Strona 1 z 2

Problem z rozruchem silnika

: 2011-02-04, 07:56
autor: maciejandrz
Witam.
Mój ExII zawsze odpalał na dotyk. Trzy dnia temu nagle pojawił się problem. Jak odpalam go rano lub po ok.8h pobytu w pracy rozrusznik ładnie kręci ale ... silnik załapuje dopiero po 10-15 obrotach wału. Jak już zapali obroty trzymają równo, idealnie reaguje na dodanie gazu, nie przerywa, brak kontrolki check engine. Mogę go wówczas również zgasić i odpalić na nowo bez żadnego problemu.
Zastanawiam się co może być przyczyną: jakiś czujnik temperatury lub dawno niewymieniony filtr paliwa? Boję się, że któregoś dnia nie odpali.
Z góry dzięki za cenne wskazówki.

Re: Problem z rozruchem silnika

: 2011-02-04, 08:09
autor: Rad-T
sprawdź po całym dniu stania albo po nocy jak wygląda ciśnienie na listwie paliwowej, to taki zaworek co jak wentyl wygląda, pod przepustnicą. Powinno siknąć paliwem. Potem przekręć do zapłonu ale nie odpalaj i słuchaj czy pompka paliwa napełnia układ (1-2 bzyczenia z okolic baku) i sprawdź też ciśnienie na listwie.

Ale równie dobrze może to być zupełnie co innego.

Re: Problem z rozruchem silnika

: 2011-02-04, 08:27
autor: maciejandrz
Radku, dziękuję za podpowiedź. Myślałem o pompie paliwa ale nie wiedziałem jak ją sprawdzić - o zaworku nie wiedziałęm :-)
Ale właśnie sprawdziłem akumulator jakimś dziwnym urządzeniem ;-) które pożyczył mi elektryk. Urządzenie podało, że akumulator nadaje się do ładowania, a przecież właśnie przejechałęm 20km. Ciekawe jaki jest słaby po całonocnym postoju? Mam nadzieję, że to będzie przyczyną bo mam zapasowy akumulator :-D Dam znać.
PS. Mam akumulator 74Ah, nie powinien być mocniejszy?

Re: Problem z rozruchem silnika

: 2011-02-04, 08:32
autor: hogar
Moim zdaniem problem tkwi w cofaniu paliwa. Zanim odpalisz po długiej przerwie, załącz stacyjkę i poczekaj aż pompka popracuje i dopiero kręć. Paliwo powinno dopłynąć i powinien zatrybić bez problemu.

Re: Problem z rozruchem silnika

: 2011-02-04, 08:47
autor: Rad-T
dlatego pisałem o sprawdzeniu ciśnienia - jeśli będzie brak to może za to odpowiadać zaworek na listwie wtryskowej - bo SOHC 99 w górę nie mają powrotu paliwa - tylko zaworek na podciśnienie na listwie który powinien podtrzymywać paliwo w układzie :)

pisałem o tym tutaj bo sam walczyłem swego czasu z podobnym problemem:
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... y&start=15
masz tam fotki zaworka do mierzenia ciśnienia oraz sam regulator ciśnienia.

aku masz OK co do mocy, a skoro kręci to nie kwestia aku.

Re: Problem z rozruchem silnika

: 2011-02-04, 11:17
autor: shawel
...

Re: Problem z rozruchem silnika

: 2011-02-04, 16:49
autor: leszek4328
jakie powinno być ciśnienie na listwie?
mam podobny problem że rano nie chce palić

Re: Problem z rozruchem silnika

: 2011-02-04, 18:11
autor: jomm
Problem z odpalaniem rano może być też związany z zawilgoceniem układu zapłonowego (świece, cewka ). Moje autka palą na styk, kiedy jest mróz lub ogólnie sucho, a po kilku obrotach wału kiedy jest mgła itp.

A jeśli aku nie jest w pełni naładowany to pompa też może troszkę za słabo podawać - ale tego to nie jestem tak na 100% pewien. Należałoby sprawdzić stan samego akumulatora lub alternatora.

Re: Problem z rozruchem silnika

: 2011-02-04, 21:48
autor: maciejandrz
Po kilku godzianch sprawdziłem kolejny raz akumulator - urządzenie sprawdzające podało KO - do wymiany. Auto odpaliło i kręciło bez problemu jednak znów chwilę to trwało aż załapał. W poniedziałek podłącze nowy akumulator i zobaczymy co będzie. Zaworek ciśnienia paliwa sprawdzę z rana.
A od jutra czeka mnie montaż bagażnika dachowego, dodatkowych 9 halogenów oraz ..... ciekawostkę - zdradzę Wam jeśli wszystko się uda w nowym temacie.
PS. Radku - postaram się zrobić (już zacząłem) fotomanuala, tak jak obiecałem :-)

Re: Problem z rozruchem silnika

: 2011-02-04, 22:06
autor: atosal
Witam
A może problem w alternatorze?
Zmierz napięcie ładowania.

Re: Problem z rozruchem silnika

: 2011-02-04, 23:13
autor: Zbychoofc
te urzadzenia do sprawdzania akumulatorow to jesta wielka pomysła.
Posługiwalem sie takim testerem jak pracowalem w aso. Tester mowil ze akku jest do wymiany poczym sie na gwarancji wymienialo a potem bralismy te niby zepsute akku ładowalo sie i byly ok. U siebie mam taki akku i trzyma juz 3 lata, pare aut które serwisuje również nienarzekaja.

Re: Problem z rozruchem silnika

: 2011-02-05, 01:26
autor: atosal
chociaż może to być również inny problem, podobne objawy mieliśmy przy grand voyagerze, okazało się że czujnik położenia wału był rozwalony, raz dawał sygnał, a raz nie.

Re: Problem z rozruchem silnika

: 2011-02-05, 08:11
autor: Rad-T
chociaż może to być również inny problem, podobne objawy mieliśmy przy grand voyagerze, okazało się że czujnik położenia wału był rozwalony, raz dawał sygnał, a raz nie.
i to jest drugi trop który chciałem podać po sprawdzeniu ciśnienia na listwie :) żeby stopniować napięcie :D

leszek4328 prawidłowe ciśnienie podawałem w tym temacie do którego wstawiłem link parę postów wyżej - musisz go przelecieć bo jest tam z 5 stron czytania :)

Re: Problem z rozruchem silnika

: 2011-02-06, 01:51
autor: atosal
potrafił stanąć na skrzyżowaniu i nie odpalić przez 20 minut.
ale zlokalizowanie usterki było mozliwe dopiero po połączeniu diod kontrolnych pod kilka czujników i obserwację podczas jazdy jaka dioda świeci lub nie. A jaka zgaśnie kiedy motar zgaśnie.

Re: Problem z rozruchem silnika

: 2011-02-06, 11:49
autor: Kamil
potrafił stanąć na skrzyżowaniu i nie odpalić przez 20 minut.
ale zlokalizowanie usterki było mozliwe dopiero po połączeniu diod kontrolnych pod kilka czujników i obserwację podczas jazdy jaka dioda świeci lub nie. A jaka zgaśnie kiedy motar zgaśnie.
Sprytnie ;D - trzeba było zostawić taką "Check Choinkę" na przyszłość :)

A odnośnie tematu - jeżeli nie masz lpg - bo nie jest to napisane w podpisie opcje to :
- Cofające się paliwo ( przed odpalaniem przekręcić kluczyk pare razy na zapłon bez odpalania)
- Czujnik położenia wału - raczej nie ale można przeczyścić

A może coś nie tak z rozrusznikiem ??(Tulejki, kabel plusowy od Aku) i kręci powoli a wydaje Ci się że to akumulator.

Jeżeli tak uparłeś sie co do akumulatora - najpierw sprawdź ładowanie alternatora bo szkoda wklądać nowy aku jak masz zwalone ładowanie albo coś Ci ten aku rozładowuje na postoju.