Strona 1 z 1
OBD 2 - Interpretacja odczytów.
: 2010-09-21, 06:57
autor: LUKVSOP
Kupiłem kabelek i teraz się głowie nad tym co zobaczyłem.
Najbardziej mnie boli interpretacja wyniku dla "Long Term Fuel Trim Bank 2".
(Generalnie tych związanych z z sondą lambda i korektami dawkowania paliwa.)
Co jakiś czas wyskakują mi błędy związane z zaubogą mieszanką paliwową.
Auto jest po wymianie świec i przewodów. Dość dużo pali i zastanawiam się na sondami lambda. Co wy na to ?
EasyObd II Version 2.2.0
Absolute Throttle Position 17,3%
Engine Speed 645,00 Rpm
Vehicle Speed 0 Kmh 0 Mph
Calculated Load 30,6%
Ignition Timing Advance Cyl#1 15 Degrees Advance (+)
Fuel System 1 Status Closed Loop Control using Oxygen Sensor - Normal
Mass Air Flow 3,64 g/s 0,5 lb/min
Short Term Fuel Trim Bank 1 5,47 % Rich (+)
Short Term Fuel Trim Bank 2 3,13 % Lean (-)
Long Term Fuel Trim Bank 1 1,56 % Rich (+)
Long Term Fuel Trim Bank 2 20,31 % Rich (+)
Coolant Temperature 88 Deg C 190,4 Deg F
Intake Air Temperature 50 Deg C 122,0 Deg F
Bank 1 Sensor 1 0,675 V
Short Term Fuel Trim 1,56 % Rich (+)
Bank 1 Sensor 2 0,000 V
Bank 2 Sensor 1 0,790 V
Short Term Fuel Trim 3,91 % Lean (-)
Bank 1 Sensor 2 0,000 V
Może warto by było stworzyć informacje co oznaczają poszczególne parametry i jakie wartości są prawodłowe.
Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.
: 2010-09-21, 08:11
autor: Rad-T
Long Term Fuel Trim Bank 1 1,56 % Rich (+)
Long Term Fuel Trim Bank 2 20,31 % Rich (+)
rzeczywiście masz bardzo dużą różnicę wskazania pomiędzy dwoma sondami. A patrzyłeś na wykres sond czy układa się w idealną sinusoidę ? czy może też jedna z sond daje liniowy odczyt - to by świadczyło że jest coś z nią nie tak.
Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.
: 2010-09-21, 11:14
autor: LUKVSOP
Nie bardzo wiem jak zrobić sobie taki graf. Programik krórego używałem nie ma takiej opcji. Obserwacja short term pokazuje latanie góra dół takie raczej dynamiczne z minusa na plus i odwrotnie. Tym bardziej moje zdziwienie na tą różnice w long term.
Pierwsze co dokładnie oznacza "long term"? Próbowałem po anglojęzycznych forach ale padłem

.
Wczoraj pojechałem z kompem na podłodze i jest jeszcze taka mała obserwacja. Parametr "long term" zdecydowanie poleciał jak auto dostało troszeczke w palnik na prostej tak cirka 5000 - 6000 obr/min. Ale i tak byłu różnice między czujkami.
Poprostu idzie dostać głupa.

Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.
: 2010-09-23, 19:23
autor: karol449
z tego co widac po parametrach to stoi jedna z sond lambda wiec ja bym sprawdzil to na poczatek Bank 1 Sensor 2 0,000 V
Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.
: 2010-09-24, 07:00
autor: Kuniarz
Tak z innej beczki - ile dałeś za kabelek i gdzie ? Jakiego oprogramowania używasz ?
Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.
: 2010-09-24, 07:18
autor: starwind
Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.
: 2010-09-24, 07:43
autor: LUKVSOP
Tak z innej beczki - ile dałeś za kabelek i gdzie ? Jakiego oprogramowania używasz ?
Kabelek (ELM 327) kupiłem na allegro za 67 PLN + wysyłka
http://allegro.pl/elm-327-diagnostyka-o ... 25936.html
Z kabelkiem dostałe troche róznego softu, darmowego i nie tylko. Jedyne z czym się chwile mocowałem to sterowniki do widows7, których nie ma na płytce.
Najczęściej używam EasyOBD II, bo niewymaga instalacji. Generalnie darmowy soft, lub dema mają poobcinane możliwości robienia grafów, trendów lub logowania wyników w jakimś okresie czasu, co przykładowo utrudnia ocene sond lambda i robienie testów w czasie jazy autem.
Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.
: 2010-09-24, 07:53
autor: LUKVSOP
z tego co widac po parametrach to stoi jedna z sond lambda wiec ja bym sprawdzil to na poczatek Bank 1 Sensor 2 0,000 V
Właśnie się zastanawiałem nad tym bo oba sensory drugie w obu bankach stoją nieruchomo. (Ile lambd ma ex2?). Jak rozumiem to powinny być sądy za katalizatorem do sprawdzenia skuteczności oczyszczania. Tylko czemu wpływa to na jeden bank ?
Wczoraj posiedziałem trochę koło autka (próbowałem słuchać rozrządu) i namierzyłem jeden objaw dodatkowy, czyli świst (wywalenie lub zaciągnięcie powietrza pod ciśnieniem) przy dodaniu gazu z wolnych obrotów. Zastanawiam się czy to nie uszczelka pod kolektorem dolotowym. Mogła by wpływać na wyniki jednego sensora

. Zwłaszcza że wywala mi błąd za ubogiej mieszanki, a korekta jest na +20%
Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.
: 2010-09-24, 08:11
autor: Rad-T
mogłaby

Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.
: 2016-09-12, 21:49
autor: karolb863
cześć,
czy ktoś wie co oznacza błąd c227f ?
jakoś słabo mi idzie dzisiaj szukanie,nic się nie dzieje,oprócz tego że dzisiaj po przejechaniu 50km w korkach i raczej wysokiej temp zewnętrznej,samochód rozgrzał się do czerwoności i dwa razy poczułem lekki poślizg między 1 a 2,sprawdziłem poziom płynu w skrzyni i był jakieś 1,5-2 cm powyżej górnej kreski-tej która oznacza max przy rozgrzanej skrzyni,czyli dużo za dużo,odciągnąłem 350ml i skrzynia pracuje elegancko,poziom wrócił do normy.
Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.
: 2016-09-12, 21:59
autor: Kamyk.
Niezidentyfikowany błąd układu ABS/ bład komunikacji. Jeśli nie ma innych błędów ten możesz olać. Mógł powstać np. Gdy jakaś ramka danych od układu ABS zaginęła i suma kontrolna się nie zgadzała.
Re: OBD 2 - Interpretacja odczytów.
: 2016-09-12, 22:42
autor: karolb863
no to pewnie ramka zaginęła,ale później się odnalazla i jest ok.
dzięki