klimatyzacja w ex 97, wyciek na chłodnicy.
: 2010-01-30, 19:59
Hejka
Chciałbym się Was poradzić w sprawie klimatyzacji.
W końcu Tropiki zbliżają się wielkimi krokami no nie
.
A mianowicie:
Byłem dzisiaj na sprawdzeniu szczelności układu klimatyzacji. Ze dwa lata temu nabijałem po raz pierwszy i ostatni ale mimo że po napełnieniu działała prawidłowo to po paru dniach układ był pusty i wiadomo co
Nie jestem zwolennikiem klimy więc sprawę sobie odłożyłem na dalszy plan.
W tym roku jednak chciałbym ją uruchomić i stąd moja dzisiejsza wizyta.
Panowie w serwisie (ponoć dobrym) zaczęli więc podłączać sprzęt do sprawdzania szczelności. Tu pierwszy zonk bo mieli odrębne teorie jak podłączyć więc trochę (ale ciutkę) zwątpiłem w ich fachowość
(no ale tylko ciutkę).
W końcu pomierzyli i kolejny zonk - diagnoza układ szczelny i dają nawet pół roku gwarancji jeśli nabiję dzisiaj.
Na osuszaczu był minimalny świecący znak wycieku (ale to chyba z dawnego nabicia z barwnikiem) bo dzisiaj chyba przecież w tym gazie barwnika nie mieli?
W każdym razie układ niby szczelny (ale wcześniej jednak nie był szczelny)
W każdym razie miałbym do Was pytania:
1. Czy wyciągając silnik do wymiany uszczelki rozkręca się część klimatyzacji? Jeśli tak to faktycznie kiedyś mogłaby być kiedyś gdzieś nieszczelność na łączach, która przy składaniu silnika do środka mogła zostać przy okazji usunięta (stąd ta szczelność dzisiaj).
l
2. Panowie zasugerowali wymianę tego osuszacza (na fotce 1).
Nie byli jednak w stanie podać dzisiaj ceny nowego.
Czy warto to wymienić, fotomysza pisał kiedyś, że warto ze względów bezpieczeńswta (jakich??? o so chodzi?)
3. Jaki jest koszt nowego, gdzie kupić i jaki konkretnie model?
4. Czy ten osuszacz na focie mogę sam wymienić czy mi coś w twarz buchnie z układu (jest pusty aktualnie)
5. Jakim czynnikiem powinni napełnić? W dawnym poście ktoś pisał, że jest w stanie to określić patrząc na zdjęcia przyłączy i zacisków ( fotki 2 i 3 ).
6. Rozumiem, że do czynnika chłodzącego powinni dolać olej. Czy jeszcze gdzieś osobno olej się uzupełnia?
No przepraszam, że tyle pytań
, lubię wiedzieć czego się spodziewać i co powinienem w samochodzie mieć, a w warsztatach to wiadomo różnie (nikogo nie obrażając) ale czasem dostaje się nie to co by się chciało dostać
Dzięki z góry
Chciałbym się Was poradzić w sprawie klimatyzacji.
W końcu Tropiki zbliżają się wielkimi krokami no nie

A mianowicie:
Byłem dzisiaj na sprawdzeniu szczelności układu klimatyzacji. Ze dwa lata temu nabijałem po raz pierwszy i ostatni ale mimo że po napełnieniu działała prawidłowo to po paru dniach układ był pusty i wiadomo co

Nie jestem zwolennikiem klimy więc sprawę sobie odłożyłem na dalszy plan.
W tym roku jednak chciałbym ją uruchomić i stąd moja dzisiejsza wizyta.
Panowie w serwisie (ponoć dobrym) zaczęli więc podłączać sprzęt do sprawdzania szczelności. Tu pierwszy zonk bo mieli odrębne teorie jak podłączyć więc trochę (ale ciutkę) zwątpiłem w ich fachowość

W końcu pomierzyli i kolejny zonk - diagnoza układ szczelny i dają nawet pół roku gwarancji jeśli nabiję dzisiaj.
Na osuszaczu był minimalny świecący znak wycieku (ale to chyba z dawnego nabicia z barwnikiem) bo dzisiaj chyba przecież w tym gazie barwnika nie mieli?
W każdym razie układ niby szczelny (ale wcześniej jednak nie był szczelny)


W każdym razie miałbym do Was pytania:
1. Czy wyciągając silnik do wymiany uszczelki rozkręca się część klimatyzacji? Jeśli tak to faktycznie kiedyś mogłaby być kiedyś gdzieś nieszczelność na łączach, która przy składaniu silnika do środka mogła zostać przy okazji usunięta (stąd ta szczelność dzisiaj).
l
2. Panowie zasugerowali wymianę tego osuszacza (na fotce 1).
Nie byli jednak w stanie podać dzisiaj ceny nowego.
Czy warto to wymienić, fotomysza pisał kiedyś, że warto ze względów bezpieczeńswta (jakich??? o so chodzi?)
3. Jaki jest koszt nowego, gdzie kupić i jaki konkretnie model?
4. Czy ten osuszacz na focie mogę sam wymienić czy mi coś w twarz buchnie z układu (jest pusty aktualnie)

5. Jakim czynnikiem powinni napełnić? W dawnym poście ktoś pisał, że jest w stanie to określić patrząc na zdjęcia przyłączy i zacisków ( fotki 2 i 3 ).
6. Rozumiem, że do czynnika chłodzącego powinni dolać olej. Czy jeszcze gdzieś osobno olej się uzupełnia?
No przepraszam, że tyle pytań


Dzięki z góry
