduł ze szczotkami to jakieś 50pln i bezproblemowa wymiana
i najważniejsze
pośpiech to twój wróg 
składając rozrusznik myślałem tylko o przeprowadzce i o tym by może zdążyć na wyjazd do Łodzi... i przyznam szczerze, że nie wiem jakim cudem ten rozrusznik jeszcze działa
po tym jak poprzez brak głupiego kawałka metalu o mało nie puściłem rozrusznika z dymem. Przewody przy szczotkach troszkę zmieniły kolor, wirnik troszkę dostał w dupę (poobcierały go kawałki magnesu ... no i te połamane zębatki... 
rozrusznik - heh .. bułka z masłem
mogę naprawić z zamkniętymi oczami
2. skorzystaj z zestawu naprawczego "klucz do kół potocznie zwanego fajką"
3. po przemieszczeniu się poniżej podwozia auta skorzystaj z okazji i przyłóż w rozrusznik posiadanym narzędziem odpłacając się mu za niesubordynację
- sugerowany miejsce uderzenia - obudowa stojana
- przewidywany skutek nadmiernej wylewności uczuć - popękany magnes stojana
4. po ochłonięciu zorganizuj holowanie do najbliższego miejsca parkowania
- sugerowany trawnik pod domem teściowej
- jak najbliżej krawężnika by możliwie w jak największym stopniu utrudnić sobie dostęp do podwozia
5. pozostawić auto samopas by w międzyczasie dojrzeć do rozwiązania problemu
6.przystąpić do demontażu
- sugerowana godzina rozpoczęcia czynności - możliwie jak najpóśniejsza (byle po zmroku)

7. Zaadoptuj dużą powierzchnię papierową z pobliskiego śmietnika w celu ochrony przed bezpośrednim kontaktem z podłożem
-sugerowany kilkukrotnie złożony karton po chłodziarce sklepowej przysposobiony z pobliskiego sklepu spożywczego (grubość kartonu skutecznie uniemożliwi prześliźnięcie się pod silnikiem)

8. Odkręć śruby mocujące rozrusznik (klucz nr13)
czas demontażu rozrusznika
- standardowo max 15-20 minut
- for dummies 1,5-2,0 godz
9. po zdemontowaniu rozrusznika zdejmij pokrywę osłaniającą szczotki odkręcając uprzednio śruby mocujące (klucz nr8 ) i śruby zestawu szczotek (klucz nr6)
10. dokonaj zakupu nowego modułu szczotek
- sugerujemy nie zabierać numeru rozrusznika (niech sprzedawca się pomęczy)
- koszt zestawu szczotek 50pln
11. po udanym zakupie nie wpadaj w zbytnia euforię
- sugerujemy nie myśleć o kolejnej przejażdżce swoim explorerem po udanej naprawie rozrusznika

12. w czasie szybkiego montażu zestawu szczotek sugerujemy nie montować wszystkich części - w szczególności blaszki oddzielającej wirnik od zestawu zębatek...
13. po szybkim montażu i instalacji rozrusznika można przejść do próbnego rozruchu
- sugerujemy nie przejmować się wyraźnym stukotem dochodzącym ze strony rozrusznika, jak również zapachem palącej się instalacji elektrycznej

14. po udanym rozruchu dokonać serii uruchomień
- przewidywany stosunek udanych uruchomień do niepowodzeń - 1/nieskończoność
15. po ponownym demontażu rozrusznika
- usunąć kolejne rozkruszone elementy magnesu stojana
- usunąć połamane zęby mechanizmu
- usunąć wióry miedziane z wirnika
- zamontować element blaszany pomiędzy wirnikiem a zębatkami
- ponownie złożyć rozrusznik
- sugerowana myśl na dziś - wiara czyni cuda

16. powrócić do wykonania punktów 13 i 14
- sugerujemy nie sugerować się sugestią sugerującą nie przejmowanie się stukotem dochodzącym z rozrusznika - tym razem nie powinien się pojawić

17. dokonać serii rozruchów
18. cieszyć się jazdą i poczuć smak ryzyka przy każdym rozruchu

a tak na poważnie to okazuje się , że wymiana szczotek jest banalnie prosta.
Pod warunkiem, że
- auto nie jest zaparkowane w błocie
- nie stoi pomiędzy wysokimi krawężnikami
- jest ktoś kto mógłby ciebie holować w inne miejsce
- masz dość czasu by naprawiać auto przed zapadnięciem zmroku
- nie byłeś na tyle mądry, żeby walić tak mocno w rozrusznik by zniszczyć jeden z magnesów stojana

- klucz 13, 8 i 6 (ewentualnie śrubokręt) to cały zestaw naprawczy
- moduł ze szczotkami to jakieś 50pln i bezproblemowa wymiana
i najważniejsze


składając rozrusznik myślałem tylko o przeprowadzce i o tym by może zdążyć na wyjazd do Łodzi... i przyznam szczerze, że nie wiem jakim cudem ten rozrusznik jeszcze działa


rozrusznik - heh .. bułka z masłem

mogę naprawić z zamkniętymi oczami
