Gaśnie po wbiciu D lub R
: 2010-10-14, 15:51
Witam.
Nie mogę się uporać z dość denerwującą przypadłością mojego EXII. Dzieje się to tylko na letnim silniku (wskazówka temp. na wysokości pierwszej białej kreski). Po włączeniu D lub R (na N i P nie ma problemu) spadają obroty do tego stopnia, że przeważnie zgaśnie (na 95Pb i na LPG). Przy zimnym lub po rozgrzaniu się silnika problem znika. Wymieniłem uszczelki kolektora ssącego górne i dolne w poniedziałek ale nic się nie zmieniło. Przy okazji wszystko dokładnie wyczyściłem (EGR, krokowy, przepustnice itp.). Bez zmian.
Do tego miałem nadzieje, że zacznie mniej palić bo ostatnimi czasy spalanie wskoczyło mi do 24,5l/100km ale się rozczarowałem bo nic się nie zmieniło (na trasie praktycznie z 22l nie schodzi, a w czerwcu jeszcze palił mi w trasie 15l/100km). Zdaję sobie sprawę, że auto urosło o 2" i ma większe opony ale żeby w trasie palił ponad 5l więcej?!?!
Macie może jakieś pomysły?
Nie mogę się uporać z dość denerwującą przypadłością mojego EXII. Dzieje się to tylko na letnim silniku (wskazówka temp. na wysokości pierwszej białej kreski). Po włączeniu D lub R (na N i P nie ma problemu) spadają obroty do tego stopnia, że przeważnie zgaśnie (na 95Pb i na LPG). Przy zimnym lub po rozgrzaniu się silnika problem znika. Wymieniłem uszczelki kolektora ssącego górne i dolne w poniedziałek ale nic się nie zmieniło. Przy okazji wszystko dokładnie wyczyściłem (EGR, krokowy, przepustnice itp.). Bez zmian.
Do tego miałem nadzieje, że zacznie mniej palić bo ostatnimi czasy spalanie wskoczyło mi do 24,5l/100km ale się rozczarowałem bo nic się nie zmieniło (na trasie praktycznie z 22l nie schodzi, a w czerwcu jeszcze palił mi w trasie 15l/100km). Zdaję sobie sprawę, że auto urosło o 2" i ma większe opony ale żeby w trasie palił ponad 5l więcej?!?!
Macie może jakieś pomysły?