Strona 1 z 1

Praca wentylatora chłodnicy i temperatura płynu chłodzącego.

: 2010-01-12, 13:15
autor: juzeq
Witam serdecznie :-)

Po wymianie silnika od Jankesa temp cieczy stała na minimum - po podłączeniu do kompa pokazywało 60st. Wymieniłem więc termostat i teraz temp unosi się jakieś 3-5mm nad minimum. Auto się szybko zagrzewa, nawiew ładnie dmucha gorącym powietrzem a spalanie przy normalnej jeździe wynosi 15-17l/100km.
Przy starym silniku jednak temp dochodziła do połowy skali i tak się utrzymywała - minimalnie może falowała. Za krótko miałem Explozję jak szlag trafił stary silnik i nie zdążyłem zwrócić uwagi na pracę wentylatora chłodnicy, więc nie wiem jak było, ale teraz przy nowym silniku wentylator chodzi cały czas na maxa. Jest niska temp na zewnątrz a on cały czas zapitala :?: Tak ma być czy może jakiś czujnik jest walnięty?

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam Grzegorz ;-)

Re: Praca wentylatora chłodnicy i temperatura płynu chłodzącego.

: 2010-01-12, 13:24
autor: Rad-T

Re: Praca wentylatora chłodnicy i temperatura płynu chłodzącego.

: 2010-01-12, 13:29
autor: Valdi
U mnie wentylator pracuje od startu. Temperatura na "wskaźniku" jest mniej- więcej w połowie skali. Faktycznie minimalnie faluje ale żadnych problemów z chłodzeniem silnika nie miałem :-D :-D

Re: Praca wentylatora chłodnicy i temperatura płynu chłodzącego.

: 2010-01-12, 13:45
autor: juzeq
Czytałem już te tematy, ale tylko częściowo odpowiadają na moje wątpliwości :-(

Re: Praca wentylatora chłodnicy i temperatura płynu chłodzącego.

: 2010-01-12, 14:00
autor: desmo
Ja zakupiłem termostat z temp otwarcia 92stC i temperature mam na połowie może ciut mniej na starym termostacie było nisko

Re: Praca wentylatora chłodnicy i temperatura płynu chłodzącego.

: 2010-01-12, 19:26
autor: RAFBOR
Wisko kręci się cały czas, tylko jak jest za ciepło to się spina i wtedy szybciej. juzeq, jak u ciebie cały czas kręci na max to może jest spięte na sztywno.
Zrób test. Po zapaleniu odczekaj chwilę a potem daj gazu tak na 2500 obr. (najlepiej przy otwartym oknie). Jak usłyszysz że wisko przyspiesza to wszystko ok. Jak nic sie nie zmieni to spięte na sztywno. To taki najprostrzy test. Można tez sprawdzić opory przy wygaszonym silniku jak się kręci wisko ale to już trzeba mieć jakieś doświadczenie. Najlepiej na ucho na początejk, a potem telefon fo Jankesa czy spinał wisko. Chociaż moim skromnym zdaniem przy spiętym wisko powinien więcej palić :mrgreen:

Re: Praca wentylatora chłodnicy i temperatura płynu chłodzącego.

: 2010-01-12, 20:06
autor: starwind
nie przejmuj się tym u mnie jest tak samo jak wskazówka dochodzi mi do połowy skali to zaczynam się martwić :D