Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

Jak mocno ciągnąć - wymiana żarówek EXIII

2011-01-20, 11:03

Cześć!

Muszę zmienić żarówkę z przodu z prawej strony. W instrukcji pisze, że należy ciągnąć (wyrywać - "Pry up") lampę do siebie z bolców. Lampa jednak ani drgnie, a nie chce czegoś urwać, czy ktoś z Was zmieniał i mógłby coś doradzić?
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

Awatar użytkownika
viwaldi
Posty: 280
Rejestracja: 2008-08-26, 10:11
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak mocno ciągnąć - wymiana żarówek EXIII

2011-01-20, 11:51

Nic nie wyrywasz - ciagniesz :(

Lampa jest na 3 grzybkach- zaślepkach. Te 3 mocowania są trzymane przez 2 śledzie włożone od góry w przednie wzmocnienie. Wyciagsz 2 sledzie około 2-3 cm i lampa - klosz sama wyskoczy....

Poz
Dodge Durango 4,7 '05 LPG
Mercedes-Benz W126 420SEL '87 LPG

Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

Re: Jak mocno ciągnąć - wymiana żarówek EXIII

2011-01-20, 11:52

Właśnie te dwa śledzie próbuję wyciągnąć. Robię dźwignię z klucza, podważam, ale nie chcą odskoczyć do góry ani na milimetr.
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

Awatar użytkownika
pppan21
Posty: 76
Rejestracja: 2010-12-06, 17:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak mocno ciągnąć - wymiana żarówek EXIII

2011-01-20, 14:06

Obawiam się, że ktoś tę lampę kleił - a zamontował ja zanim klej wysechł. I przykleiła się...

Ja mam co prawda Mercurego gen IV, ale i moje lampy są mocowane "na śledzie". Taki śledź wyskakuje do góry bez przykładania wielkiej siły (sprawdzone kilka tygodni temu). W Ex może to być zaprojektowane inaczej, ale chyba jednak coś tam nie gra - użytkownik (zwłaszcza amerykański) nie powinien być narażony na 'podważanie kluczem" i inne próby wyrwania śledzia...

Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

Re: Jak mocno ciągnąć - wymiana żarówek EXIII

2011-01-20, 14:21

No wlasnie, być może sklejone ALE widzialem fim na YouTube, na ktorym gosc zmienia swiatla w Sport Tracu z tym samym sledziowym patentem i uzywa do tego sporo siły i klucza francuskiego jako chwytaka.
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

Awatar użytkownika
viwaldi
Posty: 280
Rejestracja: 2008-08-26, 10:11
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak mocno ciągnąć - wymiana żarówek EXIII

2011-01-20, 15:46

Za pierwszym razem gdy wymieniałem żarówkę też nie było lekko :) Więc trochę WD40 kawałek drewienka ( co by lakieru nie uszkodzić :) szeroki śrubokręt zrobić małą dźwigienkę i powinno puścić :)

Poz
Dodge Durango 4,7 '05 LPG
Mercedes-Benz W126 420SEL '87 LPG

Awatar użytkownika
leszek_g
Posty: 492
Rejestracja: 2009-04-10, 09:23
Lokalizacja: Warszawa
Model Explorera: EDGE

Re: Jak mocno ciągnąć - wymiana żarówek EXIII

2011-01-20, 23:08

Za pierwszym razem gdy wymieniałem żarówkę też nie było lekko :) Więc trochę WD40 kawałek drewienka ( co by lakieru nie uszkodzić :) szeroki śrubokręt zrobić małą dźwigienkę i powinno puścić :)

Poz
Dokładnie. Ciężko wyciągnąć te śledzie, posmaruj i wyciągniesz.
V4 na lato: VFR 750F
V6 na cały rok :)

Awatar użytkownika
miodzio
Posty: 196
Rejestracja: 2010-01-24, 11:31
Lokalizacja: Kraków

Re: Jak mocno ciągnąć - wymiana żarówek EXIII

2011-01-23, 19:23

Jak zwykle (który to już raz) mi pomogliscie :) Obcegi i troche tłuczenia się po nocy pod blokiem i cholery puściły. Dzieki :)
Poprzednio: Explorer XLT 2003 r.
Obecnie: Explorer XLT 2016 r.

Wróć do „WARSZTAT”