Strona 1 z 1

blokuje skręcanie

: 2010-02-25, 22:22
autor: wnuczek
siemka

mam pytanko :roll: czy ktoś miał kiedyś podobny problem :?:
otóż od około dwóch tygodni zaczęło blokować wspomaganie przy skręcaniu kołami
tzn. na pełny skręt jest pięć oporów :eek: tak jakby ciśnienie z pompy się zatrzymywało
i puszczało jeżdzić można ale żona lub córka panikują :eek:

zaglądnąłem pod auto 8) jedna rurka z przodu od listwy skrętu była zagięta
chyba od jakiegoś badyla albo kamola :x po wyprostowaniu dalej lipa
wymieniłem olej i znowu lipa :mad:
tak więc co to może być :?:

Re: blokuje skręcanie

: 2010-02-26, 00:43
autor: kra
A właśnie mi się przypomniało (zapomniałem Ci powiedzieć): miałem podobne objawy ale ustąpiły dopiero gdy 2 razy wymieniłem olej. :hmm: we wspomaganiu.

Re: blokuje skręcanie

: 2010-10-13, 22:39
autor: karolb863
mam podobny problem,po ostatnim taplaniu w błocie zauważyłem że wspomaganie chodzi jakby ciężej,wymieniłem płyn i nic się nie zmieniło,więc dzisiaj zastosowałem olej syntetyczny w aerozolu i potraktowałem nim kolumnę kierowniczą w miejscu gdzie styka się z przekładnią,pod taką osłoną gumową i chyba jest lepiej,ale przy kręceniu kierownicą od skrajni do skrajni czuję że pod koniec wspomaganie chodzi ciężej.Pompa jęczy już od roku ale "w granicach normy",ma ktoś jakieś sugestie?

Re: blokuje skręcanie

: 2010-10-13, 23:18
autor: bondek
To jakaś plaga, po ostatnim rajdzie ewidentnie czuje większy opór na kierownicy.
Więc porady i rozwiązanie zagadki mile widziane.. :-?

Re: blokuje skręcanie

: 2010-10-13, 23:20
autor: Adrian
To jakaś plaga, po ostatnim rajdzie ewidentnie czuje większy opór na kierownicy.
Więc porady i rozwiązanie zagadki mile widziane.. :-?
Na rajdy chodzić piechotą ;)

Re: blokuje skręcanie

: 2010-10-13, 23:41
autor: jacek4
a u mnie to samo, wspomaganie zachowuje się skandalicznie.
Przekładnia ma luzy,wycieki,ciężko pracuje ze skokami.
Wiem że muszę ją oddać lub jechać do regeneracji,co w najbliższym czasie planuję.
Pompa wyła jak kupiłem ex,ale wspomaganie działało,dopiero potem się zrobiło coraz ciężej z zacięciami.Po wymianie pompy na podobno cichą,nadal wyje,podejrzewam że po prostu nie ma siły obracać ze względu na opory.
Przyszedł mi jeszcze pomysł - niedawno ktoś pisał- że może też być przyczyną ciężkich oporów zacieranie krzyżaka kolumny kierowniczej, choć to nie powinno mieć wpływu na pracę i wycie pompy, ale na jakiś tam opór,zwłaszcza nieregularny - tak.

Re: blokuje skręcanie

: 2010-10-14, 00:01
autor: karolb863
no właśnie o tym krzyżaku piszę,kiedyś jak miałem Fiestę (taki mały Explorer) bez wspomagania,to tam były dwa słabe punkty kolumny kierowniczej,jeden to krzyżak który lubił się zatrzeć i kierownica ciężko się obracała,a drugi to sama kolumna,która składała się jakby z dwóch rur,które wchodziły jedna w drugą i podczas kręcenia kierownicą rozsuwały się i zsuwały naprzemian,jak to połączenie się zatarło to objaw był identyczny jak przy zatarciu krzyżaka,a ten ich ruch posuwisty był wynikiem pracy krzyżaka,który obracając się podnosił i opuszczał jeden element kolumny względem drugiego.Mam nadzieję że napisałem to w miarę zrozumiale :roll: