Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
marcin123
Posty: 46
Rejestracja: 2010-11-29, 21:41
Lokalizacja: luboń k/poznania

Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-12, 13:58

witam,
kolejny dziwny problem, kilka dni temu po nocy , mój explorer nie chciał odpalić ani na benzynie ani na lpg, postał kilka godzin i odpalił teraz ma zdecydowanie większe obroty na postoju, a na lpg strasznie częcie silnik tak jakby nie palił na wszystkie gary, pod podłogą wydobywa się dziwne syczeni tak jakby gdzieś leciało powietrze. Wentylator chłodnicy włącza się odrazu nawet na bardzo zimnym silniku. CO to może być?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-12, 14:22

wentylator (wisko) zawsze włącza się przy odpalaniu auta przy zimnym silniku. Potem dopiero elektromagnes odłącza go.
Kręcił rozrusznikiem czy w ogóle żadnych oznak ?
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

marcin123
Posty: 46
Rejestracja: 2010-11-29, 21:41
Lokalizacja: luboń k/poznania

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-12, 15:05

Kręcił rozrusznikiem jak głupi a silnik nawet nie zakaszlał, jeszcze jedno jak chodzi na lpg tak nierówno to strasznie czuć gazem, próbuje zlokalizować czy gzieś leci, może łapie gdzieś powietrze?
Po jakim czasie wentylator powinien stanąć, ja mam wrażenie że kręci się zawsze.?
Od zawsze mam też problem z dogrzaniem silnika a ogrzewanie w samochodzie też raczej kiepsko.
Ostatnio zmieniony 2011-01-12, 17:34 przez marcin123, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MCX
Posty: 693
Rejestracja: 2007-12-22, 22:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-12, 15:12

Popatrz na zawór Erg i przewody posprawdzaj wchodzące do niego bo jak pęknięty przewód to może nie równo pracować silnik i może być czuć gazem a i syczy na pewno .

A może gdzieś się przewody od gazu wypięły z reduktora z wtrysków ?
Ostatnio zmieniony 2011-01-12, 15:38 przez MCX, łącznie zmieniany 1 raz.
ford explorer 98r.
Flowmaster 44 !!!
Swap engine for mustang 2010 r.
Bądź takim ojcem, żeby największą karą dla Twojego dziecka było to, że wrócisz później do domu !!!

marcin123
Posty: 46
Rejestracja: 2010-11-29, 21:41
Lokalizacja: luboń k/poznania

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-12, 17:39

,a obroty ponad 1000 na wolnym czym mogą być spowodowane?

Awatar użytkownika
MCX
Posty: 693
Rejestracja: 2007-12-22, 22:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-12, 19:06

Ja bym zaczął od poczyszczenia krokowca i przepustnicy , a przy okazji można błędy sprawdzić czy coś ie wyrzuciło , i sprawdź filtr powietrza .
ford explorer 98r.
Flowmaster 44 !!!
Swap engine for mustang 2010 r.
Bądź takim ojcem, żeby największą karą dla Twojego dziecka było to, że wrócisz później do domu !!!

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-12, 20:33

Wisko musisz przyobserwować, tak jak pisał Radek na początku każde sprawne wisko zapina się i kręci jak głupie, ale to dosłownie chwilę i przestaje. jeżeli ty masz wrażenie że cały czas sie kręci (tłumaczyło by to niedogrzanie silnika) to może masz spiete na stałe.... jest to prowizoryczna naprawa jak się już nie załancza.
Wtedy najpepiej kupić używkę sprawną. koszty nie zabijają.
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
viwaldi
Posty: 280
Rejestracja: 2008-08-26, 10:11
Lokalizacja: Poznań

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-13, 09:04

No niezły zbieg okoliczności :)

Kiedy dokładnie to było?
Ale do żeczy w niedzielę około 13.00 chcemy jechać na orkiestrę a to ku.... nie dopala, kręci ale ani na chwilę nie drgnie :(

Sprawdzona jedna siweca - działa, gaz jest ok , próba startu na starterze i NIC .... dopiero po wymianie 2 kabli na stare z piwnicy ( suche ) auto zaczeło chodzić na poczatku koślawie ale po około 0,5h juz normalnie :(

Co mogło być przyczyną WILGOTNOŚĆ i GÓW..... PRZewody. wigotność w ten dzień była prawie max na higrometrze.

Teraz pytanie jakie przewody kupić :)
Czasami najprostrze rozwiązania są prawidłowe :)
Dodge Durango 4,7 '05 LPG
Mercedes-Benz W126 420SEL '87 LPG

marcin123
Posty: 46
Rejestracja: 2010-11-29, 21:41
Lokalizacja: luboń k/poznania

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-13, 09:09

to było w sobotę 8 stycznia rano, też myśle że to wilgoć postał i wyschło, no ale obroty mam cały czas wysokie i na lpg bardzo nierówno pracuje

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-13, 10:25

syczenie pod spodem oraz nierówna praca silnika tak na gazie jak i na benie może być powodem zsunięcia się przewodu podciśnienia ze skrzyni biegów. Do tego niestety musisz podwinąć dywanik na tunelu, odkręcić pokrywę i sprawdzić. Nierówna praca silnika to zazwyczaj lewe powietrze - i najczęściej jest to wina zsuniętego przewodu podciśnienia gdzieś pod maską. Mogło do tego dojść przy wyłączaniu silnika lub jego odpalaniu na gazie. Silnik mógł lekko "pufnąć" powietrzem w kolektor a to spowodowało zsunięcie przewodu. Obstawiam przewód na skrzyni bo mówisz, że syczy pod spodem.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

marcin123
Posty: 46
Rejestracja: 2010-11-29, 21:41
Lokalizacja: luboń k/poznania

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-13, 11:19

na benie chodzi dobrze tylko obroty ok 1000 na wolnym biegu, na lpg strasznie nierówno właśnie nie moge zlokalizować żadnego przewodu, przy skrzyni niesprawdzałem niestety nie mam kanału żeby to sprawdzić
a o dostępie od strony kabiny nie wiedziałem dopiero się ucze obsługi mechanicznej mojego potwora
Ostatnio zmieniony 2011-01-13, 11:33 przez marcin123, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Valdi
Posty: 754
Rejestracja: 2009-12-17, 16:26
Lokalizacja: Glasgow

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-13, 11:23

U mnie też "syczy" już od dłuższego czasu, właśnie pod spodem. CZASAMI nie ciągle mam "wachania" obrotów- od 1000 do 400 a nawet 300(wtedy zaczyna się dławic). Jankes , wielkie dzięki za namiary bo już się martwiłem że mi jakąś uszczelkę "wywiało" :)

Ps. Czy podobne "efekty" syczenia może dawac pękniety przewód podciśnienia? Nie zsunięty a pękniety?
Był Exik II z '95r. 4,0+ LPG- teraz śmiga w Kwidzynie :((
Lincoln Continental (przejściówka) z '88r. 3,8 +LPG
Była też nasza "panna"- Nissan Almerka 1,4S z '96r... teraz jeżdzi w Iławie :((

Monika i Rafał
+48 505 964 924, +44 7706 549044

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-13, 11:36

przewód może być pęknięty. Jeszcze jedną oznaką tego, że przewód podciśnienia zsunął się z modulatora skrzyni jest brak zmiany biegów... samochód będzie jechał tylko na jedynce.

Jeśli syczy a skrzynia zmienia biegi to trzeba sprawdzić resztę przewodów podciśnienia.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

marcin123
Posty: 46
Rejestracja: 2010-11-29, 21:41
Lokalizacja: luboń k/poznania

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-13, 11:42

a czy ten przewód w całości jest gumowy czy może jest metalowy i czy mógł zsunąć się na wał lub inna ruchomą część? właśnie to mam wielkie dzięki
Ostatnio zmieniony 2011-01-13, 11:43 przez marcin123, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: Dziwne zachowanie silnika?

2011-01-13, 12:02

Przewód jest metalowy od góry silnika w dół do skrzyni... dopiero przy modulatorze jest kawałek przewodu gumowego.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Wróć do „WARSZTAT”