Strona 1 z 1

samoregulator szczęk jak wyregulować?

: 2010-09-27, 14:47
autor: desmo
Witam
ostatnio zrobiłem kompletna naprawę, wymianę hamulcy tylnych w ex1. I mam pytanie jak wyregulowac samoregulator wstępnie i jaka jest zasada tej regulacji?
Odnoszę wrażenie że prawy bęben jest bardziej gorący niz lewy.

Re: samoregulator szczęk jak wyregulować?

: 2010-09-27, 20:13
autor: RAFBOR
Ja jak robiłem to regulowałem raczej na oko. Po prostu, wykręciłem tak, żeby bęben trudno wchodził, a póxniej podkręciłem jeszcze ze dwa razy przez otwór regulacyjny, ten spod samochodu. Później zachamowałem kilka razy ostro do tyłu i jakoś gra.
Ja bym na twoim miejscu się nie przejmował za bardzo. W najgorszym wypadku szczęki sie trochę podetrą i przestaną sie grzać :)

Re: samoregulator szczęk jak wyregulować?

: 2010-09-27, 20:22
autor: karol449
Normalnie samoleguratory powinny same wyregulowac luz jesli sa sprawne ja tez ostatnio wymienialem szczeki i u mnie jest lalka przy montazy skrecilem je do konca zalozylem beben nadepnalem kilka razy na hamulec i wyregulowalo sie samo teraz przy wdepnieciu hamulca postojowego w trakcie jazdy dym leci z tylnych opon

Re: samoregulator szczęk jak wyregulować?

: 2010-09-28, 20:46
autor: desmo
Rafbor, dlaczego trzeba zahamowac do tyłu co to powoduje?
I jeszcze jedno w zestawie sa szczeki że jedna jest grubsza od drugiej. Zakładamy grubsza z tyłu czy z przodu do jazdy?
Przy demontażu starych widać było że te grubsze sa te tylne.

Re: samoregulator szczęk jak wyregulować?

: 2010-09-30, 11:56
autor: desmo
Grzanie sie bębna było spowodowane tym ze linka od ręcznego nie odbiła do końca. Ale teraz nie wiem jak zrobic by był hamulec taki nie wpadający za bardzo wcześniej był po lekkim przyciśnięciu. Wyregulować samoregulatory?

Re: samoregulator szczęk jak wyregulować?

: 2010-09-30, 18:37
autor: RAFBOR
Rafbor, dlaczego trzeba zahamowac do tyłu co to powoduje?
Gdzieś czytałem, że tak nakszybciej się ustawiają samoregulatory.