Strona 1 z 1

Problem ze wspomaganiem kierownicy.

: 2010-08-01, 11:42
autor: maciejandrz
Jestem właśnie po wymianie prawej piasty i .... pojawił się nowy problem.
Auto było na podnośniku i w czasie wymiany piasty aby ułatwić sobie jej wykręcenie i przykręcenie nowej chwytałem na zgaszonym silniku lewe koło i przekręcałem je w jedną lub drugą stronę. Po skręceniu wszystkiego, postawieniu auta na kołach i po odpaleniu go pojawił się problem ze wspomaganiem. Będąc na postoju i kręcąc kierownicą w prawo lub lewo koło kierownicy (a właściwie cały samochód) zaczyna się trząść, natomiast patrząc na koła widać jak skręcają się "skokami". Czy jest możliwe , że zapowietrzyłem ukł.wspomagania skręcając kołami na zgaszonym silniku? Dodam, że przejechałem kilka kilometrów i problem jest mniejszy ale nie zniknął do końca :-/

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy.

: 2010-08-01, 11:57
autor: Adrian
Raczej nie możliwe, ja zmieniałem maglownicę, olej spuściłem z chłodnicy i z pompy, po założeniu zalałem i nie było takich cyrków ...

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy.

: 2010-08-01, 12:51
autor: Jankes
a zajrzałeś do zbiorniczka wyrównawczego od wspomagania czy jest oleum?

innej przyczyny nie widzę - zapowietrzyć się nie da jeśli jest olej w systemie.

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy.

: 2010-08-01, 20:50
autor: maciejandrz
a zajrzałeś do zbiorniczka wyrównawczego od wspomagania czy jest oleum?
Sprawdziłem, stan jest na max. I właśnie dlatego zgłupiałem :roll:
Dodam szczegół moim zdaniem nie związany z problemem - w czasie wymiany piasty wymieniłem przy okazji łączniki stabilizatora oraz gumu stabilzatora. Ale jeśli usłyszę od Was, że to jest przyczyną to padnę ;-)

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy.

: 2010-08-01, 20:50
autor: norbi73
nie wiem jak w II ale w jedynce przy normalnym stanie oleju jak byś kręcił maglownicą na zgaszonym silniku to wywaliło by ci olej , jeśli jest tak samo a tobie nie wywaliło to raczej było za mało oleum. w tym samym czasie wysłaliśmy post :-)

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy.

: 2010-08-01, 20:53
autor: Rad-T
nie wiem jak w II
dwójka nie rzyga olejem od wspomagania na postoju

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy.

: 2010-08-01, 21:40
autor: jacek4
Spróbuj np, na trawce aby było lżej przez jakiś czas na odpalonym silniku skręcać kołami do oporu w obydwie strony, do powinno ładnie odpowietrzyć układ,choć nie wiem jak mógł dostać powietrza, może pomoże , zawsze warto próbować od najprostszych rzeczy.

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy.

: 2010-08-01, 22:06
autor: maciejandrz
Spróbuj np, na trawce aby było lżej przez jakiś czas na odpalonym silniku skręcać kołami do oporu w obydwie strony
Nic nie pomagało, robiłem tak przez dobre 10min. Dopiero w czasie jazdy troche ustało, ale nie do końca. Mimo wszystko dziękuję za za podpowiedzi :mrgreen:

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy.

: 2010-08-01, 22:10
autor: karolb863
u mnie w II wywala olej na nie odpalonym silniku,zaczekaj do rana i będzie w porządku,mam dokładnie to samo jak na sucho czyli bez odpalonego silnika kręcę kierownicą to wywala olej i układ się zapowietrza,trzeba uzupełnić olej i zostawić samochód w spokoju na kilka godzin-sam się odpowietrzy,mechanik powiedział mi że to normalne w amerykanach,chociaż trochę to dziwne,ostatnio uszczelniłem chłodniczkę wspomagania i wydaje mi się że nie ma już tego problemu,muszę kiedyś sprawdzić.

Re: Problem ze wspomaganiem kierownicy.

: 2010-08-01, 22:59
autor: LukMan
wystarczy zapalic motor , poluzowac korek , pokrecic kierownica , zakrecic korek, zgasic motor i jak oleum za malo to dolac. sprawdzony sposob :-D