Strona 1 z 1
Schabowy z kapustą raz jeszcze czyli czytanie kodów
: 2010-02-15, 21:44
autor: miodzio
Od razu przepraszam za ewentualne powtórki, szukałem na forum, ale nie znalazłem odpowiedzi. Wyświetla mi się czasami, zarówno na benzynie jak i na gazie kontrolka SES. Explorer swiezo kupiony, nie jezdzilem duzo, wyswietlilo sie ze 3 razy przez caly czas jazdy od zaplonu po wyłaczenie silnika, na gazie i na benzynie. I teraz pytanie, na ktore mimo staran zeby nie zawracac Wam głowy nie znalazlem odpowiedzi - czy EXIII ma mozliwosc szczytania kodow OBD? Mialem Neona 2003 r. i tam trzykrotne przekrecenie klcuzyka do pozycji start powodowalo uruchomienie testu i ew. wyrzucenie kodu na wyswietlaczu.
Czy w EXIII sa kody OBD 2 czy 1? Moze to jakas pierdola, bo samochod pracuje bez zarzutu, mechanik go sprawdzal przed kumpnem, ale wolalbym sie upewnic. Neon czasami wyrzucal jakies przewrazliwion komunikaty i w ogole nie nalezalo sie niektorymi przejmowac.
Re: Schabowy z kapustą raz jeszcze czyli czytanie kodów
: 2010-02-15, 22:04
autor: Rad-T
OBD II - wtyczka chyba standardowo pod kolumna kierownicy za zaslepka. SES czyli Service Engine Soon - byc moze tylko zapala sie jako przypominacz o przegladzie ? Najlepiej podlaczyc sie skanerem i odczytac bledy/zapisy.
Re: Schabowy z kapustą raz jeszcze czyli czytanie kodów
: 2010-02-15, 22:06
autor: miodzio
Dzięki. Próbowałem na skróty bez czytnika (bo nie mam

.
Re: Schabowy z kapustą raz jeszcze czyli czytanie kodów
: 2010-02-16, 07:38
autor: starwind
w trójce da się w jakiś uproszczony sposób przeczytać kody bez skanera
tylko już dokładnie nie pamiętam procedury
...
1. Put the key in the ignition, but don't turn it. Push and
hold the trip / reset counter button. Don't release it.
2. Next turn the key to the accessory on position. NOT
starting your stang, but just to the first click. Leave the key
there.
3. Look at your display while you are holding down the
button. When you see it say "test" (like shown in the pic),
then LET GO the button. You have only a few seconds to
do this.
...
Re: Schabowy z kapustą raz jeszcze czyli czytanie kodów
: 2010-02-16, 08:05
autor: viwaldi
Witam
OBD II standardowe skanowanie pokazuje błędy wg. standardu wszytkich aut z OBD II w lepszych komputerach np. Bosch KTS trzeba wybrać auto, ale tego forda nie ma i skanowanie nie do końca możliwe do zrobienia ( można zrobić na EXP II ). Co do błędów to może być naprawdę banał np. coś z mapą gazową albo zły gaz itd.
Nie wiem jak robić skan tzw. ręczny ( ale i tak nie ma listy błędów do EXP III ) żeby to przeczytać
Moja propozycja to kupić skaner ELM 327 za 70 pln i sam sobie zeskanujesz ( najtaniej w warsztacje 50 pln ). Jakbyś był w Poznaniu to przeczytałbym Ci za free
Poz
Re: Schabowy z kapustą raz jeszcze czyli czytanie kodów
: 2010-02-16, 09:44
autor: miodzio
Dzięki wszystkim, interfejs pewnie i tak zakupie. Na razie przeżywam okres euforii po kupnie samochodu

Dziś wypróbuje metodę z kluczykiem i zobaczymy czy się coś uda. Explorer to auto o klasy wyższe od Neona i aż nie chce się wierzyć, że maluch Chryslera ma takie cos, a czołg nie ma. Dam znać wieczorem, może się komuś info przyda, na razie tylko tak mogę się odwdzięczyć za pomoc

Re: Schabowy z kapustą raz jeszcze czyli czytanie kodów
: 2010-02-22, 21:38
autor: miodzio
Dopiero wczoraj miałem możliwość sprawdzić test. Rzeczywiście przekręcając kluczyk do pozycji tuż przed startem (dwa kliki, kontrolki się świecą) z jednoczesnym przytrzymaniem przycisku licznika, rzeczywiście wyskakuje napis test. Dalej jednak ani odpuszczenie przycisku ani manewry stacyjką nie przynoszą rezultatu w postaci upragnionego błędu. Zakładam, że robię coś nie tak, w każdym razie do tego momentu działa.
Re: Schabowy z kapustą raz jeszcze czyli czytanie kodów
: 2010-02-23, 07:38
autor: starwind
jak test się uruchomi to potem naciskasz przycisk trip żeby wyświetlać kolejne pozycje
nie ruszaj kluczyka

Re: Schabowy z kapustą raz jeszcze czyli czytanie kodów
: 2010-02-23, 23:53
autor: miodzio
Starwind, dzięki - działa. Szukałem na forum objaśnienia do tego co daje procedura diagnostyczna, ale nie znalazłem do EXIII, więc wklejam co znalazłem w necie:
Seq...Display.....Description
=======================================
1.....GAGE........Full deflection sweep
2.....all.........Odometer segment check
3.....bulb........Warning light check
4.....r...........ROM level
5.....NR..........ROM level and type
6.....EE..........EE level
7.....DT..........Manufacture date
8.....CF1.........1st byte configuration setting
9.....CF2.........2nd byte configuration setting
10....CF3.........Not used
11....CF4.........Not used
12....CF5.........NVM configuration
13....DTC ####....Cluster diagnostic trouble codes
14....E ####......Speed MPH
15....####........Speed KPH
16....t ####......Tach RPM
17....F ###.......Fuel level ratio
18....FP ###......Fuel level
19....### C.......Coolant temperature degrees Celsius
20....odo ###.....Odometer input
21....tr..........Trip odometer miles
22....Ebd.........ABS EBD status
23....ABS.........ABS TT status
24....bAt ##.#....Charging system voltage
25....HSd.........High voltage shutdown status
26....tnS.........TNS switch input
27....d ###.......Dimming switch input
28....rhS ##......Dimming value
29....iin.........Ignition key-in status
30....HLP.........Headlight switch status
31....door........Door ajar switch status
32....Stbt........Seat belt status
33....FF0G........Front foglight status
34....rF0G........Rear foglight status
35....F0GF........Foglight relay status
36....Prnd........Gear selector display value
37....PaR.........Park interlock solenoid status
38....Cr..........Run/Start sense circuit check
39....AC..........Run/Acc sense circuit check
40....ArbC........Airbag chime status
41....Ch..........Last/current chime source
42....CHE ##......MIL input
43....LCL -X......Low coolant level switch
44....CS XX.......Charging system status
45....thFt........Theft indicator light
46....od..........Overdrive-off status
47....CC..........Not used
48....PA-PD.......Port A-D readings
49....PE0-PE7.....Port E0-E7 readings
50....PF-PH.......Port F-H readings
Dużo z tego jest dla mnie niewiadomą, ale wychodzi na to, że kody OBD powinny się pojawiać pod 13. Jeśli już to ktoś wklejał dla tego modelu EXa, to pomińcie.