nie działają szyby,wycieraczki ,podświetlenie wnętrzna
: 2010-05-10, 10:06
czesc
problem tak jak w temacie , mianowicie nie działają szybki, wycieraczki razem ze spryskiwaczami i podświetlenie wnętrza przy otwieraniu drzwi (żadne światełko, manualnie ściemniaczem można włączyć)
od początku :
problem pojawił się gdy samochód stał jakiś miesiąc zimą na zewnątrz.Stał bo skrzynia padła.I raz gdy go holowałem zauważyłem ze w środku ciemno i wycieraczki szyby.Nie przejąłem się, pewnie jakieś zwarcie i bezpiecznik poszedł.Po 2 tygodniach skrzynia zrobiona , auto odebrałem wróciłem do domu i zabrałem się za to.Posprawdzałem bezpieczniki przy odłączonym akumulatorze, wszystkie ok myśle hmm... podłączyłem aku , działa
2 dni minęły w aucie po nocy znów te 3 rzeczy nie chodzą.
Odłączam aku , podłączam na nowo działa !
Myślę sobie dziwna sprawa.Sytuacja powtarza się jeszcze ze 2 razy i wtedy reset poprzez odłączanie klemy już nie pomaga.
No to zabrałem się za sprawdzanie przekaźników
Według schematu odnalazłem wszystkie.Sprawdzanie napięcia itp.Przyczyna znaleziona jeden przekaźnik nie pstryka.To to szczęśliwy wyjmuję zakładam nowy, nie działa.sprawdzam manualnie działa.No to podłączam i paluchem przyciskam platynkę szybki śmigają aż miło.
No ale dlaczego nie załącza się sam ?
On ma 4 "nóżki" i na 3 jest 12V a na tej gdzie powinno przechodzić napięcie dalej nie ma nic , logiczne bo nie załącza. Ale dlaczego wszędzie jest 12V? gdzie jest minusowy (masowy) biegun?
Napięcia dochodzące do Generic Electronic module
(jak go nazywam modułem komfortu )są jak najbardziej poprawne według schematu w kostce po kolorach kabli wszystko się zgadza.
Oto zdjęcie tego modułu.
Oto ten schemat : miejsce opisane "TU" to miejsce gdzie powinno pojawiać sie napięcie poprzez załączony przekaźnik który powinien uruchamiać się po przekręceniu stacyjki , ALE TEGO NIE ROBI
Tyle prac już wykonałem, połowę ominąłem żeby was nie zanudzać no ale dzięki temu znalazłem który przekaźnik nie działa poprawnie.
MOJE WNIOSKI:
USZKODZENIE LUB ZAŚNIEDZENIE PRZEWODU MASOWEGO !
tylko gdzie on może być? i nie rozumiem jak już pisałem wcześniej dlaczego do tego przekaźnika ze wszystkich stron dochodzi 12V ?
Proszę o wasze pomysły gdzie może znajdować sie ten uszkodzony przewód masowy bo 90% to jest to skoro 2 inne rzeczy nie działają a przed 1 objawem (jak stał tak długo) wszystko było ok)
Pozdrawiam
Mati
problem tak jak w temacie , mianowicie nie działają szybki, wycieraczki razem ze spryskiwaczami i podświetlenie wnętrza przy otwieraniu drzwi (żadne światełko, manualnie ściemniaczem można włączyć)
od początku :
problem pojawił się gdy samochód stał jakiś miesiąc zimą na zewnątrz.Stał bo skrzynia padła.I raz gdy go holowałem zauważyłem ze w środku ciemno i wycieraczki szyby.Nie przejąłem się, pewnie jakieś zwarcie i bezpiecznik poszedł.Po 2 tygodniach skrzynia zrobiona , auto odebrałem wróciłem do domu i zabrałem się za to.Posprawdzałem bezpieczniki przy odłączonym akumulatorze, wszystkie ok myśle hmm... podłączyłem aku , działa

2 dni minęły w aucie po nocy znów te 3 rzeczy nie chodzą.
Odłączam aku , podłączam na nowo działa !
Myślę sobie dziwna sprawa.Sytuacja powtarza się jeszcze ze 2 razy i wtedy reset poprzez odłączanie klemy już nie pomaga.
No to zabrałem się za sprawdzanie przekaźników
Według schematu odnalazłem wszystkie.Sprawdzanie napięcia itp.Przyczyna znaleziona jeden przekaźnik nie pstryka.To to szczęśliwy wyjmuję zakładam nowy, nie działa.sprawdzam manualnie działa.No to podłączam i paluchem przyciskam platynkę szybki śmigają aż miło.

No ale dlaczego nie załącza się sam ?
On ma 4 "nóżki" i na 3 jest 12V a na tej gdzie powinno przechodzić napięcie dalej nie ma nic , logiczne bo nie załącza. Ale dlaczego wszędzie jest 12V? gdzie jest minusowy (masowy) biegun?
Napięcia dochodzące do Generic Electronic module

Oto zdjęcie tego modułu.

Oto ten schemat : miejsce opisane "TU" to miejsce gdzie powinno pojawiać sie napięcie poprzez załączony przekaźnik który powinien uruchamiać się po przekręceniu stacyjki , ALE TEGO NIE ROBI

Tyle prac już wykonałem, połowę ominąłem żeby was nie zanudzać no ale dzięki temu znalazłem który przekaźnik nie działa poprawnie.
MOJE WNIOSKI:
USZKODZENIE LUB ZAŚNIEDZENIE PRZEWODU MASOWEGO !
tylko gdzie on może być? i nie rozumiem jak już pisałem wcześniej dlaczego do tego przekaźnika ze wszystkich stron dochodzi 12V ?
Proszę o wasze pomysły gdzie może znajdować sie ten uszkodzony przewód masowy bo 90% to jest to skoro 2 inne rzeczy nie działają a przed 1 objawem (jak stał tak długo) wszystko było ok)
Pozdrawiam
Mati