Strona 1 z 3

Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

: 2010-01-16, 02:13
autor: ultorx
Jak kocham amerykany to Ex zaczyna mnie przerastać :evil:
1) BWM wersja II-czyli jak mieć 4x4H zamiast Auto w EXII. Kabelek do którego według podlinkowanej instrukcji należy podłączyć po przecięciu 12V, w wersji fabrycznej przesyła po włączeniu 4 Auto 0,45V-czyli jest sterownikiem a nie zasilaniem, nie wiem dlaczego to ma działać a nie spalić całe ustrojstwo po przeróbce-jakby kto miał schemat elektryki TC i GEM -utwierdziłoby mnie to w wierze 8-) bo parę godzin straciliśmy na walce z rzeczywistością
2)sprzęgiełko przedniej półosi-czyli dopinanie przodu-podciśnienie jest na górze i na dole, elektrozawór przy przednim lewym reflektorku działa, wał przedni się obraca-przód nie zapina-czy ktoś tu ma schemacik owego wymysłu K.. i Szatana :?: jak wygląda mechanizm w narośli na przednim moście i co to podciśnienie porusza a raczej udaje-zaznaczam, że kumam iż sygnał z ABS zapina przy 4Auto gdy ma uślizg tyłu-ale zdążyłem lód do wrzenia tylnimi kółkami doprowadzić i nic, i na 4L też zero reakcji-przednie nie chcą pomóc
3)zaczął szwankować czujnik prędkości-po dociśnięciu wszystko było Ok, tyle,że w głupocie swej postanowiłem w takim razie wtyczkę ową oczyścić, i prędkościomierz padł-zębatka na wiertarce też nie daje odczytu-więc nie jej wina-a ja mam mrugające OD OFF, czyli brak nadbiegu, niekulturalna prace skrzyni i silnika i zero pojecia gdzie szukac rozwiazania-ma kto jaki schemat :?: bo publicznie spale potwora :o
To chyba wystarczy- Patrol zaczyna kusic

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

: 2010-01-16, 03:54
autor: Rad-T
OD mruga bo skrzynka zglasza blad - to system komunikacji skrzyni.
Zglasza blad bo nie ma odczytu z czujnika predkosci - moze we wtyczce uwalil sie kabelek ?
Cos masz mocno pomotane w tym aucie :(

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

: 2010-01-16, 10:59
autor: ultorx
OD mruga bo skrzynka zglasza blad - to system komunikacji skrzyni.
Zglasza blad bo nie ma odczytu z czujnika predkosci
Wiem to- tylko wk...wielce jestem, bo nie wiem czy to wtyczka, czy to małe kręcące się g... zębatka dobra-ale może sam impulsator się zużył...w łykend niczego nie dostanę, a w tygodniu Arbajt :evil:. A największym problemem jest brak schematów Elektrycznych EX'a-co powoduje brak wiedzy we wszystkich punktach :!: Jeśliby kto miał schematy do EXII to pliizzz na maila lub PW bo bez nich będę musiał do jakiego USA Serwisu się udać-a tam mi dopiero namotają-nigdy już nie dojdę gdzie co jest 8-)
Poza tym jest jeszcze opisany problem z wolnobieżką - tu też bez schematu ustrojstwa i instalacji nijak nie skumam co się stało

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

: 2010-01-16, 11:11
autor: ulek
wysyłam Ci mailem co mam....może pomoże :)

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

: 2010-01-16, 11:16
autor: mastan
Czujnik prędkości VSS nie odpowiada za pracę napędów .
Za pracę napędów odpowiadają dwa czujniki Halla umieszczone w reduktorze i to sygnał od nich idzie do modułu GEM .

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

: 2010-01-17, 00:17
autor: jacek4
No - kolego
jak ty chcesz publicznie spalic smoka ? - to nie wiem czy jest sens tobie cokolwiek podpowiadac bo my tutaj raczej swoje smoki uwielbiamy, a jak chcesz to zmień na patrola
bo taie coś to blużnierstwo
my tu na tym forum to tyllko ex.
więc zadeklaruj się za czym jesteś, bo problemy stwarza każde auto ,a my ex nie zdradzamy :evil: :evil:

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

: 2010-01-17, 13:20
autor: kra

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

: 2010-01-17, 13:39
autor: ultorx
kra, Wielkie dzięki- super :-D
jacek4, :shock: Bez komentarza

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

: 2010-01-17, 13:48
autor: Rad-T
jacek4, :shock: Bez komentarza
ultorx troche humoru :) chyba Ci ex dal mocno w kosc - toć przecie zarty :)

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

: 2010-01-17, 13:52
autor: ultorx
Rad-T, Jutro kolejna próba podejścia do tematu już ze schematami :mrgreen:
Zobaczymy.... 8-)

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

: 2010-01-17, 14:49
autor: jacek4
ultorx
bez obrazy, tak jak pisał Rad-T
trochę więcej :-)
jak bym miał jakieś osobiste urazy do kogoś to bym nie pisał publicznie tylko na pw
pozdrawiam i sorki za kasztanika
Jacek

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

: 2010-01-17, 23:55
autor: ultorx
jacek4, spoko jak się nie uda, pod Twoimi oknami będzie ognisko :-P :-D

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

: 2010-01-18, 19:46
autor: jacek4
no jak chcesz go dokładnie spalic to raczej jak najdalej od okien strażaka , a poza tym pod moimi oknami stoi mój więc trzeba zachowac bezpieczny odstęp ;-)

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

: 2010-01-18, 20:46
autor: ultorx
pod moimi oknami stoi mój więc trzeba zachowac bezpieczny odstęp
- dwa piórniki pono odstęp bezpieczny... nawet dla zachowania czystości :-D cielesnej :-P

Re: Jest coraz gorzej-zagadki stulecia dla znawców EXA

: 2010-01-19, 20:29
autor: ultorx
Powoli się wyjaśnia :lol: , czyli sciemnia :evil: .
prędkościomierz-totalnie padła wtyczka na reduktorze -zrobione
Wolnobieżka na przednim moście-usyfiona niemożebnie-nigdy nie czyszczona-wykąpana w nafcie, poskładana-działa
BWM wykonany-działa-po schemacie wyszło że słynny brązowy kabelek nie ma nic wspólnego z wolnobieżką-ta jest zapinana na stałe po przełączeniu na 4WDAUTO,-kabelek powoduje zapięcie przedniego wału na stałe z pełną mocą-jest tam(w reduktorze) jakiś rodzaj sprzęgła-które na podstawie info z czujników prędkości obu wałów oraz czujnika uślizgu tyłu(ABS) w ustawieniu 4WDAuto,reguluje ilość mocy przekazywanej na wał przedni. W wypadku dobrej przyczepności na wał podawana jest stale minimalna część mocy-dlatego też w niektórych modelach Forda z tym reduktorem, jest opcja przejścia z 4WD AUTO na 4WD HIGH- w trakcie jazdy po prostu procent mocy przekazywanej na przód jest zwiększany do 50%.
No właśnie- reduktor wreszcie rozszyfrowany-BW 4405, redukcję 4WD LOW zapina, przód przy 4WDAUTO też, ale.... no i tu się zaczyna problem- na sucho, na podnośniku wszystko jest OK Zapięty wał przedni kręci kołami przednimi oraz wałem tylnym jak go ruszyć, na 2WD kręci się swobodnie, kontrolki zapalają się prawidłowo. Na 4WDAUTO dorobiona przy okazji BWM dodatkowa kontrolka pokazuje kiedy i ile jest przekazywanej moc na przód ( Na brązowym jest zmienne napięcie od 0,45V do 12V w zależności od mocy podawanej na przód). Tyle,że to wszystko w garażu tylko :evil: . Pod obciążeniem wszystko wygląda OK- kontrolki 4WD cudnie święcą, kontrolka BWM również- a przód stoi i nic nie zgłasza błędu :!: I już ni cholery nie wim-czy to owe sprzęgiełko padło (nie możemy dojść jakiego ono jest rodzaju-bez rozebrania brak danych), czy któryś czujnik prędkości wału daje złe dane-oraz dlaczego GEM mówei że wszystko OK :?: . Na razie płuczemy reduktor - bo tam jak w wolnobieżce-nikt od narodzin autka nie zaglądał-i ATF wraca do właściwej barwy po trzeciej wymianie, Na razie możliwości rozebrania reduktora nie ma-więc nie wiem co będzie z wyjazdem w góry z rodzinką, jak płukanie nie pomoże, a nie zdążę rozebrać i złożyć z kolęgą specem :-/
Naprawdę już mnie to wk... zdrowo