Strona 1 z 1
SZUKAM INFORMACJI O EX IV
: 2010-03-16, 21:54
autor: bugta
Szukam jakichkolwiek info (instrukcji napraw) na temat Ex'a IV. Przedewszystkim skrzyni oraz napędów.
Za podpowiedz- wskazanie gdzie szukać z góry dziękuje.
Re: SZUKAM INFORMACJI O EX IV
: 2010-03-17, 16:00
autor: Jankes
Najwięcej info w tej chwili znajdziesz jedynie na portalu amerykańskiego forum
www.explorer4x4.com
jeśli masz jakieś konkretne pytania zapodaj je na forum tutaj - poszukamy, zobaczymy, pomyszkujemy w sieci.
pozdrawiam,
Re: SZUKAM INFORMACJI O EX IV
: 2010-03-17, 21:05
autor: bugta
Dzięki Jankes za zainteresowanie.Od paru dni zabieram się do napisania postu do Ciebie ale brak czasu (robota od świtu do nocy) nie pozwoliły mi się zabrać za niego.Zacytuje swój post z przed około 2 tyg.((mam małe problemy z pocztą PR więc napiszę to tutaj, jeśli popełniam przestępstwo- ADMIN wybacz))
""Parę dni temu pożyczyłem przyczepkę od kolegi i gdy pojechałem mu ją oddać dałem mu poprowadzić samochód na jego podwórku. Był wysoki i mokry śnieg ,załączyłem 4x4LOW i obserwowałem z boku zachowanie (zakopywanie )mojego EXa. Kolega jeździ na co dzień Landem więc nie obawiałem się niczego. Ale chyba zbyt narowiście zmieniał biegi "R" i "D". Próbował wydostać się zrywami i w końcu zaczęło coś strzelać z przodu samochodu. Podobne odgłosy słyszałem na "zlocie w Kole" w prawie każdym samochodzie który wjeżdżał w błoto. Podczas jazdy bez napędów nic się nie dzieje, podczas normalnej jazdy z załączonymi napędami też nic nie słychać, ale gdy dodam gazu na śliskim a koła tracą przyczepność to wtedy jest dość głośny stuk. Byłem u znajomych mechaników (ale oni nie są specami od napędów) i stwierdzili, że prawdopodobni coś z dyfrem nie teges.
Moje pytanko: co to może być i do kogo się udać aby zdjagnozowąć dokładnie przyczynę tych stuków. Dla przypomnienia jestem z Olkusza woj, Małopolskie.""
Poradzono mi Ciebie jako znawce zagadnień 4x4
Chciałem zpytać czy istnieje moźliwość podjechania (gdzieś) i zdiagnozowania mojego problemu .
Poszukuje też czegokolwiek (wszystkiego) co mogłoby pomóc przy ewentualnej naprawiemojego samochodu (wole się zabezpieczyć).W serwisach widziałem takie programy z których można zlokalizować część i jej numer ale nie wiem czy jest to osiągalne dla szarego użytkownika(oczywiście odpłatnie).
Czekam na odp.,Pozdrawiam :Bugta
Re: SZUKAM INFORMACJI O EX IV
: 2010-03-17, 21:11
autor: Dawid
Z tego co opisujesz to łańcuch może strzelać (reduktor),ale chyba za wcześnie na to...przecież to "świeżynka".
Jankes,tam też jest borg montowany?
Re: SZUKAM INFORMACJI O EX IV
: 2010-03-17, 21:27
autor: Jankes
nie masz się o co obawiać... nie masz samochodu z napędem stałym 4X4 - to strzelanie to zapinanie przodu lub rozpinanie... jeśli jesteś w zaspie i masz włączone 4x4low komputer będzie sterowal przodem i tyłem wedle odczytów z czujników ABS - jesli koło zabuksuje to napęd pójdzie na drugie kolo bądź na drugą oś. To strzelanie to zapinanie i rozpinanie... głowa do góry - land jest inny bo ma stały napęd na cztery koła.
Re: SZUKAM INFORMACJI O EX IV
: 2010-03-17, 21:33
autor: bugta
A czy jest różnica między zapiętym 4x4h a 4x4l bo na 4x4h też strzela.
Re: SZUKAM INFORMACJI O EX IV
: 2010-03-17, 22:45
autor: Jankes
Muszę coś jeszcze sprawdzić... co prawda nie zmienia to faktu, że tak zachowuje się całkiem normalny SUV Forda, który i tak w normalnych warunkach w swoim życiu w 99% używa 2X4 - 4x4 jest mu potrzebne jedynie do ruszania na śliskiej nawierzchni. Pamiętać bowiem trzeba, że drogi w stanach rzadko kiedy pokryte są śniegiem - zanim na nie wyjedziemy często są już odśnieżone i suche czego nie można powiedzieć o naszych drogach. Na naszych drogach w dalszym ciągu najlepiej spisującym się autem pozostaje Honker oraz dobrze wysłużony GAZ.
To, że strzela to normalna oznaka dopinania przodu. Nie masz w swoim układzie napędowym sprzęgła wiskotycznego, które te stuki by wyeliminowało.