Strona 1 z 1

walka z EGR em ciąg dalszy

: 2010-10-22, 23:58
autor: nicram
Witam ponawiam temat EGRu który pojawia się tak co dziesiąty wątek :)
Wiele już czytałem o EGR i już mam dosyć czyli chodzi mi o palenie sie checka , wykasowanie go kompem czy rozłączenie akumulatora nic nie daje i tak się zapala po jakimś czasie wiec postanowiłem podziałać jak radzicie na forum
Wymiana przewodów, wymiana świec , wyczyszczenie EGR w benzynie ,sprawdzenie sterownika nic nie dało i tak zapalił się ŻÓŁTEK jedynie nie wymieniałem uszczelek na kolektorze wdechu i wydechu ( zostawię to na koniec) bo wyglądają OK i nie ma żadnych przedmuchów
Dzisiaj postanowiłem pójść na całość czyli zaślepić EGR i lipa po jakimś czasie się zapalił CHECK a co zauważyłem był lekki spadek mocy po zaślepieniu (jednak sam nie wiem czy był spadek mocy bo się oczytałem na forum że jest więc i mi może się wydawało )
Jednak zaślepiając EGR nie zrobiłem zaślepienia rurek i i oszukania DPFE (sterownika) robiąc rurkę w kształcie U na sterowniku

SEDNO mojego pytania

Czy jak oszukam sterownik DPFE i zaślepię EGR i nie będzie już się świecił CHECK czy to jakoś wpłynie na spalanie i działanie silnika bo o ekologi nie mówię (segreguję śmieci więc to wystarczy:))
Czy już ktoś to robił w swoim EX i eksploatuje takie rozwiązanie

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

: 2010-10-25, 09:13
autor: BliG
To ja bym radził wymienić uszczelki kolektora dolotowego... jak masz stare to stwardniały i dostaje lewe powietrze i dlatego masz błędy.

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

: 2010-10-25, 18:41
autor: karol449
A skad wiesz ze to w EGR tkwi problem zapalajacego sie cheka a nie gdzie indziej , jakie kody bledow wyskoczyly

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

: 2010-10-26, 23:08
autor: nicram
A skad wiesz ze to w EGR tkwi problem zapalajacego sie cheka a nie gdzie indziej , jakie kody bledow wyskoczyly
Problem jest na pewno EGR bo byłem już u dwóch mechaników i podłączali pod komputer i wyszło to samo czyli EGR a numerów błędów nie spisałem
To ja bym radził wymienić uszczelki kolektora dolotowego... jak masz stare to stwardniały i dostaje lewe powietrze i dlatego masz błędy.
To ja wiem jednak myślę że to może być ostateczność Bo EGR to tak zwana zbędna część silnika więc jak na razie szukam jakiegoś wyjścia

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

: 2010-11-05, 11:38
autor: sebjus
Co prawda nie znam Explorerów, ale znam się na osobówkach...
Napisz Kolego czy do EGR dochodzi elektryczna wtyczka, jak tak to na ile jest przewodów, jak nie to będzie wężyk podciśnieniowy. Jak masz możliwość to zrób zdjęcie i podeślij.

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

: 2010-11-05, 13:17
autor: mastan
A może taki układ :

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

: 2010-11-05, 13:23
autor: sebjus
Doskonale "mastan".
Żeby niepotrzebnie się nie rozczulać. Jestem niemal przekonany że zawór jest do wymiany i rzadne zaślepiania itp nie wchodzą w grę. Najprawdopodobniej jest on elektrycznie uszkodzony i sterownik "wiedząc" że nie może go wysterować zgłasza problem przez włączenie checka.

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

: 2010-11-05, 20:45
autor: pery
w ex II z tego co pamiętam jest podciśnieniowy. a check pali się prawdopodobnie z powodu uszkodzonego czujnika ciśnienia EGR czy jak to sie tam nazywa takie czarny czujnik z dwoma wężykami. zostawiając weżyki na swoich miejscach check nie będzie się palil przy zaślepionym EGR... no chyba że uszkodzony jest sam czujnik.

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

: 2010-11-05, 22:54
autor: nicram
Co prawda nie znam Explorerów, ale znam się na osobówkach...
Napisz Kolego czy do EGR dochodzi elektryczna wtyczka.
zawór jest mechaniczny podłączony jest jedynie jednym przewodem podciśnieniowym (przewó cały) a resztą steruje sterownik EGR(DPFE)
jednak co zauważyłem ostatnio mój zawór jest prawie cały czas otwarty (kiedy go czyściłem ) wiec chyba coś nie tak jednak może sie mylę 8-)

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

: 2010-11-11, 17:59
autor: nicram
Bardzo proszę użytkowników OHV o napisanie jakie maja numery seryjne na EGRze ponieważ szukam na allegro od mondeo po 93r w górę i od EXow i mi numery sie nie zgadzaja z moimi moze w tym tkwi problem

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

: 2010-11-11, 18:21
autor: karol449
93BB-9J460AA

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

: 2010-11-11, 20:24
autor: nicram
u mnie jest
F37E-9D475-C2A na górnej pokrywie
a na bocznej F57E-9D460-A2D B86 i nie mogę znaleźć EGRu z tymi symbolami
Już sam zgłupiałem :(

Re: walka z EGR em ciąg dalszy

: 2010-11-11, 22:00
autor: kamura
u mnie jest
F37E-9D475-C2A na górnej pokrywie
a na bocznej F57E-9D460-A2D B86 i nie mogę znaleźć EGRu z tymi symbolami
Już sam zgłupiałem :(

Mam dokładnie takie same oznaczenia zaworu.i też chyba jest padnięty....niestety