Strona 1 z 1
Filtr paliwa czy koniec pompy?
: 2010-11-08, 09:40
autor: NeXusPK
Witam forumowiczów!
Od chwili kupna swojego Exa mam problem (najprawdopodobniej) uszkodzonej pompy paliwowej. Idzie zima więc stwierdziłem, że sprawę zamykam i ją wymieniam. Pompa do 5.0L PODOBNO jest inna niż do v6 zacząłem się za takową rozglądać, ale znajomy wrzucił mi inny pomysł - skończony filtr paliwa. I stąd moje pytanie - czy uszkodzona pompa paliwowa powinna na kompie wyrzucić błąd, czy nie??? I co radzicie - najpierw sie filtrowi przyjrzeć, czy od razu 800 PLN w pompę i wymianę?
P.S.
Objaw: czasami zapala idealnie od pierwszego zakręcenia, innym razem "piłowanko"; czasami na benzynce szarpnie w czasie jazdy ale tylko gdy pedał idzie intensywniej w podłogę.
Temat pompy podniósł warsztat w Wawie na Łopuszańskiej gdy byłem u nich z szarpaniem samochodu przy przyspieszaniu i po paru godzinach stwierdzili, że pompa zdycha i dlatego szarpie. Jednak później okazało się, że na 8 garnku był lekko zsuniety przewód ze świecy i uciekałą iskra. Stąd także nie do końca ufam warsztatowej diagnozie.
PZDR
Re: Filtr paliwa czy koniec pompy?
: 2010-11-08, 09:51
autor: Rad-T
Wymień filtr bo to groszowa sprawa, a na pewno nie zaszkodzi - tym bardziej, że nie wiesz kiedy był wymieniany.
Pompkę możesz sprawdzić mierząc ciśnienie na listwie paliwowej - wtedy będziesz miał pogląd jak pracuje pompka - czy jest w stanie dać ciśnienie odpowiednie.
Re: Filtr paliwa czy koniec pompy?
: 2010-11-08, 09:54
autor: NeXusPK
Wymień filtr bo to groszowa sprawa, a na pewno nie zaszkodzi - tym bardziej, że nie wiesz kiedy był wymieniany.
Pompkę możesz sprawdzić mierząc ciśnienie na listwie paliwowej - wtedy będziesz miał pogląd jak pracuje pompka - czy jest w stanie dać ciśnienie odpowiednie.
Oki - od taego zacznę w taki razie. Ale mam pytanie - jak sie spotkamy to udzielisz kilku wskazówek jak cisnienie w listwie sprawdzic, bo ja niekumaty jestem?
Re: Filtr paliwa czy koniec pompy?
: 2010-11-08, 09:56
autor: Rad-T
hmm mam nadzieję że w V8 też jest zaworek do sprawdzania jak w naszych V6

Re: Filtr paliwa czy koniec pompy?
: 2010-11-08, 10:00
autor: NeXusPK
hmm mam nadzieję że w V8 też jest zaworek do sprawdzania jak w naszych V6

Nie mam zielonego pojęcia - gdzie ten zaworek w v6 jest to popatrzę u siebie?
I zapytam jeszcze raz - czy uszkodzenie p. paliwa wyskoczy na kompie diagnostycznym? Mam interfejs i oprogramowanie to moge ew. sprawdzić.
Re: Filtr paliwa czy koniec pompy?
: 2010-11-08, 10:03
autor: Rad-T
może ale nie musi - u mnie błąd pompy wyszedł dopiero jak padła całkiem, a wcześniej nie dawała żadnych oznak na kompie.
Re: Filtr paliwa czy koniec pompy?
: 2010-11-08, 10:26
autor: NeXusPK
A gdzie filtr paliwa w Exie siedzi? Pytam, bo wpadłbym do kuzyna do warsztatu na wymianę ale on specjalista od europejczykówi i czy nie bedzie miał kłopotu z jego lokalizacją ?
Re: Filtr paliwa czy koniec pompy?
: 2010-11-08, 10:44
autor: Adrian
Z lewej strony na wysokości korowcy przy ramie od jej wewnętrznej strony ...
Re: Filtr paliwa czy koniec pompy?
: 2010-12-04, 10:34
autor: NeXusPK
Witam Kolegów!
Odświeżam temat chwilami ciężkiego odpalania mojego Exa. Po "forumowych rozmowach" oraz wymianie filtra paliwa zdecydowałem się na wymianę pompy paliwa. Ale... przy problemie z odpaleniem i nieszczęsnym kilkunastosekundowym mieleniu silnikiem zwróciłem uwagę, że w samochodzie MOCNO czuć benzynę. To znaczy, że silnik jednak dostaje paliwo a brak szybkiego odpału spowodowany jest pewnie czymś innym. Ponadto ten problem z odpałem jest - jak pisałem wcześniej - średnio w 3 przypadkach na 10 odpaleń. Jak sądzicie, czy zapach benzyny przy mieleniu znaczy, że pompa podaje paliwo a przyczyna jest gdzieś indziej???
PZDR
Re: Filtr paliwa czy koniec pompy?
: 2010-12-04, 10:42
autor: kszesz
Nie powinno być czuć benzyny nawet jak nie zapala, musi być gdzieś nieszczelność.
Re: Filtr paliwa czy koniec pompy?
: 2010-12-04, 10:58
autor: NeXusPK
Ok rozumiem ale pytam: zapach beznyny = pompa podaje paliwo a brak zapłonu spowodowany jest inną przyczyną
Re: Filtr paliwa czy koniec pompy?
: 2010-12-04, 13:54
autor: megabit13
NeXusPK, Prosty test tak jak u mnie przełączasz na PB jeździsz jak zgasisz czekasz chwilkę i odpalasz i tak kilka razy najlepiej w miejskim trybie jak pompa będzie szwankować to ex będzie odpalał z bólami a jak wszystko jest ok to będzie zapalał jak złoto no niestety to wina LPG i dużej pojemności w naszych autkach niema zaworków zwrotnych i jak śmigasz na LPG to paliwo odpływa do zbiornika i po zgaszeniu musi pokonać spora drogę by normalnie zapalić i do tego musi być go dużo

. Możesz tez jak zgasisz na gazie kilka razy go napompować tzn przekręcasz stacyjkę i czekasz aż ucichnie pompa tak z 3-4 razy po tym zapali bez problemu zapach paliwa może być bo silnik po mocnym kręceniu przyleje się troszkę aczkolwiek u mnie to nie występuje.
Na marginesie mam już cd w poniedziałek ci wyślę

Re: Filtr paliwa czy koniec pompy?
: 2010-12-04, 15:48
autor: NeXusPK
Dzięki megabit za cd.
U mnie po nocce z reguły zapala od pierwszego kopa a właśnie kłopoty pojawiają się jak kilka razy muszę zapalać po krótkich/średnich postojach. Ja mam zawsze benzynki w aucie tak jakoś niewiele - zawsze po 6-10 litrów (low fuel na kompie

) więc dotankuję i popatrzę. A co do zapachu benzyny: jak zapala od pierwszego to oczywiście nie czuć ale przy 5-6 cio sekundowym kręceniu to tak. Zresztą jak kręcę dłużej (a z reguły wtedy silnik już ciepławy jest bo po jeździe) to w trakcie przełącza mi się na gaz (słysze w butli elektrozawór) i już pewnie na nim zapala.