Strona 1 z 3

brak 4x4

: 2011-01-21, 18:18
autor: robert orlowski
witam drogich fachowcow mam maly problem po zmianie asb nie zalacza mi sie 4x4 tylko sobie mruga kontrolka nawet jesli nie zalaczam napedow ,wczesniej przed wymiana asb tak sie nie dzialo,prosze powiedzcie co to moze byc :mad: ps. ale jak zalacze naped to nie swieci.

Re: brak 4x4

: 2011-01-21, 18:25
autor: robert orlowski
:?:

Re: brak 4x4

: 2011-01-23, 10:12
autor: starwind
jeżeli mrygaja kontrolki to oznacza że jest źle założony shift
może przy wymianie coś się przestawiło

Re: brak 4x4

: 2011-01-23, 10:20
autor: robert orlowski
na razie dzieki sprawdze to jak najszybciej

Re: brak 4x4

: 2011-01-23, 10:32
autor: starwind
zobacz może po prostu płytka od shifta gdzieś nie styka
poszukaj tematu "naprawa shiftmotor-u"

Re: brak 4x4

: 2011-01-23, 10:37
autor: robert orlowski
ok stokrotne dzieki zaraz sprawdze :lol:

Re: brak 4x4

: 2011-01-23, 10:54
autor: QDLATY
kiedyś już motałem i objaw był mrygających kontrolek...

http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... 8191#88191

;-)

Re: brak 4x4

: 2011-01-24, 22:25
autor: robert orlowski
a wiec rozebralem tego shifta ale nie do konca bo najpierw sprawdzilem ta srubke z podkladka i jest ok no i niewiem gdzie ma byc ta plytka co sie tak czesto odkleja bo pod autem troche mi jest niewygodnie krecic , jesli by mogl mi ktos konkretnie okreslic gdzie ta plytka jest to moze zdaze jeszcze tej zimy pojezdzic smokiem :sad:

Re: brak 4x4

: 2011-01-25, 15:12
autor: explorer_u2
Przepraszam ale podepne się bo szkoda papieru :-P
Więc tak , kontrolki od napędówwłanczają się prawidłowo , wolnobierzka zapięta , shiftmotorek działa ( zapiołem nawet po wyjeciu motorka na stałe), na czujniku górnym opiłki i kawałki metalu w ilości bardzo dużo, łańcuch się kręci przy obracaniu , ale nie dopina przodu. Co się zj.......o w reduktorze ? Czy do reduktorów są jakieś cześci zamienne , czy mam dać sobie spokój z rozbieraniem i szukać używki ....?
I tak dziada rozbiore w celach edukacyjnych :mrgreen:

Re: brak 4x4

: 2011-01-25, 15:16
autor: starwind

Re: brak 4x4

: 2011-01-25, 15:30
autor: Robert Kamyk
Przepraszam ale podepne się bo szkoda papieru :-P
Więc tak , kontrolki od napędówwłanczają się prawidłowo , wolnobierzka zapięta , shiftmotorek działa ( zapiołem nawet po wyjeciu motorka na stałe), na czujniku górnym opiłki i kawałki metalu w ilości bardzo dużo, łańcuch się kręci przy obracaniu , ale nie dopina przodu. Co się zj.......o w reduktorze ? Czy do reduktorów są jakieś cześci zamienne , czy mam dać sobie spokój z rozbieraniem i szukać używki ....?
I tak dziada rozbiore w celach edukacyjnych :mrgreen:
wszystko dobrze a nie mam przodu, najprawdopodobniej masz spalone wisco ( to ustrojstwo na które idzie prądzik z brązowego kabelka, elektromagnes który dopina przód)

brak 4x4

: 2011-01-25, 16:57
autor: kaczy998
a wiec rozebralem tego shifta ale nie do konca bo najpierw sprawdzilem ta srubke z podkladka i jest ok no i niewiem gdzie ma byc ta plytka co sie tak czesto odkleja bo pod autem troche mi jest niewygodnie krecic , jesli by mogl mi ktos konkretnie okreslic gdzie ta plytka jest to moze zdaze jeszcze tej zimy pojezdzic smokiem :sad:
Ta płytka jest pod tym niebieskim plastikiem co do niego wchodzą cztery kolorowe kable na główce silnika. Na allegro szukaj pod nazwą: SILNICZEK PRZEŁĄCZANIA NAPĘDÓW
jest pare aukcji. np tu masz zdjęcie w aukcji: http://allegro.pl/ford-explorer-silnicz ... 93287.html

Re: brak 4x4

: 2011-01-25, 19:26
autor: explorer_u2
Przepraszam ale podepne się bo szkoda papieru :-P
Więc tak , kontrolki od napędówwłanczają się prawidłowo , wolnobierzka zapięta , shiftmotorek działa ( zapiołem nawet po wyjeciu motorka na stałe), na czujniku górnym opiłki i kawałki metalu w ilości bardzo dużo, łańcuch się kręci przy obracaniu , ale nie dopina przodu. Co się zj.......o w reduktorze ? Czy do reduktorów są jakieś cześci zamienne , czy mam dać sobie spokój z rozbieraniem i szukać używki ....?
I tak dziada rozbiore w celach edukacyjnych :mrgreen:
wszystko dobrze a nie mam przodu, najprawdopodobniej masz spalone wisco ( to ustrojstwo na które idzie prądzik z brązowego kabelka, elektromagnes który dopina przód)
Czyli samo przekrecenie tego bolca pod shift motorem też nie daje rezultatu ?
czy opłacalna jest wymiana wisco w reduktorze ?

Re: brak 4x4

: 2011-01-25, 20:22
autor: kaczy998
Czyli samo przekrecenie tego bolca pod shift motorem też nie daje rezultatu ?
czy opłacalna jest wymiana wisco w reduktorze ?[/quote]

Przekręcanie tego bolca to jest zmiana z Hi na Lo czyli zapinanie reduktora (redukcja obrotów przez łancuch). Ona nie dopina przodu. Przód dopina elektromagnes. Sprawdzałeś czy idzie napięcie +12 V na brązowy kabel, który wchodzi do reduktora?

Re: brak 4x4

: 2011-01-25, 20:28
autor: explorer_u2
Czyli samo przekrecenie tego bolca pod shift motorem też nie daje rezultatu ?
czy opłacalna jest wymiana wisco w reduktorze ?
Przekręcanie tego bolca to jest zmiana z Hi na Lo czyli zapinanie reduktora (redukcja obrotów przez łancuch). Ona nie dopina przodu. Przód dopina elektromagnes. Sprawdzałeś czy idzie napięcie +12 V na brązowy kabel, który wchodzi do reduktora?[/quote]

W którym momecie powinno być zasilanie12 V na brazowym kablu , cały czas czy w momęcie uślizgu kół ?
Jak cały czas to zaraz robie włącznik i szukam dalej