Płyny w Explorerze I, oleje i inne cuda:)
: 2009-10-05, 19:56
Witajcie:)
od niedawna cieszę się Explorerem I z 93 roku(zagazowanym)- fajny sprzęt,,, ale nie bardzo mam dostęp do danych co ile wlać...
a chcę na zimę porobić mu przeglądy,,,mam kilka pytań na które nie mogę uzyskać póki co odpowiedzi...
1. Jaki najlepiej i ile oleju wchodzi do silnika?
2. Co wlewać do chłodnicy i ile do niej wchodzi i gdzie mieści sie zawór co sie zlewa wodę?
3. Po przejechaniu 100 km strasznie coś bulgotało w chłodnicy-chyba sie woda zagotowała-co to może być?wszystko było bardzo rozgrzane...
4. Czy opony z tyłu mogą sie różnić od przednich?
5.Gdzie tanio można kupić całosezonowe opony 15 ? mogą być bieżnikowane...lub lekko używane...
6. I czy automatyczna skrzynia da sie jakoś wyregulować? bo nie wchodzi mi któryś bieg 2 lub 3 i ciężko sie rusza np spod świateł-strasznie "przygazowuje"wtedy i trzeba delikatnie deptać żeby wskoczył na wyższy bieg-strasznie to męczące...i przeciąża silnik...
Dzięki wielkie za wszelkie rady:)
od niedawna cieszę się Explorerem I z 93 roku(zagazowanym)- fajny sprzęt,,, ale nie bardzo mam dostęp do danych co ile wlać...


1. Jaki najlepiej i ile oleju wchodzi do silnika?
2. Co wlewać do chłodnicy i ile do niej wchodzi i gdzie mieści sie zawór co sie zlewa wodę?
3. Po przejechaniu 100 km strasznie coś bulgotało w chłodnicy-chyba sie woda zagotowała-co to może być?wszystko było bardzo rozgrzane...
4. Czy opony z tyłu mogą sie różnić od przednich?
5.Gdzie tanio można kupić całosezonowe opony 15 ? mogą być bieżnikowane...lub lekko używane...
6. I czy automatyczna skrzynia da sie jakoś wyregulować? bo nie wchodzi mi któryś bieg 2 lub 3 i ciężko sie rusza np spod świateł-strasznie "przygazowuje"wtedy i trzeba delikatnie deptać żeby wskoczył na wyższy bieg-strasznie to męczące...i przeciąża silnik...
Dzięki wielkie za wszelkie rady:)