Praca wentylatora chłodnicy i temperatura płynu chłodzącego.
: 2010-01-12, 13:15
Witam serdecznie
Po wymianie silnika od Jankesa temp cieczy stała na minimum - po podłączeniu do kompa pokazywało 60st. Wymieniłem więc termostat i teraz temp unosi się jakieś 3-5mm nad minimum. Auto się szybko zagrzewa, nawiew ładnie dmucha gorącym powietrzem a spalanie przy normalnej jeździe wynosi 15-17l/100km.
Przy starym silniku jednak temp dochodziła do połowy skali i tak się utrzymywała - minimalnie może falowała. Za krótko miałem Explozję jak szlag trafił stary silnik i nie zdążyłem zwrócić uwagi na pracę wentylatora chłodnicy, więc nie wiem jak było, ale teraz przy nowym silniku wentylator chodzi cały czas na maxa. Jest niska temp na zewnątrz a on cały czas zapitala
Tak ma być czy może jakiś czujnik jest walnięty?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam Grzegorz

Po wymianie silnika od Jankesa temp cieczy stała na minimum - po podłączeniu do kompa pokazywało 60st. Wymieniłem więc termostat i teraz temp unosi się jakieś 3-5mm nad minimum. Auto się szybko zagrzewa, nawiew ładnie dmucha gorącym powietrzem a spalanie przy normalnej jeździe wynosi 15-17l/100km.
Przy starym silniku jednak temp dochodziła do połowy skali i tak się utrzymywała - minimalnie może falowała. Za krótko miałem Explozję jak szlag trafił stary silnik i nie zdążyłem zwrócić uwagi na pracę wentylatora chłodnicy, więc nie wiem jak było, ale teraz przy nowym silniku wentylator chodzi cały czas na maxa. Jest niska temp na zewnątrz a on cały czas zapitala

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam Grzegorz
