Strona 1 z 1
Problem z ładowaniem
: 2010-05-15, 21:35
autor: szymonfx
Jakiś czas temu zauważyłem , że w czasie włączania kierunkowskazów , włączania lamp itd , wskaźnik ładowania skacze i odchyla się w stronę nieładowania . Na wolnych obrotach miernik pokazuje , że ładuje poprawnie alternator ale jednak jak włącze kierunkowskaz widzę , że delikatnie miga też podświetlanie zegarka , tak jakby kierunki ciągnęły prąd z akumulatora a alternator nie ładował choć miernik pokazuję że ładuje . Wymieniłem akumulator na nowy ale sytuacja jest identyczna jak na starym . nie wiem co mogło spowodować takie wahania wskazówki ładowania , widocznie coś jest nie tak .
Re: Problem z ładowaniem
: 2010-05-15, 23:19
autor: zaraki
mozliwe ze masz zwarcie w przekazniku zespolonym(tak mysle

)
Re: Problem z ładowaniem
: 2010-05-16, 09:17
autor: szymonfx
a gdzie on się znajduje ?
Re: Problem z ładowaniem
: 2010-05-16, 09:39
autor: starwind
nie koniecznie może to po prostu awaria wskaźników
może gdzieś któryś kabel nie styka przy tablicy
Re: Problem z ładowaniem
: 2010-05-16, 10:07
autor: Leszek
szymonfx, sprawdź napięcie na akumulatorze jakimś miernikiem cyfrowym , powinno wynosić ok 14,4 przy 2000obr/min. Takie objawy jak opisujesz pasują do wytartych pierścieni na wirniku alternatora. Możliwe też że kończą się szczotki.
Re: Problem z ładowaniem
: 2010-05-16, 11:01
autor: starwind
nie koniecznie cyfrowym bo cyfrowy nie zawsze zdążysz zauważyć chwilowe spadki napięcia a na analogowym widać jak się wskazówka rusza
Re: Problem z ładowaniem
: 2010-05-16, 21:44
autor: Leszek
starwind, masz rację , ale teraz łatwiej o cyfrowy (kilkanaście pln ) niż analogowy

Re: Problem z ładowaniem
: 2010-05-16, 21:49
autor: starwind
ja używam w takich przypadkach starego wojskowego woltomierza wyciągniętego z jakiejś ciężarówki

Re: Problem z ładowaniem
: 2010-05-17, 13:41
autor: zaraki
to ten gdzie masz migacze i reszte przy kierownicy
Re: Problem z ładowaniem
: 2010-05-17, 14:46
autor: szymonfx
sprawdziłem alternator , szczotki są duże ale komutator jest wytarty na ok nicałego milimetra , czy to może być przyczynom ? , diody są ok . Zauważyłem , że na zimnym silniku lub alternatorze - wskaźnik pokazuję większe ładowanie ale za ok 2 minuty spada i do tego jak włącze światła to wskaźnik w ogóle wychyla się w lewą stronę w stronę nieładowania .