Strona 1 z 2

Tłumik końcowy

: 2011-01-12, 19:06
autor: MoC
Mam pytanie odnośnie EX III, jakie są wymogi wymiarowe, wejście/wyjście (średnica) tłumika? I czy aftermarketowe idzie jakoś zaprzęgnąć pod oryginalne zaczepy?

Re: Tłumik końcowy

: 2011-01-13, 00:39
autor: POL 44
Mam pytanie odnośnie EX III, jakie są wymogi wymiarowe, wejście/wyjście (średnica) tłumika? I czy aftermarketowe idzie jakoś zaprzęgnąć pod oryginalne zaczepy?
Witam.

Na wstępie odradzam wynalazki adoptowane z innych aut. Tłumik to nie tylko blaszana puszka
tłumiąca akustykę gazów wylotowych , to element precyzyjnie dopasowany do charakterystyki
silnika o odpowiednim oporze przepływu . Parametr ten ma wpływ na wypełnianie cylindrów
mieszanką oraz prawidłowego usuwania spalin .
Temat precyzyjnie mają rozpracowany motocykliści na forum SUZUKI INTRUDER.
Po wymianie tłumików w intruderze (silnik wolnoobrotowy) trzeba przeregulować cały silnik,
kąt zapłonu,średnice gardzieli ,itd.
pozdro radek

Re: Tłumik końcowy

: 2011-01-13, 09:09
autor: viwaldi
Trochę jest w tym prawdy :)
Ale motory to chyba inna bajka :)

Z życia :
Polacy od zawsze kombinują z tłumikami i rurami i auta jeżdzą :) raz lepiej raz gorzej. Tu duże znaczenie mają odczyty z sond lambda ( na spalanie , kulturę pracy itp ) ja próbowałbym założyć coś oryginalnego, ale w innych autach mam kombinowane VW, skody i działają :)

Poz

Re: Tłumik końcowy

: 2011-01-13, 11:10
autor: MoC
Spokojnie panowie, chcę kupić Flowmastera, wypraktykowana sprawa przez amerykańców i nie tylko (forum jeepa). Także napewno nie chce nic kombinować żeby zaoszczędzić, tylko usłyszeć te V8 wreszcie :)

Re: Tłumik końcowy

: 2011-01-13, 18:27
autor: POL 44
[quote="viwaldi"]Trochę jest w tym prawdy :)
Ale motory to chyba inna bajka :)

Z życia :
Polacy od zawsze kombinują z tłumikami i rurami i auta jeżdzą :) raz lepiej raz gorzej. Tu duże znaczenie mają odczyty z sond lambda ( na spalanie , kulturę pracy itp ) ja próbowałbym założyć coś oryginalnego, ale w innych autach mam kombinowane VW, skody i działają :

Silnik czterosuwowy bez względu w czym by nie chodził zawsze będzie napełniał się
mieszanką na takiej samej zasadzie, oraz wyrzucał spaliny .
Na przykładzie gaźnikowego dwucylindrowego motocykla najlepiej widać wpływ zmiany
tłumików(moc ,spalanie, kultura pracy).

Wszystko pojedzie tylko jak daleko , za ile , i w jakim stylu ?

radek

Re: Tłumik końcowy

: 2011-01-13, 18:58
autor: julek1270
chcę kupić Flowmastera
Oczywiście że spokojnie można zakładać , taki tłumik dedykowany do naszych pojemności.
Silnik czterosuwowy bez względu w czym by nie chodził zawsze będzie napełniał się
mieszanką na takiej samej zasadzie, oraz wyrzucał spaliny .
Na przykładzie gaźnikowego dwucylindrowego motocykla najlepiej widać wpływ zmiany
tłumików(moc ,spalanie, kultura pracy).
Już było wałkowane , nasze wolnoobrotowe silniki nie odczuwają tak na zmiany w układzie wydechowym .
A takie drastyczne (na niekorzyść) zmiany to na pewno odczuje silnik dwusuwowy w czterosuwach jest to troszku inaczej. :-D

Re: Tłumik końcowy

: 2011-01-13, 20:29
autor: MoC
Tak, stąd moje pytanie jakie musi mieć wymiary i średnice wejścia aby jak najmniej mieszać. Bo już chcę zrobić kosztorys ile mnie to kosztować będzie :) bo kasy już trochę odłożone

Myślę nad in: 2,5'' oraz out 2x 2,5''. Miał ktoś okazję posłuchać na żywo flowmaster delta flow 40 lub super 44?

Re: Tłumik końcowy

: 2011-01-16, 12:48
autor: MoC
na forum USA między wierszami przeczytałem że rura ma na całości 2.25'' może ktoś to potwierdzić?

Re: Tłumik końcowy

: 2011-01-16, 16:31
autor: explorer_u2

Re: Tłumik końcowy

: 2011-01-16, 18:29
autor: Hubi
na forum USA między wierszami przeczytałem że rura ma na całości 2.25'' może ktoś to potwierdzić?
w EXI na bank jest 2,25". W EXII też raczej jest tak samo.

W piątek zamówiłem właśnie takiego flowmastera i odbieram go już we wtorek :)
Mam nadzieję szybko zamontować :)

Obrazek

W masterparts kosztuje tylko 498,00pln i do tego można dostać na niego fakturę.
Ten sprzedawca z allegro jest z Warszawy (widziałem go na forum Jeepa) i nie daje, żadnej faktury. Brak faktury to w dużym stopniu to chyba brak gwarancji..

http://www.masterpart.pl/make_model_res ... 1&c_prnt=1

Re: Tłumik końcowy

: 2011-01-16, 20:58
autor: explorer_u2
gość ma jeszcze super 44 i 50 , a faktura to rzeczywiście problem , bo jak tu człowieku reklamować ...
Ja narazie połatałem swój u Gawrońskiego w Kce i jest ok , ale też mnie to czeka na bank kupie flowmastera 44 wzmocniony ten ze zdjecia więc dziekuje za link.
A rura jest w II jakieś 5,5 cm wynika z tego , że ruda już coś ugryzła bo pisze 2,25"

Re: Tłumik końcowy

: 2011-01-16, 21:18
autor: MoC
Też chciałem ten wzmocniony bo fajne wygląda, w wzmocnienia to tam nie wierzę za bardzo, ale chyba kupie z wyprowadzeniem na dwie strony, a takie to tylko zwykłe :(

Re: Tłumik końcowy

: 2011-01-17, 12:49
autor: Hubi
Też chciałem ten wzmocniony bo fajne wygląda
heheh, dla wyglądu to kup końcówki tak jak planujesz a tłumik olej, że tak dosłownie powiem ;)

Re: Tłumik końcowy

: 2011-01-17, 14:43
autor: MoC
Oj nie zrozumieliśmy się :) tłumik dla dźwięku kupuje, ale w super 44 jest dostępny ten extreme off road, który jako wygląd ma dodatkowy atut ;) i to tę kwestię rozstrzygnąłem w poście, a nie kupowanie tłumika dla wyglądu. I żeby nie było niedomówień ten z dwoma wyjściami to również Super 44 tylko już nie extreme off road ;)

Re: Tłumik końcowy

: 2011-01-17, 15:45
autor: ulek
Wszystko fajnie ale chyba troszkę mylisz pojęcia.
ten tłumik to jest środkowy pod spodem i go za cholere nie widać. to nie są tłumiki końcowe te których końcówki wystają na zewnątrz :)