Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
ultorx

Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

2010-01-16, 02:13

Jak kocham amerykany to Ex zaczyna mnie przerastać :evil:
1) BWM wersja II-czyli jak mieć 4x4H zamiast Auto w EXII. Kabelek do którego według podlinkowanej instrukcji należy podłączyć po przecięciu 12V, w wersji fabrycznej przesyła po włączeniu 4 Auto 0,45V-czyli jest sterownikiem a nie zasilaniem, nie wiem dlaczego to ma działać a nie spalić całe ustrojstwo po przeróbce-jakby kto miał schemat elektryki TC i GEM -utwierdziłoby mnie to w wierze 8-) bo parę godzin straciliśmy na walce z rzeczywistością
2)sprzęgiełko przedniej półosi-czyli dopinanie przodu-podciśnienie jest na górze i na dole, elektrozawór przy przednim lewym reflektorku działa, wał przedni się obraca-przód nie zapina-czy ktoś tu ma schemacik owego wymysłu K.. i Szatana :?: jak wygląda mechanizm w narośli na przednim moście i co to podciśnienie porusza a raczej udaje-zaznaczam, że kumam iż sygnał z ABS zapina przy 4Auto gdy ma uślizg tyłu-ale zdążyłem lód do wrzenia tylnimi kółkami doprowadzić i nic, i na 4L też zero reakcji-przednie nie chcą pomóc
3)zaczął szwankować czujnik prędkości-po dociśnięciu wszystko było Ok, tyle,że w głupocie swej postanowiłem w takim razie wtyczkę ową oczyścić, i prędkościomierz padł-zębatka na wiertarce też nie daje odczytu-więc nie jej wina-a ja mam mrugające OD OFF, czyli brak nadbiegu, niekulturalna prace skrzyni i silnika i zero pojecia gdzie szukac rozwiazania-ma kto jaki schemat :?: bo publicznie spale potwora :o
To chyba wystarczy- Patrol zaczyna kusic

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

2010-01-16, 03:54

OD mruga bo skrzynka zglasza blad - to system komunikacji skrzyni.
Zglasza blad bo nie ma odczytu z czujnika predkosci - moze we wtyczce uwalil sie kabelek ?
Cos masz mocno pomotane w tym aucie :(
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

ultorx

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

2010-01-16, 10:59

OD mruga bo skrzynka zglasza blad - to system komunikacji skrzyni.
Zglasza blad bo nie ma odczytu z czujnika predkosci
Wiem to- tylko wk...wielce jestem, bo nie wiem czy to wtyczka, czy to małe kręcące się g... zębatka dobra-ale może sam impulsator się zużył...w łykend niczego nie dostanę, a w tygodniu Arbajt :evil:. A największym problemem jest brak schematów Elektrycznych EX'a-co powoduje brak wiedzy we wszystkich punktach :!: Jeśliby kto miał schematy do EXII to pliizzz na maila lub PW bo bez nich będę musiał do jakiego USA Serwisu się udać-a tam mi dopiero namotają-nigdy już nie dojdę gdzie co jest 8-)
Poza tym jest jeszcze opisany problem z wolnobieżką - tu też bez schematu ustrojstwa i instalacji nijak nie skumam co się stało
Ostatnio zmieniony 2010-01-16, 11:05 przez ultorx, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ulek
Posty: 673
Rejestracja: 2009-03-09, 06:14
Lokalizacja: Chudaczewko

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

2010-01-16, 11:11

wysyłam Ci mailem co mam....może pomoże :)
pozd. Michał tel: + 4 8 8 8 9 7 8 8 2 4 4 lub irlandzki w razie W +3 5 3 8 9 4 1 0 5 0 3 0

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

2010-01-16, 11:16

Czujnik prędkości VSS nie odpowiada za pracę napędów .
Za pracę napędów odpowiadają dwa czujniki Halla umieszczone w reduktorze i to sygnał od nich idzie do modułu GEM .
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

2010-01-17, 00:17

No - kolego
jak ty chcesz publicznie spalic smoka ? - to nie wiem czy jest sens tobie cokolwiek podpowiadac bo my tutaj raczej swoje smoki uwielbiamy, a jak chcesz to zmień na patrola
bo taie coś to blużnierstwo
my tu na tym forum to tyllko ex.
więc zadeklaruj się za czym jesteś, bo problemy stwarza każde auto ,a my ex nie zdradzamy :evil: :evil:
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
kra
Posty: 1143
Rejestracja: 2007-07-26, 21:06
Lokalizacja: /'\dln.śl./'\
Kontakt: Strona WWW

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

2010-01-17, 13:20


ultorx

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

2010-01-17, 13:39

kra, Wielkie dzięki- super :-D
jacek4, :shock: Bez komentarza

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

2010-01-17, 13:48

jacek4, :shock: Bez komentarza
ultorx troche humoru :) chyba Ci ex dal mocno w kosc - toć przecie zarty :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

ultorx

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

2010-01-17, 13:52

Rad-T, Jutro kolejna próba podejścia do tematu już ze schematami :mrgreen:
Zobaczymy.... 8-)

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

2010-01-17, 14:49

ultorx
bez obrazy, tak jak pisał Rad-T
trochę więcej :-)
jak bym miał jakieś osobiste urazy do kogoś to bym nie pisał publicznie tylko na pw
pozdrawiam i sorki za kasztanika
Jacek
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

ultorx

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

2010-01-17, 23:55

jacek4, spoko jak się nie uda, pod Twoimi oknami będzie ognisko :-P :-D

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

2010-01-18, 19:46

no jak chcesz go dokładnie spalic to raczej jak najdalej od okien strażaka , a poza tym pod moimi oknami stoi mój więc trzeba zachowac bezpieczny odstęp ;-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

ultorx

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

2010-01-18, 20:46

pod moimi oknami stoi mój więc trzeba zachowac bezpieczny odstęp
- dwa piórniki pono odstęp bezpieczny... nawet dla zachowania czystości :-D cielesnej :-P

ultorx

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

2010-01-19, 20:29

Powoli się wyjaśnia :lol: , czyli sciemnia :evil: .
prędkościomierz-totalnie padła wtyczka na reduktorze -zrobione
Wolnobieżka na przednim moście-usyfiona niemożebnie-nigdy nie czyszczona-wykąpana w nafcie, poskładana-działa
BWM wykonany-działa-po schemacie wyszło że słynny brązowy kabelek nie ma nic wspólnego z wolnobieżką-ta jest zapinana na stałe po przełączeniu na 4WDAUTO,-kabelek powoduje zapięcie przedniego wału na stałe z pełną mocą-jest tam(w reduktorze) jakiś rodzaj sprzęgła-które na podstawie info z czujników prędkości obu wałów oraz czujnika uślizgu tyłu(ABS) w ustawieniu 4WDAuto,reguluje ilość mocy przekazywanej na wał przedni. W wypadku dobrej przyczepności na wał podawana jest stale minimalna część mocy-dlatego też w niektórych modelach Forda z tym reduktorem, jest opcja przejścia z 4WD AUTO na 4WD HIGH- w trakcie jazdy po prostu procent mocy przekazywanej na przód jest zwiększany do 50%.
No właśnie- reduktor wreszcie rozszyfrowany-BW 4405, redukcję 4WD LOW zapina, przód przy 4WDAUTO też, ale.... no i tu się zaczyna problem- na sucho, na podnośniku wszystko jest OK Zapięty wał przedni kręci kołami przednimi oraz wałem tylnym jak go ruszyć, na 2WD kręci się swobodnie, kontrolki zapalają się prawidłowo. Na 4WDAUTO dorobiona przy okazji BWM dodatkowa kontrolka pokazuje kiedy i ile jest przekazywanej moc na przód ( Na brązowym jest zmienne napięcie od 0,45V do 12V w zależności od mocy podawanej na przód). Tyle,że to wszystko w garażu tylko :evil: . Pod obciążeniem wszystko wygląda OK- kontrolki 4WD cudnie święcą, kontrolka BWM również- a przód stoi i nic nie zgłasza błędu :!: I już ni cholery nie wim-czy to owe sprzęgiełko padło (nie możemy dojść jakiego ono jest rodzaju-bez rozebrania brak danych), czy któryś czujnik prędkości wału daje złe dane-oraz dlaczego GEM mówei że wszystko OK :?: . Na razie płuczemy reduktor - bo tam jak w wolnobieżce-nikt od narodzin autka nie zaglądał-i ATF wraca do właściwej barwy po trzeciej wymianie, Na razie możliwości rozebrania reduktora nie ma-więc nie wiem co będzie z wyjazdem w góry z rodzinką, jak płukanie nie pomoże, a nie zdążę rozebrać i złożyć z kolęgą specem :-/
Naprawdę już mnie to wk... zdrowo
Ostatnio zmieniony 2010-01-19, 20:40 przez ultorx, łącznie zmieniany 3 razy.

Wróć do „WARSZTAT”