Strona 1 z 1

EGR - zaślepienie, katalizatory wycięcie ;-)

: 2010-08-25, 21:12
autor: kmc
Witajcie ponownie i wybaczcie małe ADHD :D
Skoro silnik mam na wierzchu zastanawiam się nad zaslepieniem zaworu EGR, bo lubie jak moje silniki oddychają czystym powietrzem ;-) Przerabiał ktoś to? Patrząc na podłączenia problemów z elektroniką raczej nie przewiduje :D IMO zasada działania tegoż jest czysto mechaniczna podobnie jak w silnikach XDU koncerny PSA.

Analogiczna sprawa z katalizatorami, ale akurat post factum pytam, ale pewnych rzeczy jeszcze nie wiem. Jakaś poważna zmiana w głośności? Problemów z elektroniką również nie, bo sondy sa wyłacznie przed katalizatorem. Zastanawiam się tylko, mając doświadczenia w serwisie motocykli, na ile szybszy wypływ spalin, przez to lekkie zubożenie mieszanki, wpłynie na temperature pracy zaworów....

pozdrawiam

ps: tak wiem, oszalałem. ale na pkt explozji.

Re: EGR - zaślepienie, katalizatory wycięcie ;-)

: 2010-08-25, 21:27
autor: Dawid
Ja mam zaślepione EGR (LR Disco) i powiem tak...znaczna poprawa w mocy (a raczej w momencie obrotowym),spalanie takie samo,ciszej chodzi,śmierdzi spalinami tak samo... :mrgreen: W EX OHV miałem zaślepiać coś tam,ale nie zdążyłem :-P

Re: EGR - zaślepienie, katalizatory wycięcie ;-)

: 2010-08-25, 21:37
autor: kmc
no i super, czyli jak we wszystkich autach. Z tą duża poprawą charakterystyki momentu bym nie przesadzal, ale pewna jest na pewno. Zależy od pomysłu konstruktora ile tych spalin ma recyrkulowac. W kazdym jednak aucie - same diesle - różnica była jednak wyczuwalna. Dodam jednak, że zawsze zaślepiałem EGR razem z wycięciem katalizatorów :->
Wiem, nie dbam o zdrowie własnych dzieci :x

Re: EGR - zaślepienie, katalizatory wycięcie ;-)

: 2010-08-26, 19:37
autor: starwind
Ja mam zaślepione EGR (LR Disco) i powiem tak...znaczna poprawa w mocy (a raczej w momencie obrotowym),
W kazdym jednak aucie - same diesle - różnica była jednak wyczuwalna.
Bo przeca Dawid ma Tdi :D

Re: EGR - zaślepienie, katalizatory wycięcie ;-)

: 2010-08-26, 20:10
autor: Dawid
:mrgreen: Podobno w benzynach też odczuwalne....

Re: EGR - zaślepienie, katalizatory wycięcie ;-)

: 2010-08-26, 21:13
autor: karol449
pamietajcie ze jak wytniecie katalizatory to trzeba zmnniejszyc troche srednice wydechu podniesie to moment obrotowy w zakresie niskich i srednich obrotow

Re: EGR - zaślepienie, katalizatory wycięcie ;-)

: 2010-08-27, 07:32
autor: kmc
serio serio? pytam bo dziwi mnie, że wzost oporów - po to wycinam katy - moze spowodowac wzrost..... czegokolwiek?

pozdrawiam ;D

Re: EGR - zaślepienie, katalizatory wycięcie ;-)

: 2010-08-27, 12:26
autor: BliG
kmc, chyba serio, bo mi kiedyś znajomy gość "od tłumików" też mówił, że jak się wymontuje katalizator, to zamiast zwiększyć moment/moc - obniża się je. Podobno właśnie ten opór ma jakieś znaczenie dla pracy silnika...
Wydaje mi się, że skoro tak to zostało zaprojektowane, to tak ma być :)
Co innego sprawa silników od początku projektowanych do sportu...

Re: EGR - zaślepienie, katalizatory wycięcie ;-)

: 2010-09-01, 13:50
autor: kmc
Być może, choć dla mnie to trochę wbrew fizyce. Na pewno zwężenie powoduje wzrost ciśnienia spalin, ale kosztem jakiejś pracy.

Z innej beczki informacja dla potomnych: Zaślepienie EGR powoduje zapalenie błedu silnika. Konkretnie zbyt niskiej ilości spalin w układzie EGR. Zapaliło sie u mnie po kilkudziesięciu km. Skasowałem, jak pojawi się raz jeszcze wywalam blaszkę.

Re: EGR - zaślepienie, katalizatory wycięcie ;-)

: 2010-09-01, 14:09
autor: BrakNicku
Witam

Ja w sprawie ograniczenia średnicy po wycięciu katalizatorów ;-)
W momencie jak zmienimy sume oporów w układzie wylotowym do chodzi do zakłucenia strumienia spalin i powstania echa powrotnego co utrudnia przepływ spalin a skutkuje ograniczeniem mocy i momentu obrotowego. W oryginalnych układach wylotowych kontrukcja kolektorów jak również tłumików i ew. katalizatorów wykorzystuje zjawisko falowe spali czyli różnicy ciśnień w układzie.
Tak więc ograniczenie średnicy wydechu może podnieść moc i moment choć brzmi to nielogicznie :mrgreen:

Re: EGR - zaślepienie, katalizatory wycięcie ;-)

: 2010-09-01, 15:08
autor: Speedo
Zaślepienie EGR powoduje zapalenie błedu silnika.
a petle na DPFE zrobiles?

Re: EGR - zaślepienie, katalizatory wycięcie ;-)

: 2010-09-01, 17:17
autor: kmc
a czy Ty mnie czasem nie obrażasz :-D?
po polsku proszę :-)

Re: EGR - zaślepienie, katalizatory wycięcie ;-)

: 2010-09-01, 18:38
autor: kmc
Witam

Ja w sprawie ograniczenia średnicy po wycięciu katalizatorów ;-)
W momencie jak zmienimy sume oporów w układzie wylotowym do chodzi do zakłucenia strumienia spalin i powstania echa powrotnego co utrudnia przepływ spalin a skutkuje ograniczeniem mocy i momentu obrotowego. W oryginalnych układach wylotowych kontrukcja kolektorów jak również tłumików i ew. katalizatorów wykorzystuje zjawisko falowe spali czyli różnicy ciśnień w układzie.
Tak więc ograniczenie średnicy wydechu może podnieść moc i moment choć brzmi to nielogicznie :mrgreen:
w sumie to jest logiczne, ja jednak - może błędnie podchodzę do tego po swoich doświadczeniach motocyklowych. Wszystkie racingowe wydechy, to wydechy przelotowe, z jak najmniejszymi oporami przepływu. Wszystkie jak sprawdzaliśmy na motocyklowej hamowni powodowały delikatny wzrost mocy i poprawe w zakresie niskich obrotów; Efektem ubocznym było zbyt szybka ucieczka mieszanki z cylindra, co powodowało często zubożenie mieszanki, wzrost temp. spalania i co za tym idzie wypalenie zaworów. W przypadku gażników leczyło się to zwiększając dawką, w przypadku wtrysku podpinając power comandera z inna mapą - mająca na celu j.w.
W przypadku samochodu, wydaje mnie się, że będzie to miało zdecydowanie łągodniejszy przebieg, bowiem:
droga spalin jest dłuższa,
sprezanie zdecydowanie mniejsze
obroty zdecydowanie nizsze.
Swoją drogą szkoda, że samochodu z ASB praktycznie nie da się wyhamować, bo chętnie bym to zrobił przed i po usunięciu katalizatora. Szczerze nie wierze, w jakieś wzrosty osiągow - ale jeden z moich katalizatorów po wycięciu się wysypal - wiec mogł on tylko zatykać ukł. wydechowy.
Z subiektywnych odczuć dodam, że jest głośniej pod tyłkiem. Być może wczesniej tego nie słyszałem z racji "dującego" wentylatora - z winy sklejonego wisko - ale teraz wyraznie buczy mi pod tylkiem. Nie jest to dzwiek irytujacy, ale wyraznie slyszalny.
Z trzeciej strony, z racji nowego wisko, rozrzadu i opon, moje auto brzmi dla mnie zupełnie inaczej i pewnie musze sie przyzwyczaic. :-)

Re: EGR - zaślepienie, katalizatory wycięcie ;-)

: 2010-09-01, 19:34
autor: Speedo
a czy Ty mnie czasem nie obrażasz ?
po polsku proszę
w tym temacie masz przy strzałce nr 2 -> http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... ight=#8596

dochodza to tego 2 rury gumowe, trzeba je zdjac, zaslepic (srubke wpychajac czy jak) a na 2 krocce wystajace z tego dzynksa zalozyc rure gumowo w ksztalcie U - inaczej zara sie polapie ze zes grzebal przy egr i bedzie straszyl czekiem ;)

Re: EGR - zaślepienie, katalizatory wycięcie ;-)

: 2010-09-01, 20:45
autor: kmc
a czy Ty mnie czasem nie obrażasz ?
po polsku proszę
w tym temacie masz przy strzałce nr 2 -> http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... ight=#8596

dochodza to tego 2 rury gumowe, trzeba je zdjac, zaslepic (srubke wpychajac czy jak) a na 2 krocce wystajace z tego dzynksa zalozyc rure gumowo w ksztalcie U - inaczej zara sie polapie ze zes grzebal przy egr i bedzie straszyl czekiem ;)
hmm jakos nie kojarze w swoim expo, "krokowca" ale nic takiego obok niego nie kojarze. Z kolektora wychodzi rura do sterowniczka podcisnieniowego i dalej do plastikowego kolektora. Pomiedzy tym silownikiem i kolektorem, na łączeniu zaaplikowałem blaszkę :-)
O dziwo, dziś przejechałem kilkadziesiąt kilometrów i check ponownie się nie zaplił.