Strona 1 z 1

Debilne pytanie

: 2007-11-14, 18:03
autor: marwitt
gdzie jest odblokowanie maski bo za diabla nie moge jej otworzyc..............

Re: Debilne pytanie

: 2007-11-14, 18:05
autor: Dawid
po lewej stronie miedzy "zebrami" w II a wjedynce nie mam pojecia :grin:

Re: Debilne pytanie

: 2007-11-14, 18:05
autor: BATORY
stojąc z przodu w lewej części atrapy, włóż dłoń i trafisz na dżwignię i przesuń w lewo

Re: Debilne pytanie

: 2007-11-14, 19:38
autor: marwitt
dzieki wielkie , udalo sie ,:) , czyli tak maska otwarta , olej w silniku sprawdzony , olej w skrzyni sprawdzony ale wydaje mi sie ze w skrzyni jest za durzy stan bo az do pierwszego zalamania , czy nie powinien byc tylko na czesci karbowanej bagnetu ??

Re: Debilne pytanie

: 2007-11-14, 19:41
autor: manius
zeby sprawdzic stan oleum w ASB,
to najlepiej przejechac sie kawalek (zeby olej temperatury dostal)
auto zostawic na wolnych obrotach
zamieszac biegami/wajcha od P po 1 i z powrotem, tak ze trzy razy
i dopiero sprawdzac :-)

Re: Debilne pytanie

: 2007-11-14, 22:10
autor: fynn
manius, a dlaczego tak :eek:

Znaczy weź mi to łopatologicznie wytłumacz.

No i dlaczego stan oleju w silniku sprawdza się "na zimno" a w skrzyni "na chodzie" :roll:

Re: Debilne pytanie

: 2007-11-15, 00:01
autor: manius
manius, a dlaczego tak :eek:
Znaczy weź mi to łopatologicznie wytłumacz.
No i dlaczego stan oleju w silniku sprawdza się "na zimno" a w skrzyni "na chodzie" :roll:
dobre pytanie :-)
"na zimno" to może złe określenie, tu bym raczej użył na wyłączonym silniku,
w przypadku silnika tłumaczył bym tym ze
przy wyłączonym olej ścieka (całkowicie po 5min)
sobie do miski i tam mierzymy jego poziom bo prawie wszystko ściekło do miski :-)
(0,5L w układzie zawsze zostaje)


Co do ASB to jest różnie, tu bym użył określenia na ciepłym
są pojazdy gdzie poziom oleum sprawdzamy na wyłączonym silniku jak również pojazdy gdzie silnik musi pracować (większość amerykańskich),
jak również takie gdzie nic się nie sprawdza :eek:

W wielu typach skrzyń bagnet poziomu oleju posiada dwie podziałki po jednej z każdej strony, lub zróżnicowane podziałki po jednej stronie miarki.

W niektórych typach skrzyń na podziałce oznaczony jest zakres temperatur pomiaru przy układzie zimnym i przy układzie rozgrzanym.
Wykonanie pomiaru we właściwym zakresie temperatur ma bardzo istotne znaczenie dla ustalenia faktycznego poziomu oleju. Duży współczynnik rozszerzalności olei skrzyń automatycznych w funkcji przyrostu temperatury powoduje, że wykonanie pomiaru w niewłaściwym zakresie temperatur może być obarczone dużym błędem.
Z kolei niewłaściwy poziom oleju może wpływać na wadliwą pracę skrzyni, lub przyczyni się do jej szybszego zużycia lub uszkodzenia. Kontrola poziomu oleju w/g podziałki dla układu zimnego, przy temperaturze tego układu znacznie niższej niż przewidziany zakres temperatury, w której powinien być przeprowadzony pomiar w większości wypadków pokaże zbyt niski poziom oleju. Kontrola poziomu oleju w/g podziałki dla układu rozgrzanego, przy temperaturze tego układu znacznie wyższej niż przewidziany zakres temperatury, w której powinien być przeprowadzony pomiar w większości wypadków pokaże zbyt wysoki poziom oleju. W zależności od wymienionych warunków używając odpowiedniej podziałki kontrolujemy poziom oleju, który nie powinien być w żadnym wypadku niższy od minimalnego, jak również nie powinien przekraczać maksymalnej wartości poziomu oznaczonego na podziałce, dopuszczanego przez producenta danego typu czy modelu skrzyni. Przy miarkach poziomu posiadających jedną podziałkę prawidłowy pomiar oleju odczytujemy zazwyczaj przy temperaturze skrzyni około 60 stopni Celsjusza, o ile oznaczenia na podziałce nie są oznaczone inaczej.

!!! ASB Explorera jest rozgrzana po przejechaniu około 5 kilometrów :-)

sorry ze to nie było łopatologicznie
(ale podpuściłaś mnie z tym pytaniem :grin: )
fazit: jest to związane z rozszerzalnością oleju w rożnych temperaturach

Re: Debilne pytanie

: 2007-11-15, 10:29
autor: nemrod
Manius, wrzuć to odrazu do "bazy informacji" jest co cenna informacja :D