Strona 1 z 1

Płyny w Explorerze I, oleje i inne cuda:)

: 2009-10-05, 19:56
autor: cwsm55
Witajcie:)
od niedawna cieszę się Explorerem I z 93 roku(zagazowanym)- fajny sprzęt,,, ale nie bardzo mam dostęp do danych co ile wlać...:) a chcę na zimę porobić mu przeglądy,,,mam kilka pytań na które nie mogę uzyskać póki co odpowiedzi...:(
1. Jaki najlepiej i ile oleju wchodzi do silnika?
2. Co wlewać do chłodnicy i ile do niej wchodzi i gdzie mieści sie zawór co sie zlewa wodę?
3. Po przejechaniu 100 km strasznie coś bulgotało w chłodnicy-chyba sie woda zagotowała-co to może być?wszystko było bardzo rozgrzane...
4. Czy opony z tyłu mogą sie różnić od przednich?
5.Gdzie tanio można kupić całosezonowe opony 15 ? mogą być bieżnikowane...lub lekko używane...
6. I czy automatyczna skrzynia da sie jakoś wyregulować? bo nie wchodzi mi któryś bieg 2 lub 3 i ciężko sie rusza np spod świateł-strasznie "przygazowuje"wtedy i trzeba delikatnie deptać żeby wskoczył na wyższy bieg-strasznie to męczące...i przeciąża silnik...

Dzięki wielkie za wszelkie rady:)

Re: Płyny w Explorerze I, oleje i inne cuda:)

: 2009-10-05, 20:13
autor: Rad-T
1 i 2 polecam dział BAZA INFORMACJI, wode spuścisz gruba rura przy chlodnicy, korka psustowego jako takiego nie ma.

3. Moze masz zamulona instalacje, jak bedziesz spuszczal wode przeplucz dobrze chlodnice i uklad

4. Rozmiarem nie, bieznikiem ewentualnie, ale musza miec te samy wymiary, ogolnie nie poleca sie jazdy na roznych bieznikach tym bardziej przy 4x4

5. Allegro ? Albo jakies nalewajki - tez allegro :)
6. To raczej kwalifikuje skrzynie albo konwerter do robienia, bo oznacza ze skrzynia slizga sie i stad te problemy, za chwile skrzynia powie amen i nie pojedziesz ani metra dalej. Chyba ze oleju malo, albo stary i przepalony - to wersja minimum.

Re: Płyny w Explorerze I, oleje i inne cuda:)

: 2009-10-06, 12:14
autor: Hubi
ja się tylko ustosunkuję do pkt. 6

stary, odpuść sobie jazdę tym autem zanim całkiem skatujesz skrzynię.

sprawdź poziom oleju w skrzynie - to po pierwsze
zwróć uwagę na kolor oleju na bagnecie - powinien być czerwony (na bagnecie pewnie będzie mu bliżej do różowo przeźroczystego)

ewentualnie odkręć jeden z przewodów doprowadzających olej skrzyni do chłodnicy (jeśli auto jest wyposażone w takową - mniejsza chłodnica zamontowana obok dużej)
podłóż jakąś miskę lub butelkę i odpal auto na max 5-10 sekund - powinno zlecieć około 0,5-1 litra oleju. Dobrze jest to zrobić w dwie osoby, tak aby druga pilnowała, żeby olej się nie przelał w butelce.

Jeśli olej będzie czarny to musisz go wymienić! Dodatkowo nie jeździj autem jeśli nie musisz, bo skatujesz skrzynię do końca.

Wersja optymistyczna - czeka Ciebie wymiana dynamiczna oleju + filtr oleju (300zł? - zakładając, że zrobisz ją sam)

Wersja pesymistyczno-optymistyczna - czeka Ciebie wymiana tarczek ściernych + wymiana oleju + wymiana filtra (koszt podstawowego zestawu części: tarczek, oleju i filtra - około 750zł)

Wersja pesymistyczna - czeka Ciebie poważny remont skrzyni... (2000-5000zł ??? zależnie od warsztatu lub własnych możliwości)

Re: Płyny w Explorerze I, oleje i inne cuda:)

: 2009-10-06, 17:26
autor: Marcin Koło
no i chyba Hubi dosyć wyczerpująco omówił temat twojej skrzyni.

Ja moge od siebie dodać tylko że czym wcześniej zajmniesz się skrzynią tym mniej będziesz miał do naprawy

Re: Płyny w Explorerze I, oleje i inne cuda:)

: 2009-10-07, 10:38
autor: Iommi
, wode spuścisz gruba rura przy chlodnicy, korka spustowego jako takiego nie ma.
Ej, ja miałem i w Sporcie i w XLT...