Strona 1 z 1

2WD/4WDAUTO/4WDLOW

: 2009-10-11, 19:34
autor: Robert Kamyk
u mnie jest 2wd/4wd auto/4wd low
pytanie : jak to jest,czyli czym się to różni od 4x4 auto/4x4 high/4x4 low
u mnie 2wd,wiadomo tylko tył
4x4 auto, podczas uślizgu tyłu dołącza się przód
4wd low/4x4low, reduktor
a 4wd auto/4x4 high?

Re: 2WD/4WDAUTO/4WDLOW

: 2009-10-11, 19:40
autor: Rad-T
a 4wd auto/4x4 high?

4wd auto - dopina sam przod
4x4 high - przod zapiety na sztywno bez reduktora

Re: 2WD/4WDAUTO/4WDLOW

: 2009-10-11, 19:43
autor: Robert Kamyk
a 4wd auto/4x4 high?

4wd auto - dopina sam przod
4x4 high - przod zapiety na sztywno bez reduktora
czyli mogę jeżdzić 4wd auto tak jak koledzy z 4x4 auto

Re: 2WD/4WDAUTO/4WDLOW

: 2009-10-11, 19:53
autor: Rad-T
no w sumie tak :)

Re: 2WD/4WDAUTO/4WDLOW

: 2009-10-11, 20:00
autor: Robert Kamyk
no w sumie tak :)
Rad-T, dzięki za wskazówki,czyli w moim aucie nie ma na sztywno zapiętego 4x4?

Re: 2WD/4WDAUTO/4WDLOW

: 2009-10-11, 21:16
autor: starwind
ale raczej po asfalcie nie jeździj nawet na auto bo reduktor za długo nie pociągnie

Re: 2WD/4WDAUTO/4WDLOW

: 2009-10-11, 22:00
autor: Robert Kamyk
ale raczej po asfalcie nie jeździj nawet na auto bo reduktor za długo nie pociągnie
jasne :-) przyda się w zimę na pewno ;-) teraz 2wd w zupełności wystarcza :-)

Re: 2WD/4WDAUTO/4WDLOW

: 2009-10-12, 06:44
autor: Rad-T
ale raczej po asfalcie nie jeździj nawet na auto bo reduktor za długo nie pociągnie
ale dlaczego ? to wg tego wszystkie pozniejsze dwojki powinny miec rozsypane reduktory bo ciagle jezdza na auto :D a zasada dzialania jest praktycznie taka sama jak przy 4wd auto. Zasada dzialania 4wd auto wyglada jak w opisie (ang):

The system used in the early second generation Explorers was very similar to the later second gens. The '95 and '96 model years used the same transfer case as the '97-01 in conjunction with a Center-Axle Disconnect on the front axle. In 2wd mode, the transfer case is unlocked, and the CAD essentially breaks the passenger side axle shaft between the front differential and the passenger side halfshaft. That allows the front differential to stop turning, leaving the driver's side wheel to drive only the spider gears inside the diff.

When you engage 4auto on a '95-'96, the GEM switches the signal to a vacuum solenoid which locks the CAD, thereby connecting the front half of the drivetrain and forcing the front driveshaft to turn with the wheels. Then, when the GEM determines that the rear wheels are turning faster than the fronts, it momentarily locks the transfer case, linking the front and rear driveshafts together for a period of time. The GEM then unlocks the transfer case, checks for slipping again, and, if necessary, locks the transfer case again. This produces some clunking and unconventional engagement and disengagement that many people don't like.


czyli rozni sie ten system tym ze wczesniejsze dwojki mialy owa slynna juz :) wolnobiezke ktora po zalaczeniu 4wd auto jest "zapinana" i polosie oraz przedni wal kreca sie caly czas w trakcie jazdy, tak jak w pozniejszych dwojkach w ktorych nie ma wolnobiezki i kreci sie to wszystko nawet w pozycji 4x4 auto.

Re: 2WD/4WDAUTO/4WDLOW

: 2009-10-12, 14:39
autor: Robert Kamyk
Rad-T, to według Ciebie jazda po czarnym na 4WD auto praktycznie nie jest zagrożeniem dla napędów mojego auta?

Re: 2WD/4WDAUTO/4WDLOW

: 2009-10-12, 20:41
autor: starwind
hmmm pewnie masz rację bo ja nie do końca rozumiem ten opis :D
znaczy u mnie chyba już nie do końca wszystko działa tak jak było nowe bo odnoszę wrażenie że jak zapinam 4WD Auto to przód ciągnie cały czas :(

Re: 2WD/4WDAUTO/4WDLOW

: 2009-10-12, 21:38
autor: Robert Kamyk
mam problem tego typu,jeżdziłem dzisiaj trochę na 4wd auto,przełączyłem na 2wd i coś przy przyspieszaniu mi pyka z przodu (prawa strona)
jest możliwe że napędy się nie rozłączyły pomimo tego że zgasła kontrolka od 4wd auto,czy
może to przegub ?

Re: 2WD/4WDAUTO/4WDLOW

: 2009-10-13, 12:05
autor: kszesz
jest możliwe że napędy się nie rozłączyły pomimo tego że zgasła kontrolka od 4wd auto,czy
może to przegub ?
Dla pewności zalecają cofnięcie kilka metrów po rozłączeniu ale na sam przegub to nie pomoże :)

Re: 2WD/4WDAUTO/4WDLOW

: 2009-10-15, 15:48
autor: Robert Kamyk
wszystko wróciło do normy,chodzi ok napędy się załączają - rozłączają :-)