Geometria kół przednich a lift
: 2010-10-22, 21:04
Witam,
Ostatnio po wymianie opon pojechałem na sprawdzenie zbieżności/geometrii.
Diagnosta powiedział że mam kąty kół przednich w górnej granicy ustawione maksymalnie i zapytał się czy tak zostawić, odpowiedziałem że tak. Diagnosta stwierdził że ustawienie jakiem mam /-\ daje większą stabilność podczas jazdy. Auto mam lekko podniesione - nie wiem ile.
No i teraz pytanie czy tak pozostawić czy zmienić te ustawienia normalne? Czy poprzez takie ustawienia nie zniszczę szybciej opon?
Po przejechaniu około 600 km pojawiło mi się lekkie buczenie (buczało mi mocno na starych oponach) a przy prędkości około 120km/h czasem auto dostaje delikatnych wibracji. koła dziś ściągnięte celem sprawdzenia wyważenia - wszystko ok, tylko człowiek od wymiany opon powiedział że koła leciutko "biją" i faktycznie widać małe zdeformowanie ale dla tego rozmiaru to norma. BFG AT 255/70/16, felgi niby proste.
Piasty miałem wymienione ale jedna coś szwankuje - padł chyba czujnik ABS (mrugał, wł/wył) i zał ABS na jedno koło przednie na suchym asfalcie, może popsuła się piasta i dlatego słychać buczenie.
Amortyzatory nie są w najlepszej kondycji - nadają są słabe ale nie całkowicie padnięte na poziomie 50-60%.
Proszę o sugestie.
Pozdrawiam
Ostatnio po wymianie opon pojechałem na sprawdzenie zbieżności/geometrii.
Diagnosta powiedział że mam kąty kół przednich w górnej granicy ustawione maksymalnie i zapytał się czy tak zostawić, odpowiedziałem że tak. Diagnosta stwierdził że ustawienie jakiem mam /-\ daje większą stabilność podczas jazdy. Auto mam lekko podniesione - nie wiem ile.
No i teraz pytanie czy tak pozostawić czy zmienić te ustawienia normalne? Czy poprzez takie ustawienia nie zniszczę szybciej opon?
Po przejechaniu około 600 km pojawiło mi się lekkie buczenie (buczało mi mocno na starych oponach) a przy prędkości około 120km/h czasem auto dostaje delikatnych wibracji. koła dziś ściągnięte celem sprawdzenia wyważenia - wszystko ok, tylko człowiek od wymiany opon powiedział że koła leciutko "biją" i faktycznie widać małe zdeformowanie ale dla tego rozmiaru to norma. BFG AT 255/70/16, felgi niby proste.
Piasty miałem wymienione ale jedna coś szwankuje - padł chyba czujnik ABS (mrugał, wł/wył) i zał ABS na jedno koło przednie na suchym asfalcie, może popsuła się piasta i dlatego słychać buczenie.
Amortyzatory nie są w najlepszej kondycji - nadają są słabe ale nie całkowicie padnięte na poziomie 50-60%.
Proszę o sugestie.
Pozdrawiam