Strona 1 z 1

Stukanie w silniku

: 2010-04-05, 20:19
autor: Karpiu
Cześć Kolegom... przy obrotach powyżej 2500obr/min i odpuszczeniu gazu przez okres ok 10-20sekund słychać wyraźnie stukanie (metalowy podźwięk) coś w stylu stukającego hydraulicznego popychacza. Dziwne jest, że ten dźwięk słychać tylko przy wyższych obrotach i tylko wtedy, gdy odpuszcza się gaz. Jak silnik ma obciążenie tego dźwięku nie ma - albo go nie słyszę :-D . Próbowałem to zlokalizować i wydaje się jakby stukot dochodził z głowicy po stronie pasażera. Ktoś spotkał się z podobnym problem? Z góry dzięki za pomoc... :lol:

Re: Stukanie w silniku

: 2010-04-05, 20:52
autor: tomb2
witam :) u mnie tak stukało jak rozrząd poleciał :)

Re: Stukanie w silniku

: 2010-04-05, 22:19
autor: karol449
Kolega ma OHV z tego co widac w opisie wiec rozrzad jest malo prawdopodobny ale nie mozna go wykluczyc calkowicie. Opcje sa dwie albo popychacz hydrauliczny albo panewka, a na jakim olejku kolega jezdzi bo popychacze hydrauliczne nie nawidza 15W40

Re: Stukanie w silniku

: 2010-04-05, 23:04
autor: luk_jag
a na jakim olejku kolega jezdzi bo popychacze hydrauliczne nie nawidza 15W40
To jest chyba kluczowe pytanie :roll:

Re: Stukanie w silniku

: 2010-04-06, 08:00
autor: Karpiu
10W/40 półsyntetyk :-D tak w ogóle to niebezpieczna sprawa - w sensie takim czy np podczas jazdy pierdykinie to rozwali pół silnika??? :-D

Re: Stukanie w silniku

: 2010-04-06, 08:18
autor: luk_jag
Nie rozwali, ale góra pewnie do rozebrania :-/

Re: Stukanie w silniku

: 2010-04-06, 08:35
autor: Karpiu
Omegą 2,5 TD przejeździłem 4 lata ze stukającym popychaczem... Może być też luźny wałek rozrządu lub coś takiego? Oświećcie mnie jaki to koszt przy naszych orzeszkach materiały do rozebrania głowicy - uszczelka, ewentualny popychacz i inne nieznane mi części. Robotę stawiam na 'zero' - pewnie sam hehe... :-D
Ma ktoś może zdjęcia, rady jak do tego się zabrać?
Ps w nim stuka już dwa lata może jeszcze ze dwa przejeżdżę :-D

Re: Stukanie w silniku

: 2010-04-06, 08:39
autor: Rad-T
Karpiu - pełen zestaw uszczelek (głowica, wydechy, kolektor ssący, krokowiec, etc etc) do OHV kosztował mnie ostatnio wraz ze śrubami nowymi do głowic około 110$.
Co do roboty... wpadnij jak będę rozbierał sporta to zobaczysz na żywym organiźmie :) bo też będę pierwszy raz to dłubał.

Re: Stukanie w silniku

: 2010-04-06, 10:46
autor: karol449
Tak jak mowi Rad-T uszczelki to groszowa sprawa trudniej dostac popychacze hydrauliczne lepiej kupic w stanach jakis zestaw naprawczy widzialem takowe za okolo 300$ to chyba sie oplaca bo u nas jeden popychacz kosztuje okolo 250 pln. Jesli chodzi o robote to jak w miare sprawnie odkrecisz kolektorowke to zrzucenie glowic zajmuje jakies 2,5 godz no i nie zapomnij o planowaniu bo zeliwne sie troche krzywia. Pozdrawiam

Re: Stukanie w silniku

: 2010-04-06, 15:57
autor: norbi73
Wypada rozebrać i zobaczyć jak piszą koledzy powyżej ale moim zdaniem jeśli to by był popychacz to by klepał na zimnym silniku(zimnym oleju) , wypadało by też pokukać na łańcuch rozrządu i jego docisk bo może tam się posypało. W jednym i drugim przypadku trzeba rozebrać.