Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

4x4 w EX III

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

SJ413

4x4 w EX III

2011-02-11, 10:57

Witam :-)

Mam pytanie jeśli chodzi o układ napędowy w EXIII, ja dotychczas miałem do czynienia z układem 4x4 w klasycznym wydaniu czyli dźwignia 2h 4h 4L itp, a kupuje III i może ktoś mi wytłumaczy o co chodzi z tymi guzikami i co który włącza/wyłącza i wogule jak to działa??
Z góry dziękuje z inteligentne odpowiedzi. :-D

Awatar użytkownika
Albański Góral
Posty: 242
Rejestracja: 2008-04-15, 13:53
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: 4x4 w EX III

2011-02-11, 12:04

opcja szukaj naprawdę nie boli, ale na poczatek:
masz 3 guziczki:
AUTO- napęd tylko na tył - nie swieci ci się zadna kontrolka - załącza ci sie automatycznie przód przy uslizgu,
HIgh - napęd 4x4 w wersji lekkiej do jazdy w lekkim terenie, można zapiąć nawet podczas jazdy, kontrloka na desce sie zapala,
LOW - zapinany na sztywno przód. Tylko w ciężki teren. kontrloka na desce sie zapala- oprócz tego dioda na przycisku, nie wolno po czarnym. aby zapodać to auto musi stać dzwignia na N i mocno hamulec.
w bardzo duzym skrócie tyle ;-)
Nie jeździj rowerem po balkonie.

Awatar użytkownika
1260Cube
Posty: 185
Rejestracja: 2010-09-04, 11:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: 4x4 w EX III

2011-02-11, 13:16

nic dodać, nic ując!!

SJ413

Re: 4x4 w EX III

2011-02-11, 14:01

"opcja szukaj naprawdę nie boli"
może i nie, ale nie przynosi tez żadnego efektu w danym temacie

Dzięki za te podstawowe informacje
Troszkę nie rozumiem, może to uproszczam lub źle kojarzę:
Auto jest dla mnie zrozumiałe
High- odpowiada 4H w przy klasycznej skrzyni rozdzielczej, czyli przód powinien być na sztywno zapięty, a tu kolega napisał ze LOW zapina przód na sztywno??
Low- powoduje redukcje przełożeń jak przy klasycznym reduktorze skrzyni (a może skrzynia nie dysponuje taka opcją wcale)??
Ostatnio zmieniony 2011-02-11, 14:03 przez SJ413, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 4x4 w EX III

2011-02-11, 14:28

może i nie, ale nie przynosi tez żadnego efektu w danym temacie
myślę że źle zadane pytanie szukajce - bo temat odnośnie napędów przewija się ze dwa razy na miesiąc :D
Dzięki za te podstawowe informacje
Troszkę nie rozumiem, może to uproszczam lub źle kojarzę:
Auto jest dla mnie zrozumiałe
Napęd na tył z opcją automatycznego dopinania przodu w opcji 4H - czujnik na tylnym moście sprawdza co się dzieje z obrotami koła, jeśli następuje uślizg tylnych kół przekazuje info do kompa napędów żeby dopiął przód na czas uślizgu tyłu. Czyli komp decyduje sam o włączeniu 4H
High- odpowiada 4H w przy klasycznej skrzyni rozdzielczej, czyli przód powinien być na sztywno zapięty, a tu kolega napisał ze LOW zapina przód na sztywno??
4H po prostu - normalna zasada działania - 4x4 spięte.
Low- powoduje redukcje przełożeń jak przy klasycznym reduktorze skrzyni (a może skrzynia nie dysponuje taka opcją wcale)??
Jest reduktor jak bozia przykazała i działa normalnie - czyli po prostu 4L
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

MoC

Re: 4x4 w EX III

2011-02-11, 14:29

Z tego co mi wiadomo, właśnie High zapina przód i mamy pełne 4x4, czyli też nie powinno się rekreacyjnie jeździć po czarnym w lato z tym przełożeniem. Low tak jak napisałeś włącza reduktor stąd trzeba to robić na luzie z hamulcem.

Edit: zostałem uprzedzony :( :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2011-02-11, 14:30 przez MoC, łącznie zmieniany 1 raz.

SJ413

Re: 4x4 w EX III

2011-02-11, 15:11

Może i pytanie było źle zadane, ale nic w interesującym mnie temacie nie znalazłem

Podsumowując:
Auto- napęd na tył automatycznie dopinany przód przy uślizgu kół tylnych
Do normalnego poruszania się po czarnym
High- napęd 4x4 typowe 4H (zapięty przód)
Błoto, Śnieg leki teren (ogólnie śliskie nawierzchnie), przełożenie normalne
Low- napęd 4x4 -4L (zapięty przód) zredukowane przełożenie skrzyni
Cięższy teren :-D

Pozostało mi tylko jedno pytanie:
Jak jest ze sprzęgiełkami kół przednich, istnieje konieczność cofania by je rozłączyć??
Przede wszystkim zastanawia mnie sytuacja kiedy przód załączy się automatycznie??

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: 4x4 w EX III

2011-02-11, 15:13

w dwójce i trójce jest wolnobieżka z przodu nie ma potrzeby cofania
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

MoC

Re: 4x4 w EX III

2011-02-11, 15:48

Przede wszystkim zastanawia mnie sytuacja kiedy przód załączy się automatycznie??
Idzie poczuć, np dzisiaj byłem trochę wybłocić się, a że nie padało to moczary mnie nie wciągną i jeździłem na 4x4 Auto to przy wjechaniu w większą kałuże z błotem zarzuciło lekko i przód wyciągnął. Niestety znaczny jest czas opóźnienia reakcji, dlatego nie można polegać na tym systemie w 100%, od taka fordowsko-4x4 kontrola trakcji.

SJ413

Re: 4x4 w EX III

2011-02-11, 16:27

od taka fordowsko-4x4 kontrola trakcji
Haha to dobre, ale zgadzam się z tym hasełkiem

To jeszcze jedno pytanko mam, czy któraś osi jest wyposażona w blokadę lub coś podobnego??

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 4x4 w EX III

2011-02-11, 19:08

w zależności od wersji wyposażenia - LSD z tyłu.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

SJ413

Re: 4x4 w EX III

2011-02-11, 19:45

w zależności od wersji wyposażenia - LSD z tyłu.
Ok. dzięki, to na razie wyczerpało moje pytania, na wszystkie inne znalazłem odpowiedzi na forum :-D

MoC

Re: 4x4 w EX III

2011-02-14, 07:56

Żeby nie tworzyć nowego tematu, mam małe pytanie odnośnie 4x4 High, oczywiście wszystko co wyżej wymienione rozumiem i wiem. Pytanie dotyczy tego, skoro na H mamy na sztywno dopięty przód i nie powinno się jeździć na powierzchni przyczepnej, to jak to jest z jazdą na wprost i łukami np? (typowa jazda w trasie)? Czy to jest dozwolone, i mówię tutaj o warunkach np mocnego deszczu, czyli ni to przyczepność ni to nie ma, ale ryzykować nie warto. Bo zastanawiam się nad tym co zrobił kaczy998 czyli wywalić sterownik 4x4CM i władować przekaźniki, tylko czy na bezpieczeństwie to nie zaważy?
Ostatnio zmieniony 2011-02-14, 07:58 przez MoC, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „WARSZTAT”