Strona 1 z 2

problem z imobilizer i centralnym

: 2010-12-06, 22:30
autor: m_w24
Drodzy Exploroywicze... mam problem z imobilizerem i centralnym. otóż zatrzymałem się na stacji wyłączłem samochód ze stacyjki, wysiadłem i chciałem zamknąć samochód z pilota, i tu powstał problem pilot działa a centralny( dodam że centralny działa z przycisku na drzwiach) nie chciał się zamknąć, wsiadłem do samochodu przekręciłem stacyjkę i samochód nie chciał odpalić... nawet nie mrygała kontrolka od imobilizera... próbowałem przez zdjęcie klem z akumulatora też nie pomogło... :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
Czu ktoś się już spotkał z takim problemem, co może być przyczyną... jaki może być koszt naprawy tego, czy ktoś z Łodzi ma może jakiegoś dobrego i oczywiście nie drogiego elektryka, którego mógłby polecić, tzn, czy mógłby taki elektryk podjechać i zerknąć... POMÓŻCIE, autko pomaga mi w dojeździe do pracy poza łódź

Re: problem z imobilizer i centralnym

: 2010-12-07, 20:27
autor: RAFBOR
Jedż do Wajca, kontakt masz na banerze "4x4" On robi exy. U mnie jak tak było jak u ciebie to skończyło się na wycięciu immo i sterownika centralnego z pilota. Winne było zwarcie na wiązce, które spaliło sterownik pilota i zablokowało immo. Objawy były identyczne. Brak reakcji na pilota i odciecie zapłonu.

Re: problem z imobilizer i centralnym

: 2010-12-07, 21:22
autor: m_w24
dzięki za info... powiedz mi jaki poniosłeś koszt takiej operacji?? muszę wiedzieć ile muszę przygotować kasy...

Re: problem z imobilizer i centralnym

: 2010-12-07, 21:24
autor: RAFBOR
To zalezy u kogo, co poszło i jak szybko znajdą przyczynę, ale tragedii nie powinno być. Ja miałem niskie koszty bo wywaliłem w ogóle immo i autoalarm. Gadaj z Wajcem

immobilizer

: 2010-12-07, 21:41
autor: Matrixx79
Witam koledzy słuchajcie ja miałem taki sam problem poprostu ani drzwi ani odpalić a pilot sprawny.Okazało sie że z tyłu w bagażniku po lewej w schowku jest immo cała puszka po rozkreceniu okazało sie ze dioda była spalona wymieniłem i odrazu nie chciał odpalić ale po wyłączeniu czyli zresetowaniu 5 min. poprzez główny wyłącznik który znajduje sie po prawej stronie pod nogami pasażeraz przodu.
[shadow=red][/shadow]J
Ja z chęcią bym też go chciał odłączyć całkowicie.

Re: problem z imobilizer i centralnym

: 2010-12-20, 20:22
autor: m_w24
pomóżcie z tym immo czy ktoś wie jak obejść to...?? co zrobić aby odłączyć to badziewie, niestety Panowie z poleconego warsztatu nie potrafią sobie z tym poradzić...!!! :cry: może są gdzieś schematy tych immo...?? proszę o pomoc bo na święta zostanę bez środka transportu :cry: :-( :-( :-( :-( :-( :-(

Problem z odpaleniem

: 2011-09-17, 17:59
autor: oryel
jak zaprogramować lub całkowicie usunąć immo w ford ex 4 l V 6 96 r
pomocy

Re: problem z imobilizer i centralnym

: 2011-09-17, 20:29
autor: explorer_u2
miałem ten sam problem , sterownik wyjety z bagażnika odpięty na wiązce ( ta mniejsza wtyczka ) on steruje też przekaźnikiem jednym z tych pod kierownicą . Konieczne jest zrobienie obejścia ( zwora - solidny kawał kabla ) co będzie podawała + na reszte instalacji - widać na zdjęciu .
U mnie wszystko działa jak należy po tej operacji .
Zamontowałem zwykły sterownik centralnego i wlutowałem w kable w bagażniku pod sterownik .

Re: problem z imobilizer i centralnym

: 2011-11-03, 16:35
autor: aleniz
Witam. No i mnie spotkało coś podobnego godzinę temu.
Auto stoi na ulicy,nie mogę go odpalić,akumulator jest nowy,to na pewno nie to bo wszystko inne działa(radio,światła,alarm),z resztą dźwięk jest inny,bo przy kręceniu kluczykiem oprócz tego tik tik tik mruga kontrolka THEFT. 10 minut przedtem mój synek siedział na przednim siedzeniu,jest możliwość,żeby coś nagrzebał? Bieg jest na P,ja jestem już przerażona,że kabelki się upaliły,mam najgorsze wizje. Co ja mam robić. Zaznaczę,że chwilami nie mogłam kluczyka wyjąć ze stacyjki.

Re: problem z imobilizer i centralnym

: 2011-11-03, 19:44
autor: Albański Góral
Na szybko: po pierwsze poruszaj kluczykiem ostro, mi raz sie zablokowało ,ewentualnie uzyj drugiego- niby banał a sam kląłem godzinę.(tez go nie mogłem wyjąc czasami)
pod kierownica jest przycisk zerknij czy potomek nie przełaczył nic.
i ostatnie co mi przychodzi do głowy odłacz akumulator na 15 minut.

Re: problem z imobilizer i centralnym

: 2011-11-05, 21:07
autor: Hubi
na szybko co znalazłem w necie:

niektóre explorery mają w kolumnie kierowniczej transponder immobilizera
Jeśli jest to fabryczny alarm Forda można włożyć kluczyk w drzwi, przekręcić w lewo i następnie w prawo aby go rozbroić i zresetować.

Jeśli trnasponder uległ awarii możesz

fabryczny alarm -
zlokalizować zielono-fioletowy kabel

dalej jest opis, którego nie jestem w stanie poprawnie przetłumaczyć
a wygląda na dość istotny fragment, dotyczący całkowitego wyłączenia alarmu (być może całkowitej jego destrukcji ;) )

Once Located, splice into this wire with
a simular guage wire, and put it to
a solid chassis ground. This terminates
the alarm functions entirely.

==============================

z braku czasu wrzucam oryginalny tekst, może ktoś to ładnie przetłumaczy

Some of this year's Explorers have
a transponer imobilizer in the ignition
column. If you lost programing on that,
go back to ford to have them reset and
reprogram the key to match the reader
in the ignition.

But if it's the Ford factory alarm
normally, you would insert the key in
the drivers door, turn left, then right
to disarm and reset it. If yours is malfunctioning,
you can disable it for good by doing the following:

The FACTORY ALARM DISARM WIRE IS
dk. green/purple |-|driver's kick panel.

Once Located, splice into this wire with
a simular guage wire, and put it to
a solid chassis ground. This terminates
the alarm functions entirely.

However, at this point, this car would be exceedingly
easy to steel, so I suggest you get an aftermarket
alarm system to protect it from here on in.

Now on the off chance this is an after market
car alarm,

try this.
Put the key in the ignition, and turn forward
all the way just before cranking. Then within
5 seconds, locate, press and hold in the
valet/overide button, found under the
dash area, (push button, spring loaded)
until the installed LED (the blinking light)
in your dash area goes on solid,
and the siren chirps once.

(Your valet switch might be the toggle
(on/off) type. in this case, key on,
flip switch in opposite direction,
then turn the key off.)

This should reset the alarm, and reset
the grounded relay on the starter wire,
allowing you to start the engine.

============================================

gdzieś wyczytałem też, że powodem może być, że transponder nie rozpoznaje oryginalnego kluczyka i może wystarczyć skorzystanie z zapasowego.

Re: problem z imobilizer i centralnym

: 2011-11-06, 14:16
autor: Regan
Witam, ja co prawda nie mam tego problemu ale mam inny-posiadam tylko jeden klucz i pilot co powoduje konieczność nabycia drugiego pilota (w ASO nieosiągalne) bądź wycięcie/usunięcie/eliminacja centralnego i immo. A więc w ASO Forda w Chorzowie kosztuje ten zabieg 150 zł, już się umówiłem na poniedziałek na tę operację bo ostatnio umarła mi bateria w pilocie i miałem pieszą wycieczkę do domu:))

Pozdrawiam

Re: problem z imobilizer i centralnym

: 2011-11-06, 16:16
autor: aleniz
Jeśli jest to fabryczny alarm Forda można włożyć kluczyk w drzwi, przekręcić w lewo i następnie w prawo aby go rozbroić i zresetować.



Zrobiłam to ale nieświadomie a z konieczności,żeby dostać się do auta,ponieważ pilotem nie mogłam otworzyć auta. Dla spokoju wyjęłam też aku i podpięłam go pod prostownik na noc.
Nie wiem co pomogło ale Explo jeździ.

Takie dziwne pytanie mam,czy jeśli to było aku to czy możliwe jest to,ze nie odpali on na kablach od innego auta?

Re: problem z imobilizer i centralnym

: 2011-11-06, 16:27
autor: starwind
odpali :)

Re: problem z imobilizer i centralnym

: 2011-11-06, 17:31
autor: MirEx68
Jeżeli imo- nie odpali, jak aku- odpali.