Strona 1 z 1

[EX2] ATF w chłodnicy

: 2010-07-26, 14:31
autor: laplasjan
W trasie, w pewnym momencie biegi zaczęły się "ślizgać". Może nie tyle ślizgać co zapinać się niezupełnie wtedy kiedy powinny. Zjazd na stację, zerk pod maskę - ze zbiornika wyrównawczego od coolant'a wylewało się coś wyglądem przypominającego kapuczino. Se myślę "aha, pewnie w krzyni pusto". Zajrzałem pro forma na poziom płynu w krzyni i bagnet był suchy. Maznąłem to kapuczino palcem - było i mokre i śliskie, idealny żel intymny ;)

Podejrzewam że padła chłodnica (i mam nadzieję że li tylko ona) - mam rację? A jeśli tak, to jaka to jest (w miarę dokładnie) chłodnica? Gdzieś dokopałem się że firma NRF robi (model 50379 / F17H8005CA) - podeszłaby taka? Niestety furak siedzi na drugim końcu kraju i nie mam jak się jej przyjrzeć :/

Druga sprawa: dużo jest pałowania żeby wymienić chłodnicę? Wisko trzeba zdejmować, czy wystarczy podejść od góry?

Trzecia sprawa: gdybym chciał zakombinować i wrzucić osobną chłodnicę wody i osobną oleju - nie byłoby z tym problemu? dałbym radę wszystko pomieścić, czy to za duża rzeźba?

Z góry dzięki za podpowiedzi :)

Re: [EX2] ATF w chłodnicy

: 2010-07-26, 15:24
autor: Adrian
Bez zdejmowania wisko się obejdzie, jakby co to mam chłodnicę na sprzedaż za małą kasę, ale jest lekko uszkodzony plastik od góry, możesz też kupić dodatkową chłodniczkę dla skrzyni biegów i od tamtej odpiąć ...

Re: [EX2] ATF w chłodnicy

: 2010-07-26, 15:39
autor: kra
Od przodu tuż za grillem masz dużo miejsca, wejdą tam ze 4 chłodniczki wielkości tej dodatkowej od asb. Kluczowa sprawa to kontrolowanie temperatury w silniku i skrzyni po takim zabiegu.

No i też pytanie czy olej Ci przeszedł w jedną stronę czy płyn chłodzący jednak w jakiejś ilości masz teraz w skrzynce. Spuść olej ze skrzyni i sprawdź jak wygląda. Nie wiem jakie spustoszenia robi płyn chłodzący w skrzyni :/ . Lepiej żeby go tam jednak nie było.

Re: [EX2] ATF w chłodnicy

: 2010-07-26, 15:57
autor: laplasjan
Trochę mnie uspokoiliście że dostęp jest wystarczający żeby wisko nie ruszać :smile:
[...] jakby co to mam chłodnicę na sprzedaż za małą kasę [...]
Dzięki za propo ale po tej przygodzie dla spokoju sumienia wolałbym wstawić nową :)
Kluczowa sprawa to kontrolowanie temperatury w silniku i skrzyni po takim zabiegu.
Nie wiem gdzie dokładnie są rozmieszczone czujniki temperatury w exp, ale gdzieś w głowicy czy w innym miejscu przy silniku z pewnością są - więc jedna z tych temperatur pod kontrolą już jest. Pytanie jak kontrolować temperaturę oleju skrzyni? trzeba coś rzeźbić, czy np. jest miejsce na czujnik w chłodnicy oleju? Jak to jest oryginalnie zrobione w wersjach z osobną chłodnicą oleju?
No i też pytanie czy olej Ci przeszedł w jedną stronę czy płyn chłodzący jednak w jakiejś ilości masz teraz w skrzynce. Spuść olej ze skrzyni i sprawdź jak wygląda. Nie wiem jakie spustoszenia robi płyn chłodzący w skrzyni :/ . Lepiej żeby go tam jednak nie było.
Liczę po cichu na to że skoro ciśnienie w skrzyni jest wyższe niż w obiegu wody, to raczej w drugą stronę dużo nie przeszło. Tak czy siak zleję wszystko ze skrzyni, zajrzę czy nie ma w niej wody ani brokatu, zmienię filterek i zaleję świeżym płynem.

Re: [EX2] ATF w chłodnicy

: 2010-07-27, 08:11
autor: Adrian
Co do czujników temperatury to na silniku jest, ale też często nie adekwatna do rzeczywistości, a dla oleju w skrzyni biegów nie ma, więc przy takiej przeróbce warto sobie dorobić ...