Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
GhosTeR
Posty: 9
Rejestracja: 2011-01-15, 16:32
Lokalizacja: Łódź

EXI 4.0L V6 94 | | Dziwnie opadnięty tył auta.

2011-01-16, 22:03

Witam,
kolejnym problemem jest dziwnie opadnięty tył auta. Jestem raczej lajkiem w sprawie Eksplozji i nie wiem o co w tym może chodzić.
Jaka jest najlepsze wyjście na podniesienie tyłu?

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
MCX
Posty: 693
Rejestracja: 2007-12-22, 22:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: EXI 4.0L V6 94 | | Dziwnie opadnięty tył auta.

2011-01-16, 22:08

Może resory straciły już sprężystość swoja można je dać do regeneracji , można też zawieche dłuższa resoru zamontować i podniesie tył .
ford explorer 98r.
Flowmaster 44 !!!
Swap engine for mustang 2010 r.
Bądź takim ojcem, żeby największą karą dla Twojego dziecka było to, że wrócisz później do domu !!!

GhosTeR
Posty: 9
Rejestracja: 2011-01-15, 16:32
Lokalizacja: Łódź

Re: EXI 4.0L V6 94 | | Dziwnie opadnięty tył auta.

2011-01-16, 22:22

Jaka jest cena regeneracji a ile kosztują nowe?

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: EXI 4.0L V6 94 | | Dziwnie opadnięty tył auta.

2011-01-17, 00:39

Jaka jest cena regeneracji a ile kosztują nowe?
Ceny sa rozne, zapytaj jakiegos lokalnego kowala, jakby co to mozna dodac pióro od np poloneza, jak chcesz tanim kosztem to, można dodać dłuższe wieszaki resorów, moga to byc po prostu cztery plaskowniki i tez bedzie dobrze ...
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: EXI 4.0L V6 94 | | Dziwnie opadnięty tył auta.

2011-01-17, 12:46

Witam,
kolejnym problemem jest dziwnie opadnięty tył auta. Jestem raczej lajkiem w sprawie Eksplozji i nie wiem o co w tym może chodzić.
Jaka jest najlepsze wyjście na podniesienie tyłu?

Pozdrawiam!
Być może jest tak jak napisał MCX, ale ja bym w pierwszym rzędzie sprawdził amortyzatory
Sprawdź też czy wieszak od tylnego resoru nie jest urwany - ja tak jeździłem kilka dobrych miesięcy zanim położyłem się pod autem. Wieszak miałem urwany, a resor opierał się idealnie o ramę i auto tak hulało :)
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: EXI 4.0L V6 94 | | Dziwnie opadnięty tył auta.

2011-01-19, 19:22

Przedłużanie wieszaków przy zużytych bądz już wyeksplatowanych resorach to zły pomysł, nie wiem czemu wiekszość to praktykuje. Resor nie pracuje jak powinien, zostaje wyginany w drugą stronę co mu nie służy i jest szybciej narażony na peknięcie. Wiadomoże jak coś się zużywa to wymieniamy na nowe bądz taniej-regenerujemy. Ja swoje resory oddałem do firmy która sie w tym specjalizuje i produkuje resory do ciężarówek. Zostały one poddane walcowaniu (u kowala to klepanie), walcowanie działa na cała powierzchnie resora a nie tylko tam gdzie klepnie kowal. A następnie przeszły od nowa całą obródkę cieplną, hartowanie odpuszczanie i tam takie. Dołożyłem dodatkowe pióro, jednak póżniej je wyjąłem bo za twardo było, jakbym miał pickupa i tonę ładowności to by pasowało. Z ciekawostek to po załadowaniu ok 450kg do bagażnika bloczków betonowych to od ziemi do nadkola było 92cm!!! wysokości, normalnie na pusto 100cm, tylko po regeneracji resorów. Więc za twardo. Koszt regeneracji z dołożeniem po piórze za dwa resory wyniósł mnie 370zł. Więc musisz sam sie zastanowić.
Załączniki
Zdjęcie171a.jpg
Zdjęcie171a.jpg (71.2 KiB) Przejrzano 3205 razy
Zdjęcie170a.jpg
Zdjęcie170a.jpg (23.84 KiB) Przejrzano 3205 razy

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: EXI 4.0L V6 94 | | Dziwnie opadnięty tył auta.

2011-01-19, 19:26

Zostały one poddane walcowaniu (u kowala to klepanie), walcowanie działa na cała powierzchnie resora a nie tylko tam gdzie klepnie kowal.
i to właśnie jest niestety gorsza metoda... walcowanie starcza na zdecydowanie krótszy okres czasu jak porządna robota kowalska. Oczywiście musi być porządna... przećwiczone na kilku zestawach resorów, w exie już błędu nie powtórzyłem i ostatnie klepanie u kowala miałem 3 lata temu, a tył mimo dość konkretnej exploatacji :) wciąż w górze jak..... no w górze :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: EXI 4.0L V6 94 | | Dziwnie opadnięty tył auta.

2011-01-19, 20:01

Zostały one poddane walcowaniu (u kowala to klepanie), walcowanie działa na cała powierzchnie resora a nie tylko tam gdzie klepnie kowal.
i to właśnie jest niestety gorsza metoda... walcowanie starcza na zdecydowanie krótszy okres czasu jak porządna robota kowalska. Oczywiście musi być porządna... przećwiczone na kilku zestawach resorów, w exie już błędu nie powtórzyłem i ostatnie klepanie u kowala miałem 3 lata temu, a tył mimo dość konkretnej exploatacji :) wciąż w górze jak..... no w górze :D
Dużo też słyszałem na temat klepania przez kowali że to starcza złaszcza na krótko. Praktyka kiedyś czesto stosowana w 125p czy Polonez. Jak na razie jest dobrze, zobaczymy za pare lat, zresztą i nawet nowe resory z biegiem lat i kilometrów siadają, co chyba wiekszość doświadczyła i poprawiało już resory.

Awatar użytkownika
Cezar
Posty: 310
Rejestracja: 2010-07-25, 22:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: EXI 4.0L V6 94 | | Dziwnie opadnięty tył auta.

2011-01-19, 20:37

Pozdrawiam Czarek
601055808

Wróć do „WARSZTAT”