Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
hogar
Posty: 66
Rejestracja: 2010-03-02, 20:40
Lokalizacja: świętokrzyskie

Demontaż motoru

2011-01-23, 11:26

Szanowni panowie sądzicie ze dam radę wyjąć silnik bez kanału ale z wyciągarką? Chciałbym to zrobić sam, nie za pomocą żadnego warsztatu. Na jakie trudności mogę natrafić? Pomocnych prosze o spostrzeżenia, bo są tu niektórzy prawdziwymi znawcami tematu, także każda uwaga będzie dla mnie pomocna. Jak zwykle i mnie musiał dopaść ten problem z rozrządem, ale wlaściewie dlaczego niby nie, skoro większość miała z tym mechanizmem przejścia

Ciekaw jestem czy silnik będzie pasował od OHV, problem z podciśnieniami rozwiązałbym ich całkowitym wyeliminowaniem, prócz tego na listwie... Dałoby to pewniejsze użytkowanie wozu, bez płaczu o rozrząd. Proszę kolegów o wypowiedzi w tym temacie.
Ostatnio zmieniony 2011-02-07, 19:57 przez hogar, łącznie zmieniany 2 razy.
To, czego szukasz, znajdziesz zawsze w ostatnim z przeszukiwanych miejsc.

piotrb90
Posty: 46
Rejestracja: 2010-06-13, 18:57
Lokalizacja: Cze-wa

Re: Demontaż motoru

2011-01-23, 14:37

przede wszystkim musisz mieć dość wysoki garaż
Ostatnio zmieniony 2011-01-23, 14:52 przez piotrb90, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Demontaż motoru

2011-01-23, 14:40

przede wszystkim musisz mieć dość wysoki garaż
Albo poczekać do wiosny na dworze miejsca zawsze wystarczy, kiedyś ktoś na forum zapodał zdjęcia jak wyciągał przy pomocy rusztowania silnik.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
adam533
Posty: 666
Rejestracja: 2007-10-31, 22:05
Lokalizacja: Pruszków

Re: Demontaż motoru

2011-01-23, 17:16

Oczywiście że się da jedyne utrudnienie podczas wyjmowania są śruby od wydechu musisz dobrać dobry klucz lepiej żeby się urwały niż obróciły w nasadce mało tam miejsca żeby potem ciąć
Bez kanału więcej problemów będzie przy wkładaniu z celowaniem śrub od konwertera

Awatar użytkownika
Piooteros
Posty: 158
Rejestracja: 2009-05-22, 15:35
Lokalizacja: 3Miasto Pruszcz GD
Model Explorera: Explorer 1

Re: Demontaż motoru

2011-01-23, 17:46

Lub dobrą sztaplarke ja tak wyjmowałem i uważaj na kable bo potem jest duuużo problemu jak cos przerwiesz ehh ja co prawda najpierw skrzynei wyrzuciłem było wygodniej

piotrb90
Posty: 46
Rejestracja: 2010-06-13, 18:57
Lokalizacja: Cze-wa

Re: Demontaż motoru

2011-01-23, 17:50

Ja wyciągałem razem ze skrzynią bardzo fajnie się mieści

Awatar użytkownika
Valdi
Posty: 754
Rejestracja: 2009-12-17, 16:26
Lokalizacja: Glasgow

Re: Demontaż motoru

2011-01-24, 14:26

przede wszystkim musisz mieć dość wysoki garaż
Albo poczekać do wiosny na dworze miejsca zawsze wystarczy, kiedyś ktoś na forum zapodał zdjęcia jak wyciągał przy pomocy rusztowania silnik.
O ile pamiętam to chyba roman dał kilka fotek ale potem temat ucichł :/
Był Exik II z '95r. 4,0+ LPG- teraz śmiga w Kwidzynie :((
Lincoln Continental (przejściówka) z '88r. 3,8 +LPG
Była też nasza "panna"- Nissan Almerka 1,4S z '96r... teraz jeżdzi w Iławie :((

Monika i Rafał
+48 505 964 924, +44 7706 549044

hogar
Posty: 66
Rejestracja: 2010-03-02, 20:40
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Demontaż motoru

2011-02-03, 17:14

A więc prace w toku, rozebranie EXA to jest jak praca zegarmistrza przy rozbieraniu zegarka, trzeba mieć rączki jak dziewczynka, bo chłopskie się nie mieszczą.
To, czego szukasz, znajdziesz zawsze w ostatnim z przeszukiwanych miejsc.

hogar
Posty: 66
Rejestracja: 2010-03-02, 20:40
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Demontaż motoru

2011-02-03, 17:17

Takze z brakiem miejsca napotkałem pewne niedogodności przy dojściu do skrzynki, nie wiem już czy wał przedni demontować też by mieć więcej miejsca na włożenie klucza.. Zastanawia mnie rzecz następna, w następstwie łatwiej demontować śruby łap silnika przy ramie czy te które są wkręcone w silnik. Robię to wszystko na podnośniku i jest cholernie trudno, bo nie mam kanału.
To, czego szukasz, znajdziesz zawsze w ostatnim z przeszukiwanych miejsc.

hogar
Posty: 66
Rejestracja: 2010-03-02, 20:40
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Demontaż motoru

2011-02-03, 18:10

Może ktoś się orientuje czy jest sklep w którym da się kupić poszczególne części rozrządu, nie zakupując całego kompletu?
To, czego szukasz, znajdziesz zawsze w ostatnim z przeszukiwanych miejsc.

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: Demontaż motoru

2011-02-03, 19:52

cześć,
mam pytanie z jakiego miasta jesteś? bo bym Tobie polecił filie sklepu w pobliżu ;-)

bo mają całe kpl. i taką wymianę bym polecał :-P a jak chcesz to i pojedynczo też coś kupisz :-)

hogar
Posty: 66
Rejestracja: 2010-03-02, 20:40
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Demontaż motoru

2011-02-03, 20:50

mieszkam niedaleko kielc, ale gdyby były gdzieś te części to zawsze można podskoczyć albo pocztą odebrać, chyba ze masz jakąś stronę internetową tego sklepu.
To, czego szukasz, znajdziesz zawsze w ostatnim z przeszukiwanych miejsc.

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: Demontaż motoru

2011-02-04, 13:07

zobacz tu

Kielce
25-737 Kielce
ul. Piekoszowska 81
(041) 335-88-76 , (041) 335-95-34
e-mail: kielce@cermotor.com.pl

hogar
Posty: 66
Rejestracja: 2010-03-02, 20:40
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Demontaż motoru

2011-02-05, 16:36

Ok dzięki kolego, jak faktycznie tak mówisz że dostępne będą tam części to flachę stawiam, ewentualnie wyślę pocztą gołebiową ale półlitrówkę bo 07 to chyba żaden gołąb nie uniesie.
Ostatnio zmieniony 2011-02-06, 10:31 przez hogar, łącznie zmieniany 1 raz.
To, czego szukasz, znajdziesz zawsze w ostatnim z przeszukiwanych miejsc.

Awatar użytkownika
atosal
Posty: 326
Rejestracja: 2010-03-17, 22:56
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Demontaż motoru

2011-02-06, 01:12

będzie ok.
Ostatnio zmieniony 2011-02-06, 01:15 przez atosal, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „WARSZTAT”